تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چند فیلم خوب رازآلود

فرادید| هر ژانری در سینما مخاطبان خاص خود را دارد، اما برخی از ژانر‌ها تقریبا اغلب مخاطبین با سلایق مختلف را مجذوب خود میکنند. یکی از این ژانر‌ها مربوط به فیلم‌های رازآلود است.

فیلم‌های رازآلود قدرت آنرا دارند که ذهن مخاطب را به بازی بگیرند و چنان هوش و حواس او را تسخیر کنند که مخاطب حتی تا پایان فیلم، به سختی پلک بزند و پس از آن نیز تا مدت‌ها ذهنش درگیر آن فیلم ها باشد. در این مطلب به فیلم‌های رازآلودی می‌پردازیم که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ جز برترین سینمایی‌های این ژانر بوده‌اند.

من به پایان دادن به اوضاع فکر می‌کنم / I’m Thinking of Ending Things ۲۰۲۰ چند فیلم خوب رازآلود که قطعاً برای طرفدار‌های این ژانر جذاب خواهند بود

فیلم «من به پایان دادن اوضاع فکر می‌کنم» به کارگردانی و نویسندگی «چارلی کافمن» با داستانی رازآلود ذهن شما را تا مدت‌ها درگیر خود می‌کند. لایه‌های مختلف داستان بیننده را در هزارتویی قرار می‌دهد و باید مدام در حال واکاوی داستان برای پی بردن به خط اصلی داستان باشید.

درواقع این فیلم به بررسی بیشتری نیاز داشته و هرلحظه مانند یک شوخی عذاب‌آور با فهم و برداشت مخاطبش بازی می‌کند تا دست آخر او را با مجموعه‌ای از اطلاعات به‌هم‌ریخته و پیچیده رها کند. بازیگر اصلی فیلم «جسی باکلی» از شانس‌های اصلی اسکار معرفی شده است.


داستان فیلم: درباره‌ی زن جوانی (با بازی جسی باکلی) است. با اینکه فکر پایان دادن به رابطه عاطفی‌اش را در سر دارد و علی‌رغم بی‌میلی‌اش، با نامزد جدید خود (با بازی جسی پلمانز) به مزرعه خانوادگی آن‌ها سفر می‌کند تا در کنار خانواده او باشد.

این زن جوان که در حین یک طوفان برفی در این مزرعه با مادر جیک (با بازی تونی کولت) و پدرش (با بازی دیوید تیولیس) گیر افتاده است، کم‌کم ماهیت همه چیز‌هایی را که درباره نامزد خود، خودش و همه چیز را زیر سوال می‌برد؛ و تمام آنچه را که برای خود می‌داند را در شرف از دست دادن می‌بیند.

زنی پشت پنجره / The Woman In The Window ۲۰۲۰ چند فیلم خوب رازآلود که قطعاً برای طرفدار‌های این ژانر جذاب خواهند بود

زنی پشت پنجره در ژانر تریلر روان‌شناختی به کارگردانی «جو رایت» است که فیلم‌نامه آن توسط «تریسی لتس» بر اساس رمانی به همین نام نوشته «ای‌جی‌فین» نوشته شده است. از ستارگان فیلم به «ایمی آدامز»، «جولیان مور»، «وایت راسل»، «آنتونی مکی» و «گری اولدمن» می‌توان اشاره کرد. این فیلم رازآلود داستان زنی (با بازی ایمی آدامز) را روایت می‌کند که از مکان‌های شلوغ وحشت دارد.


داستان فیلم: شخصی را به تصویر می‌کشد که بیماری آگورافوبیا دارد، برای همین از مکان‌های باز ترس دارد، او با همسایه‌اش (با بازی جولیان مور) روابط دوستانه‌ای دارد. اما ناگهان به این فکر می‌افتد که دوستش توسط همسرش (با بازی گری اولدمن) به قتل رسیده است؛ او پلیس را خبر می‌کند و در همین حین، سر کله همسر واقعی گری اولدمن پیدا می‌شود و ماجرا را پیچیده‌تر می‌کند.

