تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روش خرید بهترین عسل طبیعی

بهترین عسل طبیعی را چگونه خریداری کنیم؟

به گزارش گروه وب‌گردی خبرگزاری صدا و سیما، عسل طبیعی از بهترین مواد غذایی است. گفته می‌شود که عسل طبیعی غیر قابل فساد است. عسل طبیعی، همچنین خواص دارویی فراوانی دارد. عسل طبیعی می‌تواند در برخی از بیماری‌ها حکم دارو را داشته باشد. عسل طبیعی، همواره از عسل غیر طبیعی، کیفیت و خاصیت بیشتری دارد.

روش خرید بهترین عسل طبیعی

بهترین عسل، عسلی است که طبیعی باشد و علاوه بر خوش عطر و طعم بودن، خواص خود را نیز حفظ کرده باشد. عسل طبیعی و اصل خواص بسیار زیادی دارد، اما متأسفانه بسیاری از عسل‌هایی که در بازار به فروش می‌رسند، چه ارزان و چه حتی گران قیمت، خواص خود را از دست داده‌اند و تفاوت زیادی با آب و شکر ندارند.

در ادامه، دلیل این موضوع به روشنی توضیح داده و جهت انتخاب و تشخیص بهترین عسل، راهنمایی می‌شود. 

آیا طبیعی بودن عسل کافی است؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که طبیعی بودن یک عسل کافی است. هرچند درباره طبیعی بودن نیز باور‌های غلط زیادی وجود دارد. بهتر است بدانید فقط یک راه قطعی برای تشخیص عسل طبیعی وجود دارد و آن آزمایش عسل در آزمایشگاه‌های معتبر است؛ اما به جز طبیعی بودن عسل، خام بودن عسل نیز بسیار مهم بوده و بهتر است در هنگام خرید حتما به آن توجه کنید.

عسل خام به عسلی می‌گویند که پس از برداشت از کندو حرارت ندیده است و به همان صورتی که زنبور آن را تولید و در کندوی عسل ذخیره کرده است، به دست شما می‌رسد.

چرا خام بودن عسل بسیار مهم است؟

عسل، خواص بسیار متنوعی دارد و تحقیقات مختلف نشان داده‌اند که عسل طبیعی و خام در درمان بسیاری از بیماری‌ها مؤثر است. حرارت دادن عسل باعث می‌شود که بسته به میزان حرارت، عسل، بخشی یا حتی همه خواص خود را از دست بدهد.

تفاوتی نمی‌کند عسلی که حرارت می‌بیند، طبیعی باشد یا تغذیه‌ای، وقتی که حرارت زیادی ببیند، چندان تفاوتی با آب و شکر ندارد. حرارت دادن عسل موجب می‌شود که شما نتوانید از همه خواص شگفت‌انگیز این ماده بهره‌مند شوید.

چرا برخی زنبورداران و فروشندگان، عسل را حرارت می‌دهند؟

عسل به دلیل ترکیباتی که دارد، به صورت طبیعی از چند ماه تا ۲ سال پس از برداشت، شروع به رس بستن یا اصطلاحا شکرک زدن می‌کند؛ اما برخی از خریداران به اشتباه فکر می‌کنند عسلی که شکرک بزند، تقلبی است و به همین دلیل، برخی زنبورداران و فروشندگان برای این که عسل آنها شکرک نزند، پس از برداشت، آن را حرارت می‌دهند و از فیلتر‌های مختلف رد می‌کنند تا احتمال شکرک زدن آن کمتر شود و همچنین، عسل شفاف‌تر و مشتری‌پسندتر شود.

چگونه بهترین عسل را خریداری کنیم؟

بسیاری از افراد فکر می‌کنند پیدا کردن عسلی که در قرآن به‌عنوان «شفاء للناس» از آن نام برده می‌شود، غیر ممکن است، اما کافی است بدانید، اگر عسلی که می‌خرید، واقعا طبیعی، خام و حرارت ندیده باشد، بهترین عسلی است که می‌توانید استفاده کنید.

بسیاری از عسل‌هایی که در بازار به فروش می‌رسند، قبل از رسیدن به قفسه فروشگاه‌ها حرارت دیده‌اند؛ به همین دلیل، بهتر است عسل را از فروشندگان یا زنبوردان معتمد بخرید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روش خرید بهترین عسل طبیعی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..