تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دولت سیزدهم برای افزایش اعتماد باید احساس تغییر وضعیت را در مردم ایجاد کند

حمیدرضا ترقی، کارشناس مسائل سیاسی و عضو شورای مرکز حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره مهمترین اقدامات دولت سیزدهم برای تقویت اعتماد مردم به دولت و مجموعه حاکمیت به ویژه در ماه های آغازین کار گفت: آقای رییسی با مشارکت دادن مردم از طریق یک سامانه برای ارائه پیشنهاد و معرفی افراد شایسته جهت حضور در دولت، اولین گام ها را برای توجه به نظر مردم و و جلب اعتماد آنها آغاز کرد. گام های بعدی و تکمیلی نیز ارتباط مستمر با مردم و تبیین دیدگاه های دولت برای حل مشکلات و تشریح موانع پیش روی دولت است که نقش بسیار مؤثری در همراه کردن افکار عمومی و مردم با دولت دارد و این کار هزینه چندانی هم ندارد.

صداقت مسئولان؛ نقطه وصل دولت به مردم

وی افزود: اگر مردم احساس کنند دولت با آنها صادقانه سخن می گوید و مشکلات را با آنها در میان می گذارد و موانع تحقق شعارهایش را مطرح می کند با دولت احساس همدلی می کنند و این امر به تقویت سرمایه اجتماعی می انجامد.

ترقی اظهار کرد: گام سوم این است که دولت در تعیین مسئولان اجرایی در سطوح استانی به نخبگان آن استان توجه ویژه داشته باشد و کسانی را برای مناصب استانی انتخاب کند که هماهنگ با شعارهای دولت بوده و به مسئله ارتباط مستمر با مردم اعتقاد داشته باشند و این موجب همراه سازی مردم و دولت می شود و امروز استان خوزستان نمونه بارز اهمیت توجه دولت سیزدهم و آقای رئیسی به انتخاب افراد کارآمد و مردمی برای سپردن مسئولیت های استانی است.

الزامات امیدآفرینی در مردم

وی اقدام دیگر دولت سیزدهم برای بهبود سطح اعتماد را امیدبخشی به مردم دانست و گفت: لازمه امیدآفرینی، اقدامات اجرایی مناسب و مؤثر در کشور است تا مردم کاملا تلاش دولت و کارگزاران نظام را برای تغییر و بهبود شرایط و کاهش مشکلات احساس کنند و این تأثیر قابل توجهی در تقویت اعتماد مردم به دولت دارد. البته اینها گام های اولیه و کوتاه مدت است و در ادامه باید دولت برنامه های بلندمدت خود را به مردم اعلام کند که از جمله آنها ساخت و تأمین مسکن اقشار ضعیف و جوانان، حل مشکل ازدواج و بیکاری و کاهش تورم و گرانی است که این مسائل امید مردم به آینده را افزایش می دهد و سرمایه اجتماعی را که امروز به خاطر نارضایتی ها کاهش یافته، مجددا در مسیر رو به رشد قرار دهد.

ترقی درباره اهمیت ارتباط مستقیم و میدانی مسئولان با مردم به منزله یکی از ابزارهای تقویت اعتماد عمومی گفت: مقام معظم رهبری همواره به همه دولت ها و مجموعه مسئولان توصیه می کنند که در بین مردم حضور پیدا کنند و مشکلات مردم را از نزدیک ببینند و بازخورد تصمیمات خود را در جامعه ارزیابی کنند و در نهایت اینکه روند پیشرفت پروژه ها و طرح های مصوب و میزان تحقق وعده های داده شده را بررسی کنند.

آثار مثبت دیدارهای مردمی مسئولان

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه بیان کرد: در واقع شنیدن مستقیم و بی واسطه دردها و مشکلات مردم نقش مؤثری در کاهش فشارها و دلگرم شدن مردم دارد اما این همه مسئله نیست، بلکه در سفرهای مردمی و استانی مسئولان می توانند روند اجرای طرح های مصوب دولت را ببینند و مشکلات را اولویت بندی کنند. لذا نفس حضور دولتمردان در استان ها و شهرستان ها به ویژه در مناطق محروم به شناسایی بهتر مشکلات و برآورد دقیق تر از شرایط کشور کمک می کند و سبب می شود دولت براساس یک نگاه کارشناسی میدانی و واقعی تر مسائل مناطق مختلف کشور را احصا و دسته بندی کند و این امر به هدفمندتر شدن و بالا رفتن کیفیت و خروجی سفرهای استانی و دیدارهای مردمی منجر می شود.

یکدستی قوا به معنی فرمایشی وظایف قانونی نیست

ترقی درباره نقاط مثبت و منفی یکدست شدن و هماهنگی ایجادشده در بین قوا با حضور دولت سیزدهم گفت: این هماهنگی و همگرایی زمانی فرصت است که همه قوای سه گانه به وظایف قانونی خود عمل کنند و دولت مجری صادق قوانین مصوب مجلس  و مجلس ریل گذار دولت و ناظری دقیق  بر عملکرد مجریان باشد و قوه قضاییه نیز ضمن مبارزه با فساد وظیفه خود را در زمینه نظارت بر حسن اجرای قوانین به خوبی انجام دهد و در این صورت است که هم افزایی ایجاد شده و غلبه بر مشکلات آسانتر می شود.

ترقی تصریح کرد: در عین حال این یکدستی و هماهنگی زمانی تهدیدآفرین است که مجلس وظایف نظارتی خود را فراموش کند و بر عملکرد مجریان نظارت دقیقی نکند و قوه قضاییه نیز با اطمینان از دولت مراقبت و رصد لازم را بر اقدامات مسئولان نداشته باشد و تصور کند به واسطه شعارهای دولت سیزدهم نیاز چندانی به جدیت بر مبارزه را فساد نیست و این امر به افزایش خطاها و اشکالات انجامیده و امیدهای ایجاد شده در مردم را از بین می برد.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دولت سیزدهم برای افزایش اعتماد باید احساس تغییر وضعیت را در مردم ایجاد کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..