تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارسال کمک های بشردوستانه روسیه به کوبا

با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد هواپیما‌هایی حامل بیش از ۸۸ تن کمک‌های بشردوستانه از جمله مواد غذایی، دارویی و یک میلیون ماسک پزشکی راهی کوبا شدند.

ارسال کمک های بشردوستانه روسیه به کوبابه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از مسکو، روسیه روز شنبه اعلام کرد دو هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه از جمله یک میلیون ماسک به کوبا فرستاده است. کوبا که از سال‌ها پیش تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد، با شیوع شدید ویروس کرونا روبروست.
وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد به دستور ولادیمیر پوتین دو هواپیمای ارتش روسیه حامل کمک‌های بشردوستانه از فرودگاهی نزدیک مسکو به مقصد کوبا که از متحدان قدیمی کرملین است، به پرواز درآمد.
طبق بیانیه وزارت دفاع روسیه این هواپیما‌ها حامل بیش از ۸۸ تن کمک‌های بشردوستانه از جمله مواد غذایی، دارویی و تجهیزات حفاظت شخصلی از جمله یک میلیون ماسک پزشکی است.
کوبا که یازده میلیون نفر جمعیت دارد در این اواخر با افزایش نگران کننده شیوع ویروس کووید ۱۹ و قربانیان این بیماری روبرو شده است. طبق آمار و ارقام رسمی که وزارت بهداشت کوبا روز جمعه منتشر کرد، از ابتدای پاندمی تا کنون ۳۱۶ هزار و ۳۸۳ مورد ابتلا به کووید ۱۹ و ۲ هزار و ۲۰۳ مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری در کوبا ثبت شده است.
به این مشکلات بهداشتی باید مشکلات و محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های آمریکا را اضافه کرد. واشنگتن پنجشنبه گذشته نیز یک رشته تحریم‌های مالی علیه مقامات کوبا اعمال کرد که با واکنش روسیه و چین روبرو شد.

سخنگوی وزارت خارجه چین، تحریم‌های آمریکا علیه کوبا را محکوم کرد و خواستار لغو این تحریم‌ها از سوی واشنگتن شد و اعلام کرد: چین از تلاش‌های دولت و ملت کوبا در جهت تضمین ثبات اجتماعی حمایت می‌کند.
وی استفاده آمریکا از عنوان‌های آزادی، دمکراسی و حقوق بشر برای دخالت در امور داخلی کشور‌ها را محکوم کرد و از واشنگتن خواست به جای دخالت در امور کشور‌های دیگر بر مشکلات خاص خود درباره حقوق بشر تمرکز کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارسال کمک های بشردوستانه روسیه به کوبا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..