نیمه تابستان / Midsommar ۲۰۱۹ چند فیلم خوب رازآلود که قطعاً برای طرفدار‌های این ژانر جذاب خواهند بود

نیمه تابستان فیلمی در ژانر ترسناک-رازآلود، یک فولکلور دلهره‌آور آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی «آری استر» است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. استر با این فیلم بدترین کابوس‌هایتان را در قالب یک فیلم بیرون می‌کشد؛ و سوال‌های زیادی را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند که در درون شخصیت‌ها و داستان باید به جستجویش برود. از بازیگران آن می‌توان به «فلورنس پیو»، «جک رینور»، «ویل پولتر»، و «ویلیام جکسون هارپر» اشاره کرد. این فیلم مورد استقبال منتقدان و مخاطبان قرار گرفت بخصوص کارگردانی استر و بازی فلورنس پیو ستایش و تحسین بسیاری از منتقدین و مخاطبان را به خود جلب کرد.


داستان فیلم: دختر جوانی به‌نام دنی (با بازی فلورنس پیو) در یک بحران عاطفی قرار گرفته و روابط خانوادگی و دوستانه‌اش را از دست داده‌است. اما همه چیز از جایی شروع می‌شود که دنی به همراه کریستین و دوستانش به دهکده‌ای در سوئد می‌روند تا در جشنی سنتی که در میانه تابستان برگزار می‌شود شرکت کنند. حوادثی که برای دنی و دوستانش در این دهکده رخ می‌دهد وحشیانه، ترسناک و غیرقابل توضیح‌اند که نه ناگهانی بلکه به‌آرامی اتفاق می‌افتند و به‌شکلی آزاردهنده و جنون‌آمیز نمایش داده می‌شوند. اوضاع در این فیلم قرار نیست بخوبی پیش برود.

چاقو کشی / Knives out ۲۰۱۹ چند فیلم خوب رازآلود که قطعاً برای طرفدار‌های این ژانر جذاب خواهند بود

چاقوکشی فیلم آمریکایی در ژانر معمایی-رازآلود به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی «ریان جانسن» است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. جانسن این فیلمنامه کامل و بی نقص را با داستانی رازآلود از یک قتل آغاز می‌کند، با جلو رفتن داستان ژانر آن به فیلمی مهیج تغییر کرده و پس از نزدیک شدن به پایان، دوباره رازآلود می‌شود. هیچ لحظه‌ای از فیلم به هدر نمی‌رود، چرا که در هر صحنه به شخصیت‌ها و داستان پرداخته شده و در لا به لای آن طنز نیز پدیدار می‌شود. «دنیل کریگ»، «کریس ایوانز»، «آنا د آرماس»، «مایکل شنون»، «کیت استنفیلد» و... از ستارگان فیلم هستند. این فیلم نامزد جوایز زیادی از آکادمی اسکار و گلدن گلوب بوده و هیئت ملی بازبینی فیلم، چاقوکشی را به عنوان یکی از ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۹ انتخاب کرد.


داستان فیلم: نویسنده مشهور و ثروتمند رمان‌های جنایی به نام هارلن ترومبی، همه خانواده خود را به جشن تولد ۸۵ سالگی‌اش دعوت می‌کند، اما وقتی بعد از مراسم، هارلن به طرز مشکوکی به قتل می‌رسد، یک کارآگاه خصوصی وارد ماجرا می‌شود تا راز قتل را کشف کند. این در صورتی است که تمام اعضای خانواده هارلن می‌توانند قاتل باشند.

فانوس دریایی / The Lighthouse ۲۰۱۹ چند فیلم خوب رازآلود که قطعاً برای طرفدار‌های این ژانر جذاب خواهند بود

فانوس دریایی یک فیلم در ژانر رازآلود، درام، وحشت، روان‌شناختی به کارگردانی «رابرت اگرز» ساخته شده است. این فیلم در سال ۲۰۱۹ اکران شده و اگرز با ساخت این فیلم تکنیک و توانایی‌های داستان‌گویی دوسویه اش را بار دیگر به نمایش می‌گذارد.

از بازیگران فیلم می‌توان به چهره متفاوت «رابرت پتینسون» و بازی شاخص «ویلم دفو» اشاره کرد. فیلم فرصت خیلی خوبی برای این دو بود تا هنر خود و وحشی‌ترین و افراطی‌ترین جنبه‌های خود را نشان بدهند. فانوس دریایی نامزد دریافت جایزه اسکار در بخش بهترین فیلم‌برداری بوده و بسیار جذاب و هیجان‌انگیز ساخته شده است.


