تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علت چاق شدن بعد از ازدواج

شاید شما هم دقت کرده باشید که بعد از ازدواج بسیاری از زوج‌ها وزن اضافه می‌کنند. علت این چاقی چیست؟ زندگی مشترک و تشکیل خانواده چه تاثیری روی وزن و سلامتی افراد دارد؟ فرادید| شاید شما هم دقت کرده باشید که بعد از ازدواج زوج‌ها وزن اضافه می‌کنند. در این موقعیت سوال پیش می‌آید که چرا بعد از ازدواج دختران و پسران چاق می‌شوند؟ چاقی بعد از ازدواج، تناسب اندام را زیر سوال می‌برد بنابراین باید علت چاقی بعد از ازدواج را پیدا و از آن جلوگیری کرد، در غیر این‌صورت زیبایی اندام از بین می‌رود.

علت چاق شدن خانم‌ها بعد ازدواج ممکن است مربوط به رژیم‌های قبل آن باشد. با نزدیک شدن به زمان ازدواج و یا در دوران نامزدی، خانم‌ها خیلی به تناسب اندام خود اهمیت می‌دهند. برای رسیدن به این تناسب اندام به رژیم‌های سخت و ورزش‌های طاقت فرسا روی می‌آورند.

اما بسیاری از این افراد بعد از روز عروسی این تمرینات ورزشی و رژیم‌های طاقت فرسا را کنار گذاشته و به روال عادی زندگی خود بازمی‌گردند. با کنار گذاشتن رژیم‌ها و ورزش‌های سخت، اضافه وزن به طور ناگهانی رخ خواهد داد. خانم‌ها برای این که بعد از ازدواج نیز تناسب اندام خود را حفظ کنند نباید به طور ناگهانی از رژیم‌ها و ورزش‌های خود دست بکشند.

بهترین روش کاهش وزن این است که قبل از ازدواج رژیم‌های ساده و ورزش‌های سبک را انتخاب کنید تا بعد از ازدواج نیز بتوانید به همان روال قبلی ادامه دهید.

علت چاق شدن بعد از ازدواج ۱. رژیم‌های قبل از ازدواج

اگر با روش‌های فوری و تمرینات سخت وزن از دست بدهید، پس از اینکه به وزن ایده‌آل دست پیدا کردید و دیگر این شیوه را ادامه ندادید، دچار افزایش وزن خواهید شد. سوخت‌وساز بدن دچار دست‌کاری‌هایی می‌شود که در بلندمدت تناسب اندام را بر هم می‌زند. پس اگر در آستانه ازدواج هستید، دست‌به‌کار بشوید و با رژیم‌هایی آهسته و پیوسته وزن خود را تغییر بدهید تا این تغییر، دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشند.

۲. خوردن وعده‌های غذایی حجیم اگر دقیق‌تر به علت چاق شدن بعد از ازدواج بپردازیم، باید بگوییم که همسران از هم الگوبرداری می‌کنند. آقایان معمولا بیشتر از خانم‌ها غذا می‌خورند. بعد از ازدواج زوج‌ها بیشتر اوقاتی که باهم می‌گذرانند، معطوف به آشپزی در کنار هم یا رفتن به رستوران و در کل کار‌هایی می‌شود که محوریت آن‌ها غذا و خوردن است.

پس اگر در دوران شیرین نامزدی هستید یا تازه ازدواج کرده‌اید، حواس‌تان را حسابی جمع کنید. یادتان باشد پابه‌پای هم غذا خوردن تنها راه ابراز علاقه به همسر و تفاهم نیست. اگر قرار است در رستوران غذا بخورید، قبل از خروج از منزل سعی کنید کمی خود را سیر کنید تا در آنجا زیاده‌روی نکنید.

۳. اصرار به صرف غذا در کنار یکدیگر زوج‌هایی که تازه ازدواج کرده‌اند، مایل هستند که هر کاری را کنار هم انجام بدهند. مثلا خانم‌ها کمتر حاضر می‌شوند بدون همسرشان غذا بخورند. پس در طول روز خود را گرسنه نگه می‌دارند تا با همسر غذا بخورند. اما فرایند غذا خوردن آقایان کمی متفاوت است. مثلا آن‌ها غذا را کمتر می‌جوند و در طول روز نیز کمتر به خوردن تنقلات میل دارند. این تفاوت باعث می‌شود، خانم‌ها در کنار همسرشان زیادتر غذا بخورند و درنتیجه اضافه‌وزن پیدا کنند.
علت چاق شدن بعد از ازدواج چیست؟ ۴. کم‌تحرکی و محدود شدن در خانه زوج‌هایی که تازه ازدواج کرده‌اند، معمولا کم‌تحرک‌تر از گذشته می‌شوند. شما وقتی مجرد هستید، بیشتر به برنامه‌های بیرون از خانه فکر می‌کنید. با دوستان‌تان قرار‌های مختلف می‌گذارید، اما پس از ازدواج، همسران ترجیح می‌دهند تا در کنار هم اوقات‌شان را بگذارند و در بیشتر موارد نیز از خانه خارج نمی‌شوند.

این بی‌تحرکی و محدود شدن به تخت و مبلِ جلویِ تلویزیون شما را چاق خواهد کرد. زوج‌های جوان باید برای گذراندن اوقات فراغت در کنار یکدیگر به فکر فعالیت‌های پرتحرکی مانند قدم زدن، ورزش کردن در کنار هم و… باشند.

۵. احساس راحتی بیش از حد در نهایت، دیگر علت چاق شدن بعد از ازدواج را صریح و روشن بیان می‌کنیم. شاید شما این علت را قبول نداشته باشید، اما واقعیت محض است. بیشتر افراد پس از اینکه قلب طرف مقابل را تسخیر کردند، لزومی نمی‌بینند که مانند سابق به خود رسیدگی کنند و به زیبایی و تناسب اندام و ظاهرشان توجه نشان بدهند.

بی‌تفاوتی و اهمیت ندادن به ظاهر باعث می‌شود که طرفین نسبت به هم احساس سردی کنند و این‌طور فکر کنند که روابط‌شان دیگر مثل گذشته پرشور و حرارت نیست. چنین سردی در رابطه زندگی مشترک را با خطر مواجه می‌کند.

هرگز اجازه ندهید که خیال آسوده‌تان بعد از ازدواج باعث چاقی و رسیدگی نکردن به سر و وضع‌تان بشود. این بی‌خیالی در درجه اول توهین به خودتان و سپس بی‌احترامی به شریک زندگی‌تان است. شما در همه شرایط، چه تأهل و چه دوران مجردی، باید همیشه به سلامتی و حفظ زیبایی ظاهرتان اهمیت بدهید. پس در برنامه‌ریزی هایتان حتما به انجام حرکات ورزشی فکر کنید.

برگرفته از مجله صورتی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علت چاق شدن بعد از ازدواج»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..