تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از کدام برند شکلات در آشپزی استفاده کنیم؟

از کدام برند شکلات در آشپزی استفاده کنیم؟

با روی کار آمدن تولید انبوه و خط تولید چابک در صنعت، تولیدات صنعتی از تنوع و فراوانی بیشتری برخوردار شدند. در این میان، با وجود برآورده شدن نیاز مشتری با محصولات تخصصی، خریدار در زمان خرید، با نمونه‌های مشابه از برندهای مختلف مواجه می‌شود که انتخاب را برای او سخت می‌کند.

در کنار این امر، تبلیغات رقابتی شرکت‌ها بر سر ارائه و تبلیغ محصول خود به عنوان محصول برتر، مشتری را سردرگم‌تر و انتخاب را برای او سخت‌تر می‌کند. به همین دلیل است که شناخت درست محصولات و کاربرد آن‌ها و همچنین شناسایی برندهای با کیفیت، از اهمیت زیادی برخوردار است. شرکت باراکا این نیاز را در مشتریان خود شناسایی کرده است و با منظور اطلاع رسانی بهتر، وبسایت باراکا را در دسترس عموم قرار داده است.

در قسمت آکادمی باراکا، شما می‌توانید به دستور پخت های باراکا دسترسی داشته باشید که در آن‌ها، محصول مورد استفاده و دلیل استفاده از محصول، به‌طور کامل توضیح داده شده است.

بهترین برند شکلات کدام است؟

باراکا به عنوان بهترین برند شکلات‌سازی در ایران، سعی کرده است تا محصولات خود را تا جای ممکن، به‌صورت تخصصی و کاربردی و با استفاده از جدیدترین دستگاه‌ها تولید کند تا بتواند پاسخگوی تمامی نیازهای مشتریان عزیز باشد. محصولات تخصصی قنادی و آشپزی باراکا را می‌توانید در بخش محصولات وبسایت باراکا مشاهده کنید.

ارائه‌ی این محصولات تخصصی برای قنادی و آشپزی، باراکا را به بهترین برند شکلات مناسب آشپزی تبدیل کرده است. بسیاری در آشپزی و کیک‌پزی، از شکلات تخته‌ای معمولی، یعنی همان شکلاتی که برای خوردن مناسب است، استفاده می‌کنند؛ این در حالی است که باراکا محصولات شکلاتی تخصصی متعددی برای شیرینی‌پزی و آشپزی دارد.

شکلات دلیکات بارکا یک شکلات تخته­ای تخصصی مناسب برای روکش کیک و درست کردن تزیینات روی کیک است که برای استفاده در قنادی­ها و شیرینی پزی­ها طراحی شده است و در بسته­های 2500 گرمی با طعم­های مختلف، به صورت عمده به فروش می­رسد.

محصول بعدی، بالیون شمشی باراکا است که در بسته­های 350 گرمی و در طعم­های مختلف تولید می­شود و هم برای مصارف خانگی و هم قنادی­ها قابل استفاده است. بالیون کیبوردی باراکا نیز، در وزن 1100 گرمی و طعم­های متفاوت، یک محصول مخصوص آشپزی است. محصولات دیگر باراکا که برای قنادی مناسب هستند، شامل روکش آماده­ی کیک، مغزی شکلاتی کیک و گرانول­های شکلاتی هستند.

از کدام برند شکلات در آشپزی استفاده کنیم؟

انواع شکلات و شکلات های مناسب آشپزی کدامند؟

معمولا شکلاتی برای آشپزی مناسب­تر است که در برابر حرارت، مقاومت کافی داشته باشد؛ اما باید توجه داشت که شکلات ماده­ای حساس است و باید در حرارت دادن آن دقت کرد. وجود درصد زیاد کره­ی کاکائو در شکلات، باعث می­شود که شکلات، به‌طور یکنواخت­تر ذوب شود و برای قالب‌گیری مناسب باشد.

همچنین افزودنی­هایی که در هر نوع شکلات به کار می­رود می­تواند روی مزه­ی غذا و کیک، تاثیرگذار باشد و باید به مقدار شیرینی و طعم دهنده­های درون شکلات، با توجه به دستور غذا، توجه شود. در ادامه، چند نمونه از شکلات­هایی که برای پخت و پز و شیرینی پزی مناسب­تر هستند را بررسی می­کنیم.