داستان فیلم: ماجرای فیلم در مورد دو نگهبان فانوس دریایی در یک جزیره‌ای دورافتاده اسرارآمیز در کشور انگلستان و در دهه ۱۹۸۰ میلادی است. این دو باید به مدت چهار هفته به عنوان نگهبان در این فانوس دریایی حضور داشته باشند. اما با وقوع طوفانی بزرگ این نگهبانان درگیر اتفاقات عجیبی می‌شوند.

جستجو / Searching ۲۰۱۸ چند فیلم خوب رازآلود که قطعاً برای طرفدار‌های این ژانر جذاب خواهند بود

جستجو فیلم هیجان‌انگیز، رازآلود آمریکایی به کارگردانی «آنیش چاگانتی» و نوشته «چاگانتی» و «سو اوهانیان» است. این فیلم به عنوان اولین تریلر جریان اصلی هالیوود که نقش اول آن را یک بازیگر آمریکایی آسیایی به نام «جان چو» بازی کرده، شناخته می‌شود.

چاگانتی از ترفندی غیر معمول برای فیلمبرداری استفاده می‌کند. تمام اتفاقات فیلم تقریبا به‌طور کامل روی صفحه‌ی کامپیوتر‌ها و اسمارت‌فون‌ها و در لابه‌لای سایت‌ها و پنجره‌های ویندوز و صفحاتِ شبکه‌های اجتماعی و ویدیو‌های یوتیوبی جریان دارد؛ و با همین فرم احساس مخاطب را برای جستجوی داستان برمی‌انگیزد. جستجو نقد‌های مثبتی را درباره بازیگری، فیلمنامه و جلوه‌های بصری از منتقدان دریافت کرده است.


داستان فیلم: از طریق صفحه‌های تلفن‌های همراه هوشمند و نمایشگر‌های کامپیوتر روایت می‌شود و داستان پدری (جان چو) را بازگو می‌کند که تلاش دارد دختر ۱۶ ساله گمشده‌اش (میشل لا) را با کمک یک کارآگاه پلیس (دبرا مسینگ) پیدا کند.

سوختن / Burning ۲۰۱۸ چند فیلم خوب رازآلود که قطعاً برای طرفدار‌های این ژانر جذاب خواهند بود

فیلم سوختن را می‌توان اثری متفاوت در ژانر معمایی و رازآلود دانست. سوزاندن به کارگردانی «لی چانگ دونگ» محصول ۲۰۱۸ است. این فیلم بر اساس داستان «سوزاندن انبار» هاروکی موراکامی است.

این فیلم برای رقابت در کسب نخل طلا هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن انتخاب شد. تمرکز اصلی این فیلم بر شخصیت‌ها و حالات درونی آن‌ها است و اتفاقا داستان اصلی فیلم هم مربوط به یک مشکل روانشناختی است که گرچه به طور مستقیم به آن اشاره‌ای نمی‌شود،، اما نحوه‌ی بازی بازیگران بخصوص شخصیت اصلی داستان «یو آه این» و دیالوگ‌های آن‌ها گواه همه چیز است.


داستان فیلم: از جایی آغاز می‌شود که پسری به نام لی جونگ-سو بر حسب اتفاق دوست دوران کودکی‌اش که دختری به نام هائه می‌است را ملاقات می‌کند. این دو نفر بعد از ساعت‌ها گفتگو که خود یکی از بخش‌های اصلی داستان است، با هم صمیمی شده و رابطه نزدیکی برقرار می‌کنند. تا اینکه هائه می‌به آفریقا سفر می‌کند.

برو بیرون / Get Out ۲۰۱۷ چند فیلم خوب رازآلود که قطعاً برای طرفدار‌های این ژانر جذاب خواهند بود

فیلم «برو بیرون» ساخته «جردن پیل» پس از اکران در سال ۲۰۱۷، به‌عنوان یکی از آثار ترسناک و رازآلودِ متفاوت و خوش‌ساختی از آن یاد شد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. برخلاف انتظارات، اولین تجربهٔ کارگردانی جردن پیل موفقیت‌های فراوانی را برایش به‌همراه داشت. این فیلم بسیار مورد تحسین و تمجید منتقدان قرار گرفت و امتیازات بالایی را در سایت‌های معروف به‌دست آورد.

