تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نماز جمعه، محل تبیین فرهنگ دینی و سیاسی است/ پرهیز از چالش‌های غیرضروری عامل رونق نماز جمعه است

ساعت: 10:24 منتشر شده در مورخ: 1400/05/04 شناسه خبر: 1754358

امام جمعه شهرستان خرمدره با بیان اینکه امام راحل چند مورد را در راس امور خوانده‌اند که یکی از آن‌ها نماز جمعه است، گفت: نمار جمعه، محل تبیین فرهنگ دینی و سیاسی و تدوین سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به 5 مرداد، سالروز برگزاری اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب به امامت مرحوم آیت‌اله طالقانی اظهار داشت: حکومت جمهوری اسلامی ایران، حکومتی با دستمایه‌ها و بنیان‌های فرهنگی است.

وی با بیان اینکه حکومت جمهوری اسلامی ایران با فرهنگ خاصی شکل گرفته که آن هم فرهنگ دینی است، خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر، فرهنگ دینی باید در تمام عرصه‌ها حاکم باشد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با بیان اینکه فرهنگ دینی، یک فرهنگ سیاسی نیز به شمار می‌رود، افزود: بر این اساس، نمود عینی تلفیق بین دین و سیاست در نماز جمعه اتفاق می‌افتد و نماز جمعه، مظهر یگانگی فرهنگ دینی و سیاسی است.

امام جمعه شهرستان خرمدره گفت: حاکمیت‌ها اگر بخواهند در جامعه‌ای تاثیرگذار باشند، فرهنگ جامعه را تغییر می‌دهند تا پذیرش در جامعه اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اجرای قانون کشف حجاب در کشور اظهار داشت: اگر این قانون با توصیه، اصرار و دستور غربی‌ها در کشور، اجرا شد به این دلیل است که اگر این فرهنگ، تغییر پیدا نمی‌کرد، غرب نمی‌توانست آن چیزی که در جامعه می‌خواهد را به دست آورده و حاکمیت دست‌نشانده خود را حفظ کند به عبارت دیگر یعنی باید فرهنگ و ذائقه مردم تغییر پیدا کرده و متناسب با خواسته آن‌ها باشد و حساسیت‌ها کم شود تا فرهنگ تغییر پیدا کند.

 

*‌ نماز جمعه، محل تبیین فرهنگ دینی و سیاسی است

امام جمعه شهرستان خرمدره گفت: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک حکومت دینی تشکیل شده که تاثیرات فرهنگی و بروز فرهنگی این انقلاب در نماز جمعه است.

وی با بیان اینکه امام راحل چند مورد را در راس امور خوانده‌اند که یکی از آن‌ها نماز جمعه است، اظهار کرد: نمار جمعه، محل تبیین فرهنگ دینی و سیاسی و تدوین سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به اهمیت نماز جمعه خاطرنشان کرد: حساسیت دشمنان و کشورها و حکومت‌های معاند با جمهوری اسلامی ایران نسبت به نماز جمعه از حیث اهمیت نماز جمعه در جهت تبیین فرهنگ دینی و سیاسی است.

وی با اشاره به ترور تعدادی از ائمه جمعه در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و راه افتادن یک حرکت امام‌جمعه‌کُشی تصریح کرد: این اقدام به این دلیل بود که بروز انقلابی‌گری و بیان مطالبات انقلابی مردم در قالب حکومت جمهوری اسلامی در محل نماز جمعه است.

 

*‌ تریبون نماز جمعه، مهمترین جایگاه بیان مطالبات انقلابی مردم است

امام جمعه شهرستان خرمدره با بیان اینکه تریبون نماز جمعه، مهمترین جایگاه بیان مطالبات انقلابی مردم در نظام جمهوری اسلامی است، گفت: نماز جمعه در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان حضرت امام خمینی(ره) به صورت رسمی شکل گرفت.

وی تصریح کرد: آن چیزی که نماز جمعه را متمایز از نماز جمعه سایر کشورهای اسلامی کرده این است که اولاً نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی ایران بُعد حکومتی دارد و ثانیاً با خواسته‌های مردم و متناسب با سیاست‌های نظام حرکت می‌کند.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور افزود: لذا مشاهده می‌کنیم که بُرد نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی بسیار فراتر از آن چیزی است که در کشورهای اسلامی دیگر است.

 

*‌ قرار گرفتن نماز جمعه در مسیر تعریف‌شده و بیان مطالبات مردم، اقبال حداکثری را در پی دارد

امام جمعه شهرستان خرمدره در پاسخ به نحوه چگونگی ترغیب مردم و به‌ویژه جوانان برای حضور در نماز جمعه گفت: اگر نماز جمعه در مسیر تعریف‌شده خودش قرار گیرد و مطالبات مردم در آن بیان شود، مورد اقبال حداکثری قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: مسئولیت دادن به جوانان در ستادهای نماز جمعه و در برگزاری نماز جمعه و همچنین طرح محتواها می‌تواند احساس مسئولیت آن‌ها نسبت به نماز جمعه را زیاد کند و در عین حال می‌تواند نماز جمعه را پویاتر از گذشته کند و نماز جمعه، محتواهای غنی‌تری داشته باشد.

 

*‌ پرهیز از چالش‌های غیرضروری عامل رونق نماز جمعه است

امام جمعه شهرستان خرمدره تاکید کرد: پرهیز از چالش‌های غیرضروری و عدم انفعال در برابر جناح‌ها عامل رونق نماز جمعه است ضمن اینکه تلاش در جهت تبیین توطئه‌ها و دشمنی‌های دشمنان با نماز جمعه نیز در رونق نماز جمعه بسیار مهم است.

وی ادامه داد: چون نماز جمعه، مهم است و به تعبیر معصومین(ع) محل بیان مصالح و مقاصد مردم به لحاظ دنیوی و اخروی بوده و در عین حال محل بروز انقلاب است لذا دشمنی‌های زیادی با نماز جمعه شکل می‌گیرد و ادامه هم دارد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با بیان اینکه باید هم خود دشمنی‌ها و هم علت و روش دشمنی‌های دشمنان به مردم و به‌ویژه جوانان تبیین شود، گفت: باید تبیین شود تا تا شبهات برطرف شود چرا که برطرف شدن شبهات سبب ادامه‌دار شدن رونق نمازهای جمعه خواهد شد.

وی ابراز کرد: مدیریت نمازهای جمعه با دستان خالی و بدون حتی یک ریال اعتبار دولتی، یکی از مظاهر اقدامات جهادی است که می‌تواند تجربه‌ای برای بخش‌های مختلف حاکمیتی و غیرحاکمیتی باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نماز جمعه، محل تبیین فرهنگ دینی و سیاسی است/ پرهیز از چالش‌های غیرضروری عامل رونق نماز جمعه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..