تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تعداد روستا‌های گازدار کردستان به هزارو ۴۰۲ مورد رسید

 گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان اظهار کرد: استفاده از گاز طبیعی به عنوان پاک ترین، فراوان‌ترین و ارزان قیمت‌ترین منبع برای تولید انرژی و جایگزین ساختن آن با سایر سوخت‌های فسیلی یکی از گام‌های بزرگ در جهت نیل به توسعه پایدار بوده به گونه‌ای که به ایجاد عدالت اجتماعی و توزیع یکسان شرایط رفاهی برای آحاد مردم کشور نقش به سزایی را به همراه داشته است.

او افزود: مناقصه برای گازرسانی به ۲۱ روستای کردستان در دست اقدام بوده و به زودی پیمانکار اجرای این طرح‌ها نیز تعیین می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان تعداد روستا‌های قابلیت گازرسانی استان را هزارو ۵۷۱ مورد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر هزارو ۴۰۲ روستای استان زیر پوشش گازرسانی قرار دارد و عملیات گازرسانی در ۱۰۰ روستای استان فعال است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، با بیان اینکه مجوز عقد قرارداد برای انجام مناقصه گازرسانی به ۱۱ روستا نیز از شرکت ملی گاز اخذ شده است، اضافه کرد: با تحقق اهداف گازرسانی در سال جاری و پیشرفت بسیار مطلوب پروژه‌ها تعداد روستا‌های باقیمانده که در دست بررسی و طرح‌های مطالعاتی قرار دارد ۳۷ روستاست که به یاری خداوند عملیات اجرایی این تعداد روستا نیر در شش ماهه دوم امسال استارت خواهد خورد.

فعله‌گری با بیان اینکه اکنون گازرسانی به نقاط دورافتاده و سنگلاخی در دست اجرا است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برای این کار لوله‌گذاری بیشتری نیاز است، پس هزینه گازرسانی به این مناطق بیشتر نیز خواهد شد.

استان کردستان طبق سرشماری عمومی سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد و ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری ۱۰۰ درصد بوده و در جمعیت روستایی ۹۶ درصد است.

انتهای پیام/ع




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تعداد روستا‌های گازدار کردستان به هزارو ۴۰۲ مورد رسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..