تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مهار‌ت خوب زیستن، کیفیت زندگی را تعیین می‌کند

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم رونمایی از دوره‌های مجازی مهارت‌های «خوب زیستن» اظهار کرد: ما مدام با مسائل متعددی مواجه هستیم که باید حل شود و رفع آنها نیازمند قابلیت‌هایی است. اگر این توانایی‌ها را نداشته باشیم و در برابر تغییرات مستأصل شویم، دچار سرخوردگی خواهیم شد.

او ادامه داد: لحظه‌های زندگی ما لحظه‌های انتخاب است، هوش هیجانی مؤلفه‌ای است که در این دوره‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: فرهنگ ملی و ادبیات غنی ما به این مفاهیم پرداخته است که می‌توانیم آن را به دانش آموزان و معلمان تبیین کنیم، به عقیده بنده کیفیت زندگی آدم‌ها را استفاده از مهار‌ت‌های خوب زیستن تعیین می‌کند؛ دانستن این قابلیت‌ها نیازمند خلق فرصت‌های ویژه است تا به کار گرفته شود.

او  تصریح کرد: خانواده و مدرسه بیشترین اثرگذاری را در شخصیت دانش آموزان داشته است. اگر خانواده و مدرسه را به این قابلیت‌ها مجهز کنیم، به رشد شخصیت، استحکام و تاب آوری دانش آموزان در برابر مشکلات کمک کرده‌ایم.

معضلات اجتماعی به دلیل فقدان مهارت‌های ارتباطی است

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه بسیاری از معضلات اجتماعی ما به دلیل فقدان مهارت‌هایی، چون تاب آوری در برابر مشکلات و مهارت‌های ارتباطی است، اظهار کرد: این مهارت‌ها برای دانش آموزان، افق‌های روشنی را ایجاد می‌کند، باید روی این مهارت‌ها کار کرد تا کمکی باشد برای بهتر زیستن جوانان.

او ادامه داد: این دوره آموزشی عملا افق گشایی در رفتار و ارتباط دانش آموز با جامعه و آینده‌اش خواهد بود که به رشد و اعتلای فردی، خانوادگی و اجتماعی دانش آموز منجر می‌شود البته این مهارت‌ها باید تمرین شوند.

ابتکار افزود: هرچه سن مهارت آموزی کمتر باشد، اثرگذاری بیشتری خواهد داشت، در این زمینه با وزارت آموزش و پرورش تعامل کردیم. همچنین برنامه‌های دیگری همچون رویداد مهم گفت و گوی بینِ نسلی را هم داشتیم که زمینه برقراری ارتباط مؤثر با نسل جوان را فراهم کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش از هم‌پیمانان معاونت امور زنان در موضوع تحقق عدالت جنسیتی است. در این زمینه اقدامات ارزشمندی برای تحقق مصوبه ستاد ملی زنان و خانواده و دولت که یکی از تکالیف قانونی برنامه ششم بود، انجام گرفته است.

او ادامه داد: در راستای این برنامه توانستیم موضوعاتی مانند کودکان و دختران بازمانده از تحصیل، کیفیت آموزش‌ها و مهارت‌هایی نظیر مهارت‌های ارتباطی و خوب زیستن را با همکاری آموزش و پرورش مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مهار‌ت خوب زیستن، کیفیت زندگی را تعیین می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..