تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / واکنش رهبر معظم انقلاب به رویدادهای خوزستان / تایید مرگ یک جوان ۲۰ ساله در الیگودرز / نرخ تورم تیر ۴۴.۲ درصد / احتمال سخت تر شدن صادرات نفت ایران به چین / طالبان، مترجم نیروهای آمریکایی را سر برید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

طالبان: خواهان برکناری اشرف غنی نشده‌ا‌یم
سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در واکنش به گزارش منتشر شده در یکی از رسانه‌ها درباره برکناری رئیس‌جمهور افغانستان گفت که این گروه خواهان برکناری رئیس‌جمهور به‌عنوان پیش‌شرط آتش‌بس نشده است و می‌خواهد مسائل را از راه مذاکره حل و فصل کند.

طالبان، مترجم نیروهای آمریکایی را سر برید
شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گزارش کرده است که طالبان سهیل پردیس را که به‌عنوان ترجمان نیرو‌های امریکایی در افغانستان کار کرده بود، در مسیر کابل – خوست سر بریده‌اند. این رویداد ۱۲ روز پس از آغاز رسمی روند بیرون شدن نیرو‌های خارجی از افغانستان رخ داده است. بر اساس گزارش پردیس پیش از وقوع رویداد به یک دوست خود گفته بود که از سوی طالبان تهدید به مرگ شده است؛ زیرا طالبان دریافته‌اند که او [پردیس]مدت ۱۶ ماه به عنوان ترجمان نیرو‌های امریکایی کار کرده است.

رهبر معظم انقلاب دوز دوم واکسن ایرانی کرونا را دریافت کردند
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب صبح امروز (جمعه) دوز دوم واکسن کوو ایران برکت را دریافت کردند. ایشان جمعه چهارم تیرماه دوز اول واکسن کوو ایران برکت را دریافت کرده بودند.

تایید مرگ یک جوان ۲۰ ساله در الیگودرز
خبرگزاری صدا و سیما درباره ناارامی‌های پنجشنبه شب در الیگودرز نوشت: عده‌ای که مدعی بودند برای موضوع مشکلات آبی خوزستان به خیابان آمده اند اقدام به ایجاد آتش در معابر و تخریب اموال عمومی کردند. در پی این اقدامات تیراندازی‌های مشکوکی از طرف برخی عوامل ناشناس آغاز شد. نتیجه این تیراندازی‌ها هدف قرار گرفتن یک جوان ۲۰ ساله بود. همچنین در این تیراندازی‌ها دو نوجوان ۱۶ ساله نیز زخمی شدند. خبرگزاری صدا وسیما همچنین در گزارش دیگری نوشت: شهرهای خوزستان با هوشیاری مردم پنجشنبه شب در آرامش بودند.

شناسایی ۲۱ هزار بیمار جدید و فوت ۲۱۰ تن دیگر با کرونا
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت منتهی به نیمروز ۱ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۸۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۴۳۲ نفر از آنان بستری شدند و مجموع بیماران به سه میلیون و ۶۴۵ هزار و ۶۵۴ نفر رسید. همچنین ۲۱۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۸۸ هزار و ۲۷۳ نفر رسید.

واکنش رهبر معظم انقلاب به رویدادهای خوزستان
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب به مشکلات مردم خوزستان اشاره کردند و گفتند: در روزهای اخیر یکی از نگرانی‌های واقعاً دردآور، مسئله آب خوزستان و مشکلات مردم بود. ایشان با گلایه از رعایت نشدن توصیه‌های متعدد قبلی درباره آب خوزستان و فاضلاب اهواز افزودند: اگر آن توصیه‌ها مورد توجه قرار می‌گرفت مسلماً این وضع ایجاد نمی‌شد که مردم وفادار خوزستان را با وجود این‌همه امکانات و استعدادهای طبیعی و کارخانجات در استان، ناراضی و ناراحت کند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: مردم ناراحتی خود را بروز دادند اما هیچ گله‌ای از آنها نمی‌توان داشت چراکه مسئله آب آن‌هم در آن آب‌وهوای گرم خوزستان مسئله کوچکی نیست. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین مردم را به مراقبت در مقابل توطئه‌های دشمن توصیه کردند و گفتند: دشمن به دنبال آن است که از هر چیز علیه انقلاب و کشور و مصالح مردم استفاده کند بنابراین باید مراقبت شود که بهانه‌ای به دست آن داده نشود.

نرخ تورم تیر ۴۴.۲ درصد
مرکز آمار اعلام کرد: نرخ تورم سالانه تیرماه ١۴٠٠ برای خانوارهای کشور به ۴۴.۲ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ١.٢ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

تکذیب کنترل طالبان بر ۹۰ درصد مرزها
وزارت دفاع افغانستان روز جمعه اعلام کرد که ادعای طالبان درباره کنترل بر بیش از ۹۰ درصد از مرز افغانستان "کذب محض" است. وی گفت که نیروهای دولتی بر مرزها کنترل دارند و چنین ادعایی کذب محض است.

احتمال سخت تر شدن صادرات نفت ایران به چین
یک مقام آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفت که واشنگتن با در نظر گرفتن احتمال عدم بازگشت ایران به مذاکرات هسته‌ای یا اتخاذ موضعی تندتر توسط جمهوری اسلامی می‌خواهد اعمال سختگیری علیه صادرات نفت ایران به چین را بررسی کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / واکنش رهبر معظم انقلاب به رویدادهای خوزستان / تایید مرگ یک جوان ۲۰ ساله در الیگودرز / نرخ تورم تیر ۴۴.۲ درصد / احتمال سخت تر شدن صادرات نفت ایران به چین / طالبان، مترجم نیروهای آمریکایی را سر برید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..