تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه‌اندازی مرکز تولید عوامل زنده کنترل بیولوژیک آفات گیاهی در میاندوآب

ساعت: 15:04 منتشر شده در مورخ: 1400/05/03 شناسه خبر: 1754185

دیانتی گفت: با هدف افزایش جمعیت حشرات مفید در اکوسیستم، توسعه فرهنگ کاهش مصرف سموم شیمیایی و جایگزینی روشهای کنترل شیمیایی با روش‌های کنترل بیولوژیک و تولید محصولات سبز جهاد کشاورزی یک واحد انسکتاریوم (مرکز تولید عوامل زنده کنترل بیولوژیک آفات گیاهی) راه‌اندازی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار داشت: هر سال همزمان با آغاز فصل تولید محصولات کشاورزی این واحد شروع به فعالیت و تولید و رهاسازی حشرات مفید در سطح مزارع می کند.

دیانتی اضافه کرد: در این واحد در حال حاضر، ۲ حشره زنبور براکون و تریکوگراما با آماده سازی بسترهای اِفِسیتا و سیتوترگا در انسکتاریوم میاندوآب، تولید می‌شود و به زودی سایر حشرات مفید و شکارگر از جمله کفشدوزک و بالتوری سبز نیز در این واحد پرورش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: حشرات مفید تولید شده در انسکتاریوم میاندوآب علاوه بر توزیع در بین کشاورزان این شهرستان به شهرستان‌های اطراف از جمله شاهین دژ، مهاباد و پیرانشهر نیز ارسال می شود.

وی با بیان اینکه این حشرات مفید در کنترل آفات مینوز و هلیوتیس بسیار مطلوب عمل می‌کنند، افزود: زنبور براکون از طریق تخم گذاری روی لارو و تریکوگراما از طریق تخم گذاری روی تخم آفات باعث پارازیته و کنترل جمعیت آفات می شوند.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: این عمل در زنبور براکون با رهاسازی خود حشره و در زنبور تریکوگراما با کارت گذاری تخم زنبور در مزارع میسر می شود.

دیانتی اظهار داشت: تغذیه سالم عامل اصلی سلامتی انسان است و با خلاقیت و نوع آوری، جامعه را به سوی توسعه و پیشرفت سوق خواهد داد و در این جا رسالت خطیر جهاد کشاورزی در تأمین امنیت غذایی هرچه بیشتر نمایان می شود.

وی با بیان اینکه تغذیه سالم عامل اصلی سلامتی انسان است، اظهار کرد: به منظور حفظ محصولات از عوامل خسارت زا و تولید محصول سالم، با حد مجاز آلاینده ها، بهترین راهکار، استفاده از روش های مبارزه تلفیقی(IPM) بوده که تولید حشرات مفید و شکارگر جهت کنترل آفات محصولات مختلف کشاورزی یکی از این روش ها است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه‌اندازی مرکز تولید عوامل زنده کنترل بیولوژیک آفات گیاهی در میاندوآب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..