فیلم «برو بیرون» در چهار بخش بهترین بازیگر مرد، بهترین فیلمنامهٔ اورجینال، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم، نامزد دریافت جایزه در نودمین مراسم سالیانه اسکار شد و جردن پیل با دریافت جایزهٔ اسکار بهترین فیلمنامهٔ اورجینال برای این فیلم تاریخ‌ساز شد. قهرمان این فیلم شخصیت کریس واشینگتن با نقش‌آفرینی «دنیل کالویا» بود که بازی خوب این بازیگر جوان انگلیسی، وی را مفتخر به‌نامزدی دریافت جایزهٔ اسکار کرد.


داستان فیلم: در مورد یک عکاس سیاه پوست است که به مناطق شمالی نیویورک سفر میکند. او در این سفر با خانواده‌ی دوست دختر سفید پوستش، رز، آشنا می‌شود. خانواده‌ی رز در ابتدا خیلی مهربان به نظر می‌رسند. اما هر چه از مدت اقامتشان می‌گذرد او متوجه راز‌های جدیدی می‌شود. خانواده‌ی رز تنها به این دلیل با او مهربانند که حالت‌های روانی دخترشان لو نرود. در نهایت او به راز‌هایی پی می‌برد؛ و به این نتیجه می‌رسد که باید از آنجا فرار کند.

شیون / The Wailing ۲۰۱۶ چند فیلم خوب رازآلود که قطعاً برای طرفدار‌های این ژانر جذاب خواهند بود

شیون تمام آنچه را که از یک فیلم ترسناک و رازآلود انتظار داریم را به ما ارائه می‌دهد. فیلمی در ژانر معمایی و ترسناک به نویسندگی و کارگردانی «نا هانگ جین» و محصول کرهٔ جنوبی است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد.

از بازیگران آن می‌توان به «کواک دو وان»، «هوانگ جونگ مین»، «جون کونیمورا»، و «چون وو هی» اشاره کرد. هانگ جین در این فیلم مخاطب را بخوبی درگیر هیجان، تنش‌ها، شخصیت‌های به‌یادماندنی، خط‌های داستانی پیچیده و خشونت‌های عریان می‌کند.


داستان فیلم: در یکی از روستا‌های کره‌جنوبی اتفاق می‌افتد؛ کارآگاهی به‌نام جانگ-گو درگیر پرونده قتل‌های زنجیره‌ای روستایش شده که همگی آن‌ها به فجیع‌ترین شکل ممکن صورت گرفته و چیزی غیرعادی میان آن‌ها جریان دارد. چیزی که به ما نشان می‌دهد داستان فراتر از یک قتل معمولی است و موضوعاتی از قبیل جن‌گیری و ارتباط با شیاطین در داستان این فیلم دخیل‌اند.

دختری در قطار / The Girl On The Train ۲۰۱۶
چند فیلم خوب رازآلود که قطعاً برای طرفدار‌های این ژانر جذاب خواهند بود

فیلم «دختری در قطار» در ژانر معمایی، رازآلود، هیجانی بر اساس رمانی پرفروش به همین نام به قلم نویسندهٔ بریتانیایی «پائولا هاوکینز» است. کارگردان فیلم «تیت تایلر» و از بازیگران برجسته آن به «امیلی بلانت»، «ربکا فرگوسن»، «هیلی بنت»، «جاستین ثرو»، «لوک ایوانز» و «ادگار رامیرز» می‌توان اشاره کرد که در این میان بازی بلانت را منتقدان درخشان توصیف کرده‌اند.


خلاصه فیلم: راشل واتسون (امیلی بلانت) به دلیل اعتیادش به الکل از شوهرش تام واستون جدا شده است. راشل دچار اختلالات رفتاری است و باید هر روز را برای رفتن به سر کارش، سوار بر قطار شود؛ که هنگام رفت و آمد توسط قطار از پنجره زندگی دو نفر به نام‌های اسکات (لوک ایوانز) و مگان (هیلی بنت) را رویت می‌کند و معتقد است که آن‌ها تمام خوشبختی‌های دنیا در زندگی شان وجود دارد. ریچل که چندان تعادلی در رفتار و تحلیل هایش ندارد، بزودی متوجه می‌شود که مگان مفقود شده و حال، بازجویی‌ها از وی در دستور کار قرار گرفته. این در حالی است که ریچل هیچ چیز را به خاطر نمی‌آورد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چند فیلم خوب رازآلود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..