تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چه اصولی هنگام پیاده‌روی در ایام کرونا رعایت شود؟

آفتاب‌‌نیوز :

سونیا لطف‌اللهی در رابطه با اصول درست پیاده‌روی، اظهار کرد: در شرایط فعلی و این روزها افراد باید به فکر سلامتی خود باشند و یکی از کارهایی که برای حفظ سلامتی خود می‌توانند انجام دهند، انجام پیاده‌روی با اصول درست است.

وی افزود: پیاده‌روی از پیامدهای فقر حرکتی مانند افزایش چربی بدن، بروز بیماری‌های قلبی و روحی جلوگیری می‌کند و در تناسب اندام افراد که در سلامتی نیز نقش دارد، موثر است.

این مسئول با بیان اینکه پیاده‌روی با اصول درست باید انجام شود، تصریح کرد: اولین نکته‌ای که در رابطه با پیاده‌روی باید رعایت شود استفاده از کفش مناسب است که هم پا در آن راحت باشد و هم سلامتی مفاصل حفظ شود و افرادی که از کفش مناسب استفاده می کنند، از مزیت‌های پیاده‌روی بهره‌مند خواهند شد و اگر افراد از کفش نامناسبی استفاده کنند به سلامتی خود لطمه خواهند زد.

لطف‌اللهی در رابطه با اصول دیگر پیاده‌روی، ادامه داد: علاوه بر اینکه هنگام پیاده‌روی سر باید در راستای ستون مهره‌ها قرار بگیرد، کتف فرد نیز نباید در حالت افتان و خیزان قرار گیرد. همچنین نگاه فرد نیز باید به ۱۰ متر جلوتر باشد و رعایت این عوامل از خستگی عضلات و ایجاد عارضه جلوگیری می‌کند.

کارشناس ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه در حین پیاده‌روی باید تعریق انجام شده و وقتی خود افراد بالا رفتن ضربان قلب را احساس کنند به چربی‌سوزی نزدیک می‌شوند، عنوان کرد: هنگام پیاده‌روی چربی‌سوزی بعد از ۲۰ دقیقه انجام پیاده‌روی شروع می‌شود و افرادی که تمایل به چربی‌سوزی دارند باید بیشتر از ۳۰ دقیقه به پیاده‌روی بپردازند تا در کنار بهره‌مندی، از دیگر مزیت‌های پیاده‌روی به چربی‌سوزی نیز برسند.

وی خاطرنشان کرد: پیاده‌روی مزیت‌های دیگری به جز چربی‌سوزی نیز دارد و افرادی که نیازی به کاهش وزن ندارند با انجام پیاده‌روی به حفظ سلامتی خود کمک می‌کنند و با توجه به اینکه پیاده‌روی باعث افزایش انرژی افراد نیز می‌شود؛ در نتیجه افراد با احساس نشاط و شادابی بیشتری و بدون خستگی می‌توانند کارهای خود را انجام دهند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چه اصولی هنگام پیاده‌روی در ایام کرونا رعایت شود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..