تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شرایط فوق حاد کرونایی مازندران/ بستری‌ در بیمارستان‌ها به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر رسید!

ساعت: 12:13 منتشر شده در مورخ: 1400/05/04 شناسه خبر: 1754424

وضعیت بیماری کرونا در مازندران به حالت فوق حاد رسیده است و ظرفیت پذیرش بیماران در مراکز درمانی به زودی اشباع می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، انتشار افسار گسیخته‌ی گونه جدید ویروس کرونا ( ویروس دلتا) و بحرانی شدن شرایط در استان، ستاد فرماندهی مدیریت کنترل بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مردم خواست برای یاری رساندن به پرسنل ایثارگر درمانی و بهداشتی و خروج از شعله‌های مهیب پیک پنجم کرونا، موازین بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

علی رغم هشدار‌های متخصصان و دست اندرکاران حوزه سلامت در باره عواقب خطرناک انتشار افسارگسیخته‌ی گونه جدید کووید ۱۹ (ویروس دلتا)، وضعیت بیماری در استان به حالت فوق حاد رسیده است و ظرفیت پذیرش بیماران در مراکز درمانی به زودی اشباع خواهد شد.

علاوه بر این، اشغال کامل تخت‌های بیمارستانی در تمامی شهر‌های استان و خستگی مفرط کارکنان درمانی، ارائه خدمات به بیماران را بسیار دشوار خواهد کرد. در این شرایط حساس، حتی در صورت اضافه شدن تخت‌های جدید از طریق استقرار بیمارستان‌های صحرایی، با کمبود پرسنل مجرب برای ارائه خدمت در مراکز یاد شده مواجه خواهیم بود. در چنین وضعیت دشواری، تنها هوشمندی و همدلی شماست که می‌تواند در نجات این کشتی طوفان زده از غرقابه‌ی وحشت افزای کرونا، یاریگر ما باشد.

از این رو، استدعا داریم دست کم برای یک تا دوهفته -به سهم خود- در فروکش نمودن شعله‌های مهیب پیک پنجم کرونا با تعطیلی داوطلبانه اصناف و پرهیز از هرگونه تجمع، مراسم، دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه، حذف رفت و آمد‌های غیر ضروری، ماندن در خانه و نیز استفاده دقیق و کامل از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی یاریمان نمایید.

برای علاج واقعه قبل از وقوع هشدار می‌دهیم که در صورت تداوم بی توجهی به توصیه‌های بهداشتی و عادی انگاری عمومی، پس از این برای بیماران بدحال ظرفیت پذیرش در بیمارستان‌های استان وجود نخواهد داشت و مسئولیت خسارت‌های جانی و مالی ناشی از شیوع این ویروسِ جانکاه بر گُرده‌ی یکایک افرادی ست که پروتکل‌های بهداشتی را (با برگزاری تجمع‌ها و یا شرکت در آن‌ها و...) نادیده می‌گیرند.

متاسفانه به‌دلیل ساده‌انگاری و کم‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تب تند کرونایی تمام مازندران را فرا گرفته است و شاهد روزهای پردردسر کرونایی در استان مازندران هستیم.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این زمینه گفت:  طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۵۰۹ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی این مدت تعداد ۳۵۶ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم‌اکنون یک‌هزار و ۹۶۴ نفر مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۲۹۷ نفر نیز  با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۴۱  بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۸ بیمار جدید بستری و ۱۲۵ بیمار هم  ترخیص شدند.

وی گفت: ۴۲ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

طی شبانه روز گذشته با بستری شدن تعداد ۶۶۷ بیمار کرونایی جدید، تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی پزشکی مازندران و بابل به ۲هزار و ۵۰۵ نفر رسید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شرایط فوق حاد کرونایی مازندران/ بستری‌ در بیمارستان‌ها به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر رسید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..