تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهکار تشویقی برای حفظ قرآن وجود ندارد

راهکار تشویقی برای حفظ قرآن در تبریز وجود ندارداکرم ریحانی، حافظ کل قرآن و یکی از شرکت‌کنندگان مرحله شهرستانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف که در حفظ ۱۰ جزء در این رقابت‌ها شرکت کرده است، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه زندگی به سبک قرآنی باعث آرامش در زندگی انسان می‌شود گفت: قرآن برای تمام بشریت برنامه زندگی ارائه کرده است، برای کوچک‌ترین برنامه رفتاری انسان دستورالعمل دارد و رعایت این نکات در زندگی روزمره باعث آرامش در رفتار فردی و اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به علاقه‌مندی خود به حفظ آیات نورانی قرآن افزود: از دوران کودکی علاقه بسیاری به حفظ کلام‌الله داشتم ولی راه و روش آن را نمی‌دانستم به همین علت تلاش بسیاری در این زمینه نکردم. ولی هیچ‌وقت این علاقه از دلم بیرون نرفته بود انگار منتظر یک فرصت بودم، فرصتی که سال‌ها بعد و در بزرگ‌سالی برایم فراهم شد و دوباره مرا متوجه علاقه کودکیم کرد.

ریحانی با بیان اینکه هر چند در دوران نوجوانی آیات موضوعی قرآن را یاد گرفته و حفظ بودم ولی باز هم در راه حفظ کاری نکرده بودم، افزود: دوران نوجوانی جایش را به جوانی داد و من ازدواج کردم. بعد از ازدواج به پیشنهاد خواهرم و به جهت صبر در برابر مشکلات این بار به صورت جدی و مصمم حفظ آیات الهی را شروع کردم.

این حافظ قرآن ادامه داد: به علت شغل همسرم به شهرستان سراب سفر کردیم و من تا حفظ ۱۰ جزء از قرآن کریم پیش رفتم از بد روزگار و به علت یک سری از مشکلات و درگیری‌ها دوباره یک وقفه چهارساله بین فعالیت‌های قرآنی من به وجود آمد و سپس ما به تبریز برگشتیم. وقتی به تبریز آمدیم دوباره مصمم‌تر از گذشته از همان ۱۰جزء اول که قبلاً حفظ کرده بودم شروع کردم و در طی دو سال و چهارماه از سال ۹۷تا۹۹ موفق به حفظ کل قرآن شدم.

ریحانی ادامه داد: همزمان با حفظ در کلاس تجوید هم شرکت کردم و در این راه خانم باباپور استاد عزیز و گرامی مشوق اصلی من بود.

این حافظ کل قرآن که در حفظ ۱۰ جزء در رقابت‌های قرآنی اوقاف شرکت کرده است اکنون مادر دو فرزند دختر۱۴ و ۶ ساله است و آن طور که می‌گوید دختر بزرگش حافظ پنج جزء قرآن است.

وی در ادامه با اشاره به تأثیر آموزه‌های قرآنی در زندگی تصریح کرد: یکی از بهترین و بزرگ ترین ثمرات قرآن در زندگی من و دخترانم داشتن آرامش و اطمینان خاطر در زندگی است و البته باید بگویم همسرم نیز در این راه بسیار حمایت کرده و مشوقم بود.

ریحانی در مورد روش حفظ خود افزود: هر روز صبح اول وقت ۱۰ صفحه آخر حفظ را تثبیت می‌کرده بعد روزانه یک صفحه را با تقلید از صدای استاد منشاوی و به روش سه بار تکرار حفظ می‌کردم.‌

این فعال قرآنی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه کم‌لطفی‌های بسیاری از سوی مسئولان نسبت به فعالیت‌های قرانی صورت می‌گیرد، افزود: متأسفانه مسئولان به فعالیت‌های قرآنی بها نمی‌دهند. 

ریحانی با اشاره به اینکه مسئولان باید برای موضوعات آموزش روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، تفسیر و حفظ قرآن برای سنین مختلف اهمیت بیشتری قائل شوند، گفت: متأسفانه حمایت مسئولان استانی و کشوری کم‌رنگ است، راهکارهای تشویقی به حالت عمومی در شهر تبریز وجود ندارد. افراد فقط به خاطر علاقه شخصی به آموزش قرآن روی می‌آورند، چراکه برنامه و محافل عمومی در سطح شهر مخصوصاً برای بانوان برگزار نمی‌شود. متأسفانه فضای قرآنی در شهر تبریز دیده نمی‌شود، فعالیت مؤسسات قرآنی بسیار کم‌رنگ شده و خانواده‌هایی که به فعالیت‌های قرآنی علاقه دارند دچار نوعی سردرگمی هستند.

وی با اشاره به نقش خانواده‌ها در تربیت فرزند قرآنی تصریح کرد: گاهی اوقات مشاهده می‌شود تعدادی از خانواده‌ها در تربیت قرآنی فرزندان خود کوتاهی کرده و بیشتر درگیر تجملات ظاهر زندگی هستند.

ریحانی با اشاره به دسترسی کودکان و نوجوانان به محتواهای مختلف در فضای مجازی ادامه داد: شرایط فعلی کرونایی در کشور باعث شده است کودکان و نوجوانان زودتر از سن واقعی خود به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دسترسی داشته باشند، متأسفانه محتواهای نامناسب در فضای مجازی بسیار است و خانواده‌ها باید مراقب فرزندان خود باشند. انس با قرآن همچون سپر و محافظی است که از کودکان و نوجوانان در مقابل محتوای نامناسب و غیر اخلاقی محافظت می‌کند.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهکار تشویقی برای حفظ قرآن وجود ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..