تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ورزشکار زن ۵۲ ساله در المپیک رکورد زد

تیرانداز 52 ساله گرجستانی صاحب رکورد 9 حضور پیاپی در المپیک شد تا بین زنان ورزشکار تاریخ رکورددار شود.

گروه ورزشی: نینو سالوکوادزه از لسلی تامپسون، ویلی (کانادا) و کرستین پالم (سوئد) پیشی گرفت و به عنوان تنها زن تاریخ المپیک شناخته شد که در 9 دوره المپیک حضور داشته است. این تیرانداز 52 ساله تاکنون در المپیک سه مدال کسب کرده است.

ورزشکار زن ۵۲ ساله در المپیک رکورد زد
بازی‌های المپیک 1988، طلا - تپانچه بادی 10 متر برای اتحاد جماهیر شوروی (URS)

بازی های المپیک 1988، نقره - تپانچه 25 متر برای اتحاد جماهیر شوروی (URS)

بازی‌های المپیک 2008، برنز - تپانچه بادی 10 متری برای گرجستان (GEO)

به گزارش بولتن نیوز به نقل از ورزش 3، او از المپیک 1988 تاکنون در این رقابت‌ها حاضر بوده و ابتدا برای شوروی و اکنون برای گرجستان رقابت می‌کند.

سالوکوادزه در المپیک 1992 بارسلونا تحت پرچم کشورهای کشترک المنافع حاضر شد و از المپیک 1996 آتالانتا برای گرجستان در المپیک حاضر بوده است.

برنز او در المپیک 2008 در بحبوحه درگیری و تنش نظامی بین روسیه و گرجستان بازتاب زیادی داشت:«ما به همه جهان نشان دادیم که ورزش به معنای صلح است. بازی های المپیک جنگ ها را متوقف و صلح را تقویت می کند.»

 در لندن 2012 او در مراسم افتتاحیه پرچمدار کشورش بود. 4 سال بعد فرزند او نیز در رقابت ها حاضر بود تا از این منظر تاریخساز شود.

در حال حاضر و پس از عنوان سی و یکم در تپانچه 10 متری، او هنوز یک آزمون دیگر در توکیو دارد: تپانچه 25 متری که این پنجشنبه مسابقه می دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ورزشکار زن ۵۲ ساله در المپیک رکورد زد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..