تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روز سرنوشت ساز برای ثبت جهانی اورامان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، یعقوب گویلیان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  کردستان درباره ی پرونده ثبت جهانی اورامان اظهار داشت: فردا با حضور نمایندگان کشور‌های عضو یونسکو و به صورت ویدئوکنفرانس پرونده ثبت‌جهانی اورامان بررسی و تصمیم‌گیری نهایی درباره ثبت جهانی این منطقه اخذ خواهد شد.

گویلیان افزود: این پرونده یکی از مهمترین و بزرگترین پرونده‌های ثبت منظر فرهنگی‌تاریخی در یونسکو است که وسعتی بالغ بر ۳ هزار کیلومتر و عرصه‌ای بیش از هزار کیلومتر را شامل می‌شود.

او با اشاره به اینکه منطقه اورامان شامل حدود ۶۰۰ روستا و شهر بوده که در استان‌های کردستان و کرمانشاه قرار دارد، یادآور شد: ثبت‌جهانی هورامان حضور گردشگران کشور‌های خارجی در منطقه را به دنبال داشته و نقطه عطفی در تاریخ استان و کشور خواهد بود که امیدواریم هرچه سریع‌تر تحقق یابد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ۱۵ تیرماه امسال در سفر خود به استان کردستان گفت: «مردادماه خبر خوش ثبت جهانی اورامان را به مردم کشور اعلام می‌کنیم» حال با گذشت سه روز از این ماه، مردم همچنان چشم‌انتظار تحقق این مطالبه چندین ساله هستند.

هر سال تنها یک پرونده از هر کشور در اجلاس برای ثبت بررسی می‌شود و در کل کشور ۲۴ اثر ثبت جهانی شده که در غرب کشور تنها بیستون کرمانشاه ثبت شده و ثبت جهانی اورامان دومین ثبت در کشور است، اما باید منتظر ماند و دید که آیا نمایندگان کشور‌های عضو یونسکو پس از گذشت ۷ سال انتظار و کش و قوس‌های فراوان اداری با این تصمیم موافقت خواهند کرد یا نه.

انتهای پیام/م




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روز سرنوشت ساز برای ثبت جهانی اورامان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..