تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افراد مبتلا به کرونا کی باید برای گرفتن سی تی اسکن ریه اقدام کنند؟

افراد مبتلا به دیابت سریع نباید اقدام به گرفتن سی تی اسکن کنند در شرایطی که علائمی مانند تنگی نفس داشته باشند باید سی تی ریه بگیرند

چه زمان از ریه افراد کرونایی باید سی تی اسکن گرفت؟

به طور علمی سی تی اسکن نباید همین طور انجام شود، بلکه باید زمانی انجام شود که فرد دچار علائم شده باشد؛ مثلا تنگی نفس شدید، سرفه و خلط زیاد داشته باشد.

 همچنین تب بیمار بعد از گذشته 4 -5 روز برطرف نشود یا درصد اشباع اکسیژن بیمار کمتر از 93 درصد باشد؛ یعنی اکسیژن کمتر از 93 درصد نگران کننده است و باید بیمار سی تی اسکن بدهد.

درگیری ریه چند درصد باشد باید نگران باشیم؟درصدی که بیان می‌شود ممکن است خیلی دقت نداشته باشد؛چراکه مکاتب مختلف پزشکی درصد مختلف را اعلام می‌کنند؛ اما معمولا وقتی این درصد اهمیت دارد که با افت اکسیژن خون همراه باشد.

 تقریبا علائم انواع کرونا یکسان است و تفاوت خیلی زیادی ندارد؛البته ممکن است گاهی در سوش‌های جدید که بروز کرده برخی علائم شدید تر باشد.

 بنابراین ویروس کرونا ویروسی است که دچار جهش می‌شود و این جهش‌ها با تغییرات و نوساناتی روبروست؛ به طوری که گاهی شدیتر و گاهی خفیف تر می‌شود.

ممکن است از یک سرماخوردگی ساده شروع و تا نارسایی شدید و مشکلات تنفسی ادامه پیدا کند.

بیشتر بدانید : ویروس کرونا با ریه فرد دیابتی چه می کند وچرا باید بیشتر مراقب باشند؟

بیشتر بدانید : تشخیص کرونا با آزمایش خون دقیق تر است یا سی تی اسکن ریه؟

بیشتر بدانید : آیا افراد مبتلا به کرونا که ریه های آنها درگیر شده است نباید ورزش کنند؟

بیشتر بدانید : علائمی که خبر از درگیری ریه به کرونا می دهد!

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:farsnews.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افراد مبتلا به کرونا کی باید برای گرفتن سی تی اسکن ریه اقدام کنند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..