تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همدان؛ رتبه اول در تهیه خشت‌های مطلا برای ترفیع گنبد امام حسین(ع)

همدان رتبه اول در تهیه خشت‌های مطلا برای ترفیع گنبد امام حسین(ع)محمدعلی بادامی، رئیس ستاد عتبات عالیات استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: همدانی‌ها با تأمین هزار و 700 خشت مطلا برای ترفیع گنبد امام حسین(ع)، رتبه اول در مشارکت برای این پروژه را داشته‌اند.

وی ادامه داد: این مشارکت شامل ارائه تقریباً سه میلیارد تومان هدیه بوده که یک و نیم تن مس و سه کیلو طلا را شامل می‌شود، ترفیع گنبد امام حسین(ع) با عنوان طرح معراج یکی از خواسته‌های حاج قاسم سلیمانی بود که به صورت مشترک بین استان کرمان و همدان انجام می‌گیرد.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان همدان با بیان اینکه این طرح توسط مهندسین ایرانی و با هزینه کامل کشور ایران در 18 هزار خشت طلا انجام می‌گیرد، ادامه داد: با اجرای ترفیع گنبد امام حسین(ع)، ارتفاع گنبد به هفت و نیم متر بالاتر می‌رود و از ورودی شهر کربلا قابل رؤیت خواهد بود و در حقیقت از هر جای شهر می‌توان با دیدن گنبد به اباعبدالله(ع) سلام کرد.

بادامی با اشاره به اینکه برای ترفیع این گنبد 17 هزار و 700 خشت لازم است، افزود: برای تهیه هر خشت که لایه زیرین آن مس و لایه رویین آن آبکاری طلا است سه میلیون تومان هزینه می‌شود که پس از تهیه خشت‌ها نام خیرین بر روی آن ثبت می‌شود و سند افتخاری برای آن‌هاست که باقی خواهد ماند.

وی با بیان این نکته که از سال 95 این پروژه آغاز شده است، افزود: بیش از دو میلیارد و 500 میلیون تومان در سال‌های اخیر برای اجرای طرح «معراج» جمع‌آوری‌شده که حدود 5 میلیارد تومان آن توسط همدانی‌ها تأمین شده است همچنین همدانی‌ها برای ترفیع گنبد امام حسین(ع) بیش از یک تن مس اهدا کرده‌اند.

بادامی در پایان گفت: ساخت خشت‌های طلا توسط متخصصین ایرانی انجام گرفته و در مرحله نصب قرار دارد، هم‌اکنون درخواست‌های متعددی را برای تأمین هزینه خشت‌های آسمانی دریافت می‌کنیم اما متأسفانه کار تهیه به اتمام رسیده و ما نمی‌توانیم خشتی قبول کنیم.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان همدان تصریح کرد: این خشت‌ها توسط موکب‌ها، خانواده‌های شهدا، افراد عادی، هیئت و محلات تهیه شده که سند افتخارش را تهیه و به نام افراد بر روی خشت‌ها حک می‌شود.

وی در پایان گفت: تقریباً ده درصد هزینه تهیه خشت‌های آسمانی را همدانی‌ها پرداخت کرده که بالاترین میزان مشارکت در این پروژه را نشان می‌دهد.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همدان؛ رتبه اول در تهیه خشت‌های مطلا برای ترفیع گنبد امام حسین(ع)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..