تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارتقای سطح معنوی مددجویان در برنامه توانمندسازی کمیته امداد زنجان

ارتقای سطح معنوی مددجویان در برنامه توانمندسازی کمیته امداد زنجانهدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با بیان اینکه یکی از رویکردهای اصلی این نهاد توانمندسازی فرهنگی مددجویان تحت حمایت است، اظهار کرد: سعی شده است همه فعالیت‌ها و اقدامات این نهاد با پیوست فرهنگی انجام شود؛ چراکه معتقدیم تکریم مددجویان تحت حمایت از مهم‌ترین وظایف امدادگران است و توانمندسازی مددجویان با ارائه خدمات دارای پیوست فرهنگی باعث سهولت در رفع مشکلات خانواده‌های آنان می‌شود. 

وی با بیان اینکه محور برنامه‌های فرهنگی امداد قرآن و آموزه‌های دینی و سیره ائمه اطهار (ع) است، ابراز کرد: تقویت باورهای دینی و ایمانی خانواده‌های تحت حمایت یکی از اولویت‌های کاری این نهاد است و برنامه‌های مختلفی در حوزه فرهنگی برای ارتقای سطح فکری و فرهنگی مددجویان اجرا می‌شود که ثمره آن کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش سرمایه‌های اجتماعی نظام و توانمندسازی جامعه هدف است.

صفری به محورهای مهم کاری این نهاد در بعد توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال‌، کارآفرینی و ایجاد درآمد باثبات برای خانواده‌های تحت حمایت اشاره کرد و گفت: با نهادینه‌سازی تفکر بسیجی و کار و تلاش جهادی زمینه‌سازی خلق فرصت‌های مهم در بخش اشتغال مددجویان با رویکرد عالمانه و نوآورانه و بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌های موجود باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد .  

مدیرکل کمیته امداد استان بسترسازی برای افزایش مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد را از محورهای مهم کاری دیگر این نهاد برشمرد و افزود: بیش از 137 مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد و باهدف گسترش سنت حسنه انفاق، احسان و نیکوکاری، نهادینه‌سازی آن و رفع فقر و محرومیت‌زدایی در توانمندسازی مددجویان در زمینه‌های فرهنگی، اشتغال و کارآفرینی، مسکن، درمان و کمک‌معیشت به‌صورت هم‌افزا با فعالیت‌های این نهاد به خانواده‌های تحت حمایت ارائه خدمت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به برگزاری جشن تکلیف فرزندان کارکنان این نهاد ابراز کرد: ترویج و گسترش فرهنگ دینی، معنوی و قرآنی مانند اقامه نماز و انس بیشتر با این فریضه واجب الهی دین‌باوری، ولایت‌مداری و گسترش عفاف و حجاب از اهداف برگزاری جشن تکلیف است.

وی رسیدن به سن تکلیف را نقطه عطفی برای ورود انسان به مرحله جدیدی از زندگی خواند و گفت: جشن عبادت با رسیدن به سن تکلیف اعلام ورود به حلقه مستحکم مومنان الهی است و هر فردی که مکلف می‌شود باید آگاهی‌هایی از احکام دینی و عبادی خود داشته باشد و توجه ویژه به نماز، روزه، رعایت حجاب و احترام به پدر مادر از جمله این احکام الهی است .

صفری سن تکلیف و فرارسیدن آن را دوران بسیار حساس و تعیین‌کننده‌ای در زندگی دانست و افزود: قرار گرفتن در سن تکلیف و جشن عبودیت و بندگی یک موهبت الهی است و باید با محور قرار دادن خداوند متعال در تمامی عرصه‌های زندگی در مسیر بندگی خداوند متعال  استوار و محکم قدم برداریم.

مدیرکل کمیته امداد استان  هدف از برگزاری جشن تکلیف را تبیین اهمیت عبودیت و بندگی، ترویج فرهنگ دینی، توسعه عفاف و حجاب همچنین باقی ماندن خاطره‌ای خوب در ذهن کودکان و نوجوانان بیان کرد و افزود: جشن تکلیف یکی از وقایع مهم در زندگی هر نوجوان است که شیرین‌ترین لحظه‌های به یادماندنی را برای استقبال از تکالیف الهی به ارمغان می‌آورد و برگزاری این‌گونه مراسم‌ از عوامل تاثیرگذاری است که کودکان و نوجوانان به اهمیت ادای تکلیف الهی و عبادی آشنا می‌شوند.

وی با تأکید بر لزوم تمسک بر قرآن و اهل‌بیت (ع) و مطیع دستورات خداوند بودن برای رسیدن کمال و رستگاری اظهار کرد: نماز سرچشمه ارتباط معنوی با خداوند است و مانوس بودن با نماز و یاد خدا آرامش بخش انسان‌ها است.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارتقای سطح معنوی مددجویان در برنامه توانمندسازی کمیته امداد زنجان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..