تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آغاز ارزیابی دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی در کردستان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،خلیل رنجبر اظهار داشت: دانش آموزان داوطلب جهش تحصیلی برای ثبت نام به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کرده و در خواست خود را به مدیر مدرسه ارائه دهند.

رنجبر افزود: هدف از جهش تحصیلی رعایت عدالت آموزشی و لحاظ کردن تفاوت‌های فردی است، ضمن اینکه جهش تحصیلی برای بسیاری از دانش آموزان مناسب نبوده و ممکن است باعث فشار روانی و اضطراب در آنان شده و انتظارات بیش از توانایی کودک در والدین و اطرافیان ایجاد کند.

او گفت: خانواده‌ها باید آگاه باشند که جهش تحصیلی صرفا برای دانش آموزانی است که از لحاظ بهره هوشی خیلی بالاتر از همکلاسیان خود بوده و سطح دروس برایشان راضی کننده نیست.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اضافه کرد: مدیران مدارس باید با رعایت ضوابط و مقررات از طریق ثبت نام جهش تحصیلی در سامانه سیدا نسبت به ثبت اطلاعات فردی خانوادگی و عملکرد درسی دانش آموزان داوطلب اقدام کرده و پس از نوبت گیری، دانش آموزان را با همراه داشتن مدارک مورد نیاز به پایگاه‌های سنجش تخصصی معرفی کنند.

رنجبر همراه داشتن اصل شناسنامه دانش آموز، کارنامه، معرفی نامه عکس‌دار (برگه نوبت) و ممهور به مهر مدرسه جهت ارزیابی را ضروری اعلام کرد و گفت: زمان انجام ارزیابی‌های مربوط به جهش تحصیلی تا ۲۶ مرداد سال ۱۴۰۰بوده و این زمان غیر قابل تمدید است.

او با بیان اینکه فرایند ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی قابل اجرا است، افزود: دانش آموزانی که سال‌های گذشته متقاضی جهش تحصیلی بوده و حداقل امتیاز لازم را کسب نکرده‌اند در صورت تقاضای مجدد در سال جاری با پرداخت وجه مطابق دستورالعمل مالی برنامه سنجش سال ۱۴۰۰ می‌توانند بار دیگر مورد ارزیابی قرار گیرند.

جهش تحصیلی یا به اصطلاح عامیانه جهشی خواندن، روشی برای کوتاه کردن زمان تحصیل با گذراندن ۲ یا چند پایه تحصیلی در یک سال است، به این صورت که دانش آموزانی که متقاضی جهش تحصیلی هستند می‌توانند با شرکت و قبولی در ۲ مرحله آزمون (مرحله اول ارزیابی ذهنی و مرحله دوم آزمون تحصیلی) و داشتن شرایط لازم، از یک پایه به پایه دیگر جهش کنند.

انتهای پیام/ک




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آغاز ارزیابی دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی در کردستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..