تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دادستانی "مسولان 3 د&#16

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ بسیج دانشجویی شهید دیالمه پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در نامه‌ای به دادستانی کشور خواستار محاکمه مسئولان سه دهه اخیر در حوزه مدیریت آب کشور شد.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

دادستان محترم کل کشور

جناب حجت الاسلام والمسلمین منتظری

با عرض سلام و تحیت

احتراماً به استحضار می‌رساند با توجه به رخدادهای اجتماعی و اقتصادی شکل گرفته در هفته‌های اخیر به دلیل کم‌آبی در کشور، خصوصاً در استان خوزستان، بررسی‌های صورت گرفته نشان‌دهنده آن است که حکمرانی و مدیریت منابع آبی کشور، متناسب با ویژه‌گی‌های اقلیمی، بارشی و آمایش سرزمینی نبوده است. 

مسئولین و متولیان عرصه آب و محیط زیست مانند وزارت نیرو و سازمان منابع‌طبیعی به‌طور مستقیم و مسئولین حوزه‌هایی همچون صنعت، نفت، کشاورزی و امورخارجه به‌طور غیر مستقیم، از عوامل اصلی بروز مشکلات و چالش‌ها و بحران‌های عمیق و گسترده پیش آمده در حوزه آب هستند. این چالش‌ها و بحران‌ها به در پیش گرفتن برخی رویکردها و عدم توجه به آثار برخی فعالیت‌ها باز می‌گردد.

قطعاً مواردی همچون سدسازی‌های بی‌رویه و نامتناسب با اقلیم کشور و انتقال آب‌های بین حوضه‌ای و برهم زدن چرخه طبیعی شریان‌های آبی و همچنین عدم توجه به پیوست‌های محیط زیستی، برداشت‌های غیرمجاز و بی‌رویه از آب رودخانه‌ توسط صنایع آب‌بر به دلیل جانمایی نادرست و... از مهم‌ترین دلایل برهم زننده نظم اکوسیستم و ایجاد تنش‌های خشکی در سطح کشور بوده است.

مدیریت ناکارآمد و کشاورزی غیر اصولی، عدم رعایت حقآبه محیط زیستی رودخانه‌ها و تالاب‌ها، عدم توجه به آبخیزداری، عدم فعال‌سازی دیپلماسی آب و محیط زیست کشور و رعایت نشدن حقآبه‌ها توسط کشورهای همسایه، تعارض منافع حاکم بر بدنه وزارت نیرو برای ایجاد سد و اجرای پروژه‌های انتقال آب از جمله دیگر مواردی است که ضروری است، دستگاه‌های نظارتی به منظور شفاف‌سازی و مقابله جدی با سوء‌مدیریت‌ها، ترک فعل و عدم انجام وظایف محوله، منفعت‌گرایی و... از جمله  مافیای سدسازی و انتقال آب ورود کنند.

توجه و حل معضلات محیط زیستی ارتباط مستقیمی با معیشت و رفاه مردم، به‌ویژه جوامع محلی همجوار منابع آبی دارد. با تحت‌الشعاع قرار گرفتن منابع پایه؛ شکل‌گیری رخدادهای اجتماعی و امنیتی دور از ذهن نخواهد بود و از طرفی برگشت اکوسیستم به حالت قبلی، بعد ورود به دوران تنش، نیازمند زمان طولانی، صرف منابع مالی و برنامه‌ریزی‌های کلان و مستمر است. 

بدین منظور، از دادستانی کل کشور درخواست می‌گردد، به منظور صیانت از حقوق عامه و مبارزه با شبکه منتفع از مدیریت حاکم بر آب کشور؛ به این موضوع ورود کند و تقاضامندیم هر چه سریعتر مسئولین سه دهه اخیر حوزه‌های نامبرده به پای میز محاکمه کشانده شوند. این اقدام قطعاً موجب امیدواری مردم و عاملی برای اصلاح رویه‌های غلط مدیریتی به ویژه در وزارت نیرو می‌تواند باشد.

حوزه بسیج دانشجویی شهید دیالمه پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دادستانی "مسولان 3 د&#16»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..