تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نشست کمیته ملی راهبری حمایت از جنگل‌های زاگرس به ریاست دکتر جهانگیری برگزار شد/ معاون اول رییس جمهور: باید بیش از هرزمان دیگری نسبت به حفظ و صیانت از جنگل‌های زاگرس اهتمام داشته باشیم

دومین نشست کمیته ملی راهبری حمایت از جنگل‌های زاگرس صبح امروز(دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

نشست کمیته ملی راهبری حمایت از جنگل‌های زاگرس به ریاست دکتر جهانگیری برگزار شد/ معاون اول رییس جمهور: باید بیش از هرزمان دیگری نسبت به حفظ و صیانت از جنگل‌های زاگرس اهتمام داشته باشیم

دكتر جهانگيري در اين جلسه با تاكيد بر ضرورت صيانت و حفاظت از جنگل هاي كشور، گفت: جنگل ها از بزرگترين سرمايه هاي كشور هستند و در شرايط جديد كه ما با تغييرات اقليمي شديد و خشكسالي روبرو هستيم بايد بيش از هر زمان ديگري نسبت به حفظ اين موهبت و سرمايه الهي اهتمام داشته باشيم.
معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه موضوع حفاظت از جنگل ها به ويژه جنگل هاي زاگرس بايد به يكي از اولويت هاي اصلي كشور تبديل شود،‌ تصريح كرد: امروز بخش مهمي از زندگي و حيات مردم ايران به جنگل ها وابسته است، بنابراين همه دستگاه ها بايد با مشاركت و همكاري تلاش كنند تا از پهنه هاي طبيعي به خوبي نگهداري شود.
وي با ابراز خرسندي از ابتكار سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخيز داري كشور در استفاده از نظرات و ديدگاه هاي كارشناسان و صاحبنظران دانشگاهي در تدوين سند جامع حفاظت و مديريت پايدار بوم سازگان زاگرس،‌ اظهار داشت: بايد براي حفظ منابع طبيعي و جنگل ها نگاه بلند مدت داشت و تدوين اين سند مي تواند كمك كند كه اين مساله ملي هيچگاه به بوته فراموشي سپرده نشود.
دكتر جهانگيري تاكيد كرد: سازمان جنگل ها و مراتع با برنامه هاي كوتاه مدت و ضربتي مي تواند سياست هايي در جهت مقابله با بيماري كه درختان بلوط را در عرصه اي بيش از يك و نيم ميليون هكتار از جنگل هاي زاگرس تحت تاثير قرار داده است، اجرا كند. همچنين بايد برنامه جدي براي مقابله با حريق هايي كه هر روز اخبار آن در رسانه ها منتشر مي شود اتخاذ شود تا از يك سو از گسترش بيماري و حريق در منطقه زاگرس پيشگيري شود و از سوي ديگر با احيا و بازسازي اين سرمايه طبيعي شاهد آينده روشني براي جنگل هاي منطقه باشيم.
معاون اول رييس جمهور با ابراز تاسف از گزارش رييس سازمان جنگل ها و مراتع كشور مبني بر اينكه صد در صد آتش سوزي ها در جنگل هاي زاگرس علت انساني دارد،‌ افزود: بر اساس گزارش هاي «فائو» ارزش هر درخت بلوط ميليون ها تومان است و اين آتش سوزي ها به منابع ارزشمند كشور خسارات گسترده اي وارد مي كند.
وي با بيان اينكه برنامه احياي يك و نيم ميليون هكتار از پهنه هاي جنگلي آسيب ديده بايد متناسب با برنامه هفتم توسعه همه جانبه كشور باشد، گفت: بخش هايي از سند جامع بوم سازگان كه نياز به اصلاح دارد به كميسيون زير بنايي دولت ارجاع داده مي شود تا در دولت آتي هم در صورت انجام برخي اصلاحات اجرا شود.
دكتر جهانگيري ضمن قدرداني از عملكرد وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و نيز ستاد مديريت بحران كشور،‌ از همه دستگاه ها خواست تا با حداكثر ظرفيت به مديريت استان هاي همجوار زاگرس در زمان اطفاي حريق كمك كنند.
در اين جلسه كه وزراي نيرو و جهاد كشاورزي، استانداران استان هاي آذربایجان غربی، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نیز حضور داشتند رييس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخيزداري كشور گزارشي از روند تدوين سند جامع حفاظت و مديريت پايدار بوم سازگان زاگرس ارايه كرد.
تكميل طرح هاي كاداستر زاگرس،‌شناسايي و تعيين واحدهاي ذخيره گاه جنگلي در سطح 400 هزار هكتار، مبارزه با آفات جنگلي در سطح 75 هزار هكتار و كنترل بيماري ذغال بلوط در سطح 250 هزار هكتار، تجهيز يگان حفاظت منابع طبيعي و پيشگيري از حريق و احداث پايگاه هاي حفاظت در جنگل هاي زاگرس، ممنوعيت ارايه مجوز احداث هرگونه كوره ذغال سوزي سنتي و صنعتي، استقرار بالگرد در استان ها با كمك ستاد بحران، توسعه انرژي هاي نو براي 6 هزار خانوار روستايي،‌ ساماندهي نظام بهره برداري از اراضي و كوچ عشاير،‌ارايه الگوي كشت زير اشكوب سازگار با جنگل هاي زاگرس و توسعه و ترويج برنامه هاي فرهنگي براي جلب مشاركت مردم و جوامع محلي براي حفاظت از اين جنگل ها از مصوبات امروز كميته ملي راهبري حمايت از جنگل هاي زاگرس براي اجرا در سال 1400 بود.
در اين جلسه همچنين رييس سازمان هواشناسي كشور گزارشي از ميزان بارش ها در سال آبي 1399- 1400 و الگوهاي پيش بيني نزولات جوي در فصول پاييز و زمستان ارايه كرد.

انتهای پیام /*




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نشست کمیته ملی راهبری حمایت از جنگل‌های زاگرس به ریاست دکتر جهانگیری برگزار شد/ معاون اول رییس جمهور: باید بیش از هرزمان دیگری نسبت به حفظ و صیانت از جنگل‌های زاگرس اهتمام داشته باشیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..