تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قیامت، روزی که حقایق برملا می‌شود +صوت

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، قرآن کریم مشتمل بر معانی دقیق، تعالیم و حکمت‌هایی والا درباره حقیقت خلقت و اسرار هستی است که عمده مردم در عصر رسالت از درک آن ناتوان بودند. از این رو پیامبر اکرم (ص) و پس از ایشان مفسران به تبیین و شرح جزئیات آیات قرآن کریم پرداختند. ما نیز با هدف آشنایی بیشتر با آیات الهی، هر روز به چند آیه از کلام الله با استناد به تفاسیر معتبر مفسران قرآن کریم می‌پردازیم.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

به نام خداوند رحمتگر مهربان

یَوْمَئِذٍ یُوَفِّیهِمُ اللَّهُ دِینَهُمُ الْحَقَّ وَیَعْلَمُونَ أَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ الْمُبِینُ

در آن روز خدا حساب و کیفر شایسته آن‌ها را تمام و کامل خواهد پرداخت و خواهند دانست که خداوند حق آشکار است.

فایل صوتی تلاوت آیه ۲۵ سوره نور

تفسیر آیه ۲۵ سوره نور

امام علی (ع) در روایتی می‌فرمایند: سپاس از آن خداست که کنه شناختش در وصف نگنجد و بزرگیش خرد‌ها را خیره کند و راهی به دریافت پایان ملکوتش نیابند، اوست پادشاه راستین روشن درست‌تر و روشن‌تر از آنچه به چشم آید، اوهام نمی‌توانند او را اندازه بگیرند تا شبیه چیزی کنند.

بیشتر بخوانید

کلمه «دین» در آیه، یا به معنای جزاست و یا به معنای شریعت؛ بنابراین معنای آیه یا چنین است که در قیامت، خداوند جزای مردم را کامل می‌دهد و یا آنکه شریعت حقّه در آن روز عرضه خواهد شد و همه مکتب سازان خیالی خواهند فهمید که خداوند همان معبود حقّ و آشکار است.

در دنیا بخاطر محدودیت‌هایی که هست کیفر کامل داده نمی‌شود. مثلاً اگر خلبانی شهری را بمباران کرد و هزاران نفر را کشت، ما در دنیا چگونه او را کیفر کنیم؟ امّا در قیامت محدودیت نیست و مجرم بار‌ها در دوزخ سوخته و دوباره زنده می‌شود.

پیام‌های آیه ۲۵ سوره نور

۱- تنها در قیامت است که کیفر‌ها بطور کامل داده می‌شود. «یَوْمَئِذٍ یُوَفِّیهِمُ»

۲- کیفر‌های الهی در قیامت بر اساس شهادت وگواهی وحقّ است. «تَشْهَدُ عَلَیْهِمْ ... یُوَفِّیهِمُ اللّهُ»

۳- خداوند از کیفر و پاداش کسی نمی‌کاهد. «یُوَفِّیهِمُ»

۴- در قیامت، وقتی پرده‌های غفلت، غرور، جهل، تبلیغات کاذب و هوس‌ها کنارمی روند، مردم حقیقت را می‌فهمند. «وَ یَعْلَمُونَ ... هُوَ الْحَقُّ»

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قیامت، روزی که حقایق برملا می‌شود +صوت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..