تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دولت سیزدهم با سخت‌ترین چالش‌ها مواجه است

به گزارش «تابناک»، سیامک مره‌صدق در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به چالش‌های دولت سیزدهم در ابتدای کار خود اظهار کرد: چالش‌های دولت آقای رییسی در ابتدای کارش سخت‌ترین چالش‌ها میان دولت‌های بعد از انقلاب است؛ چرا که ایشان حاصل هشت سال ناکارآمدی را تحویل می‌گیرند.

وی افزود: چالش‌های سر راه دولت سیزدهم شاید با یک سری راهکار کوتاه مدت کاهش یابد، اما حل اساسی این چالش‌ها نیازمند راهکارهای بلندمدت است.

نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه برای حل مشکل کمبود آب، تانکرهای آب‌رسانی پاسخگو نیستند، اظهار کرد: برای حل مشکل کمبود برق هم نمی‌توان به راهکارهای کوتاه‌مدت بسنده کرد. هردوی این موارد نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت و اساسی برای رفع کامل هستند.

مره‌صدق با اشاره به برخی برنامه‌های توسعه در دولت‌های گذشته، یادآور شد: آنچه امروز شاهد هستیم نتیجه سال‌ها بی‌توجهی به کمبودهای زیرساختی در کشور است که یا برایشان راه‌حلی نداشتیم و یا به راهکارهایی غیرعلمی و غیربومی در برابر آنها اتکا کردیم.

وی یادآور شد: کلیشه‌برداری از الگوهای توسعه‌ای کشورهای دیگری که نه از لحاظ فرهنگی و نه اقتصادی هیچ ربطی به ما ندارند، یکی از عوامل بروز بحران‌های فعلی در کشور است. مثلا عده‌ای در دوره‌ای به دنبال مالزی‌کردن ایران بودند که از اساس الگوی نادرستی برای ما محسوب می‌شد. اساساً با توجه به مواضع نظام علیه آمریکا و همپیمانانش پیاده‌کردن طرح توسعه مالزی امکان پذیر نبود چرا که اقتصاد مالزی وابسته به کارتل‌های غربی بوده و هست.

نماینده سابق مجلس با انتقاد از توافق برجام و اتکای دولت‌های یازدهم و دوازدهم به آن، تصریح کرد: ما وارد یک معامله‌ای شده ایم که از اول هم به نظر دلسوزان نظام و انقلاب، چندان معامله پرسودی نبود و نهایتاً هم کارش به جایی رسید که احمقی مثل ترامپ آن را پاره کرد. دولت آقای روحانی به جای اینکه دنبال راه‌حل درون‌زا برای حل مشکلات باشد می خواست با مذاکره با کدخدا مشکل را حل کند که نتیجه‌اش این شد.

وی ادامه داد: بهترین برنامه برای آقای رئیسی در سیاست خارجی استفاده از تفکرات انقلابی رهبری است. ما نباید به خارجی‌ها باج دهیم. باید روابط ما با آنها براساس احترام متقابل باشد.

مره‌صدق با تاکید بر اینکه در حوزه سیاست خارجی ما نباید بهانه دست دشمن نباید بدهیم تا به منافع ملی ما آسیب بزند، گفت: ما باید در دیپلماسی عمومی بسیار بهتر عمل کنیم تا مردم کشورهای دیگر، دولت‌های خود را برای رفتار نادرست با ایران زیر فشار قرار دهند.

نماینده سابق مجلس در پایان با اشاره به شکل‌گیری اعتراضات در خوزستان و مناطق جنوب غربی کشور نسبت به بحران کم‌آبی، اظهار کرد: این موضوع، حاصل سیاست و تفکر تحویل زمین سوخته به دولت بعدی است و متاسفانه من هیچ تعبیر دیگری برای توصیف آن پیدا نمی‌کنم، اما در هرحال نمی‌توان انتظار داشت مشکلات زیربنایی مثل آب، برق و بهداشت در دو یا سه ماه اول دولت بعدی حل شود. برای کاهش آن مشکلات راه‌حل مقطعی وجود دارد اما حل قطعی آن نیازمند زمان است و صبر مردم و برنامه‌ریزی و کار بیشتر دولت را می‌طلبد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دولت سیزدهم با سخت‌ترین چالش‌ها مواجه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..