تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آغاز برداشت ۵۳هزار تن هلو و ۴۱ هزار تن آلو در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، جلال بوتراب مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده امسال  پیش‌بینی می شود ۴۱ هزار تن محصول آلو در استان برداشت شود که در مقایسه با سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار است.
وی بیان کرد: آذربایجان غربی یکی از قطب های تولید میوه در سطح کشور است که تنوع ارقام آن ها یکی از مزیت‌های باغداری استان به شمار می‌آید.
بوتراب ادامه داد: ارقام آلو در چندین نوع مثل آلو قطره طلا، شابلون، سانتاروزا، کالیفرنیا، آنجلینا، گوشتی، خاکی، اختری و انواع آلوهای بومی دراستان تولید می‌شود.
وی اضافه کرد: سطح زیر کشت باغ های آلو استان در مجموع ۴ هزار و ۱۳۲هکتار بوده که  ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار آن بارور و ۶۳۲ هکتار آن غیر باور است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: این محصول در تمامی شهرستان های استان کاشت شده که بیشترین آن در ارومیه است که به ترتیب شهرستان های شاهین دژ،  مهاباد، میاندوآب بیشترین سطح زیر کشت و تولید این محصول را  در استان به خود اختصاص داده اند.
وی به مدت زمان برداشت این محصول اشاره کرد و گفت : از نظر زمان برداشت میوه های آلو به ارقام زودرس مثل سانتاروزه و دیررس مثل آلو خاکی و کالیفرنیا تقسیم می شوندکه مابقی ارقام نیز مابین این دو رقم برداشت می‌شوند.

 بیش از ۵۳ هزار تن هلو از باغات آذربایجان غربی برداشت می شود

آغاز برداشت ۵۳هزار تن هلو و ۴۱ هزار تن آلو در آذربایجان‌غربی

جعفر وحدت سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان این مطلب افزود: کار برداشت هلو ازسطح ۵ هزارهکتاراز باغات استان آغاز شده است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۵ هزار و ۱۱۲ هکتار از باغات هلو در استان بارور و ۵۹۳ هکتار نیز غیر بارور بوده و عمده ارقام موجود در باغات استان شامل ارقامی مانند هلو زعفرانی، آلبرتا ،جی اچ هیل ، حاج کاظمی و انواع هلوهای انجیری از نوع زعفرانی ، عسلی هستند.
وحدت با بیان اینکه هم اکنون کار برداشت ارقام زودرس هلو از باغات استان آغاز شده است، افزود: کار برداشت ارقام میان رس که اواخر تیر ماه آغاز شده تا اواخر مرداد ماه ادامه خواهد داشت و از اوایل شهریور ماه تا نیمه اول مهر ماه نیز ارقام دیررس این محصول برداشت خواهند شد.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: شهرستانهای ارومیه ، میاندوآب ، و مهاباد جزو شهرستانهایی هستند که بیشترین سطح زیر کشت باغات هلو را دارند.
وی خاطر نشان کرد: بیش از ۵۵ درصد سطح زیر کشت باغات هلو در شهرستان ارومیه واقع شده است.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آغاز برداشت ۵۳هزار تن هلو و ۴۱ هزار تن آلو در آذربایجان‌غربی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..