شکلات مخصوص پخت و پز

 این شکلات، که شکلات شیرین نشده نیز نامیده می­شود، از 50 تا 58 درصد عصاره­ی شکلات خالص تولید می­شود. در تولید این نوع شکلات، از هیچ شکری استفاده نمی­شود و به دلیل طعم خالص آن، بهترین گزینه برای پخت و پز به حساب می­آید. ولی به تنهایی برای خوردن مناسب نیست.

شکلات تلخ و شیرین

 این شکلات تلخ­ترین نوع شکلاتی است که به تنهایی نیز می­تواند قابل خوردن باشد. شکلات تلخ و شیرین، دارای قوی­ترین طعم شکلات است و حداقل از 35٪ عصاره­ی شکلات تشکیل شده است. بعضی از انواع باکیفیت این شکلات ممکن است تا 70% کره­ی شکلات و عصاره­ی کاکائوی بیشتری باشند. این نوع شکلات بهترین انتخاب برای پخت و پز و شیرینی پزی است که برای خوردن هم مناسب است.

شکلات نیمه شیرین

 معمولا به جای شکلات تلخ و شیرین نیز استفاده می­شود اما دارای شکر بیشتری است که آن را شیرین­تر می­کند. حاوی حداقل 35٪ عصاره­ی شکلات است و برای پخت و پز، شیرینی‌پزی و خوردن مناسب است.

شکلات شیرین

این شکلات دارای قند بیشتری نسبت به شکلات نیمه شیرین است و حاوی حداقل 15٪ عصاره­ی کاکائو است و برای پخت‌وپز، شیرینی‌پزی و خوردن مناسب است.

شکلات شیری

حاوی حداقل 10٪ عصاره­ی کاکائو و حداقل 12٪ شیر خشک است تا طعمی شیرین و خامه‌ای به آن ببخشد. برخلاف باور عموم، این شکلات به حرارت حساس است و برای پخت‌وپز مناسب نیست و فقط برای خوردن از آن استفاده می­شود.

شکلات سفید

 شکلات سفید در حقیقت دیگر کاکائو نیست؛ چراکه در آن از عصاره­ی کاکائو استفاده نمی­شود و ترکیب آن فقط شامل 20% کره­ی کاکائو و چند افزودنی دیگر مانند شکر است. وقتی کره کاکائو با چربی های دیگر کم قیمت­تر جایگزین شود، دیگر نمی توان آن را به عنوان شکلات سفید برچسب زد و به عنوان روکش کیک و خمیر تزیینی فروخته می­شود. این شکلات بیشتر مناسب پخت و پز و قنادی است.

پودر کاکائو

پودر کاکائو می‌تواند شیرین یا تلخ باشد. این محصول، با خشک کردن و آسیاب کردن عصاره­ی کاکائو و خارج کردن کره­ی کاکائو از آن تولید می­شود؛ با این حال، باز هم 10 تا 22 درصد کره­ی کاکائو در آن وجود دارد. پودر کاکائو به دلیل عدم نیاز به ذوب شدن و راحت مخلوط شدن با مواد کیک، برای شیرینی‌پزی ایده­آل است.

شکلات کوورتور

 کوورتور بهترین نوع شکلات برای درست کردن شکلات­های دست ساز و شیرینی است. حاوی حداقل 32٪ کره کاکائو است که آن را بسیار براق می­کند و باعث می­شود که به راحتی ذوب شود و در مقابل حرارت مقاوم باشد. شکلات کوورتور برای آب کردن و استفاده در شیرینی پزی مناسب است.

از کدام برند شکلات در آشپزی استفاده کنیم؟

اطلاع داشتن درباره­ی روش ساخت شکلات، انواع آن و مواد تشکیل دهنده­ی هر نوع شکلات، می­تواند کمک خوبی برای انتخاب مناسب­ترین برند شکلات برای پخت‌وپز باشد. در بلاگ باراکا اطلاعات خوبی درباره‌ی شکلات و مطالب مفید دیگری گنجانده شده است. همیشه روی بسته‌بندی خوراکی­ها را بخوانید و به دنبال مواد تشکیل دهنده­ی باکیفیت و مناسب برای استفاده­ی خود باشید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از کدام برند شکلات در آشپزی استفاده کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..