تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شوک اژه‌ای به تکفیری‌ها

بازدید رئیس قوه‌قضائیه از زندان رجایی‌شهر کرج و حضور در بند تکفیری‌ها

زندانبان‌ها با افراد مختلفی ارتباط دارند؛ چه آنها که مرتکب جرائم سنگین شده‌اند، چه کسانی که جرم کوچکی انجام داده‌اند و چه افرادی که مشکلات دیگری دارند

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در دومین بازدید از زندان‌های کشور در کمتر از یک ماه از انتصاب به ریاست دستگاه قضا، بدون اعلام قبلی به زندان رجایی‌شهر کرج در مرکز استان البرز رفت.

شوک اژه‌ای به تکفیری‌ها

به گزارش بولتن نیوز، رئیس دستگاه قضا در بازدید از بخش‌های مختلف این زندان از جمله بند زندانیان امنیتی و همچنین بند جرائم خشن، ضمن گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره با زندانیان، از نزدیک در جریان وضعیت، مشکلات،کمبود‌ها و خواسته‌های آنها قرار گرفت.
اژه‌ای از ساختمان اداری زندان رجایی‌شهر کرج نیز بازدید کرد و با رئیس و کارکنان این مجموعه درباره وضعیت کاری آنها و مشکلات و نیازهای‌شان و همچنین امکانات بهداشتی و خدمات رفاهی و کارگاه‌های کارآفرینی و آموزشی زندان و فعالیت‌های مربوط به اصلاح و تربیت و بازاجتماعی ‌شدن مددجویان به گفت‌وگو نشست. رئیس قوه‌ قضائیه پس از این بازدید ۳ ساعته، در جمع مسؤولان و کارکنان زندان رجایی‌شهر با تقدیر از زحمات رئیس و کارکنان سازمان زندان‌ها و همه کسانی که در مجموعه ندامتگاه‌های کشور خدمت می‌کنند، اظهار داشت: من تا به حال زندانبانی نکرده‌ام اما به‌دلیل حضورم در بخش‌های مختلف قضایی با بدنه زندان همکاری و با زندانیان برخورد داشته‌ام. اژه‌ای کار زندانبانی را دشوار دانست و افزود: زندانبان‌ها با افراد مختلفی ارتباط دارند؛ چه آنها که مرتکب جرائم سنگین شده‌اند، چه کسانی که جرم کوچکی انجام داده‌اند و چه افرادی که مشکلات دیگری دارند. وی در ادامه سخنانش به بیان توصیه‌هایی برای کاهش جمعیت کیفری و بهبود وضعیت ندامتگاه‌ها پرداخت و اول از همه از مسؤولان دادسرا‌ها و قضات خواست در اجرای دستورالعمل‌های صادره، تا حد امکان از صدور قرار بازداشت موقت پرهیز کنند. «استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس» دومین توصیه اژه‌ای بود که تصریح کرد: هرچقدر امکانات زندان‌ها افزایش یابد، باز هم پاسخگوی افزایش جمعیت کیفری نخواهد بود و برای کاهش جمعیت کیفری باید تا جایی که امکان دارد مجازات حبس ندهیم. رئیس قوه‌ قضائیه به صدور آرای خلاف شرع و قانون هم اشاره کرد و گفت: اگر بر اساس ماده ۴۷۷ به حکمی برخوردیم که خلاف بَیّن شرع و قانون بود، باید ضمن بررسی علت اینکه چرا بازپرس و قاضی چنین رأیی داده‌اند، به‌ صورت ریشه‌ای از صدور آرای خلاف شرع و قانون جلوگیری کنیم. اژه‌ای بر جداسازی محل نگهداری افراد بازداشت موقت از زندانیان نیز تأکید کرد و گفت: در برخی زندان‌ها افرادی که برای‌شان قرار بازداشت موقت صادر می‌شود، از زندانیان جدا نگهداری می‌شوند اما این رویه باید در همه زندان‌ها اجرا شود. رئیس دستگاه قضا با اشاره به تنوع زندانیان بر اساس نوع جرم و روحیاتی که دارند، «تفکیک زندانیان» را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید زندانیان دسته‌بندی و تفکیک‌شده نگهداری شوند تا در ایام حبس نه امکان آموزش خلاف به همدیگر را داشته باشند و نه آنکه برخی از آنها به ‌صورت باندی به دیگران ظلم کنند. وی برای حل مشکل کمبود قاضی ناظر در زندان‌ها نیز پیشنهاد داد برای بررسی مسائل زندان، از ظرفیت حقوقدانان و دانشجویان رشته حقوق و قضا استفاده شود و برای نمونه، 4 حقوقدان همراه با یک قاضی بر یک زندان نظارت کنند. رئیس قوه ‌قضائیه به مشمولان قصاص در ندامتگاه‌های استان تهران هم اشاره کرد و از مسؤولان سازمان زندان‌ها خواست با کمک دادستانی تیمی را برای جلب رضایت اولیای دم تعیین کنند و تأکید کرد هر چند نفر از منتظران قصاص مشمول عفو و بخشودگی قرار گیرند، این اقدام ارزشمند خواهد بود.
رئیس قوه ‌قضائیه همچنین در بازدید از زندان رجایی‌شهر از بند زندانیان تکفیری هم دیدن کرد و زندانی داعشی از حضور رئیس قوه ‌قضائیه در بند محکومان تکفیری تعجب کرد. این محکوم پس از حضور حجت‌الاسلام اژه‌ای گفت: شوکه شدیم، باور نکردنی است. حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای هم از این زندانی خواست درخواست‌های خود را بنویسد و تحویل دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شوک اژه‌ای به تکفیری‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..