تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اعلام آمادگی ارتش اتیوپی برای محافظت از سد النهضه

شبکه تلویزیونی المیادین:

فرمانده نیروی هوایی اتیوپی گفت فشار‌های خارجی مربوط به سد النهضه در زمان کنونی چالشی برای این کشور به شمار می‌روند.

اعلام آمادگی ارتش اتیوپی برای محافظت از سد النهضهبه گزارش سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، دولت اتیوپی اعلام کرد ارتش این کشور قادر به محافظت از سد النهضه است. دولت اتیوپی تاکید کرد: در سایه تحریک‌ها و تنش‌هایی که اتیوپی با آن روبرو است نیرو‌های این کشور قادر هستند از سد النهضه محافظت کنند. فرمانده نیروی هوایی اتیوپی در این راستا گفت: نیروی هوایی اتیوپی در هر زمان و هر مکانی و با دستور دولت، آماده حمله به هر قدرت (نظامی) است که به دنبال تجزیه کشور باشد. وی تصریح کرد: فشار‌های خارجی مربوط به سد النهضه در زمان کنونی چالشی برای این کشور به شمار می‌روند.

مصر و سودان در اعتراض به طفره رفتن اتیوپی از اجرای توافقات قبلی درباره آبگیری سدالنهضه، مذاکرات خود را با آدیس آبابا به حالت تعلیق درآوردند. به دنبال این اقدام، وزارت خارجه اتیوپی اعلام کرد: آدیس آبابا نمی‌تواند توافقنامه‌ای را امضاء کند که در آن حقابه مشخصی از سد النهضه برای مصر و سودان تعیین شده باشد، اما متعهد می‌شود در صورت بروز خشکسالی مراعات آن‌ها را خواهد کرد.

احداث و آبگیری سد النهضه توسط اتیوپی، به یکی از بزرگترین چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی مصر و سودان تبدیل شده و آن طور که دولتمردان مصری می‌گویند، آبگیری کامل این سد می‌تواند به یک بحران فراگیر برای مصر و سودان و نسل‌های آینده این کشور‌ها تبدیل شود. «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در سال ۲۰۱۵ به هنگام امضای توافق ناموفق با اتیوپی درباره سد النهضه ضمن استقبال از رشد و توسعه این کشور گفته بود: «مردم اتیوپی به خاطر داشته باشند که حیات و زندگی مردم مصر به رود نیل وابسته است». تعدادی از کارشناسان مصری خواهان ویران کردن سدالنهضه شده اند. آنان معتقدند گزینه‌ای در برابر قاهره جزء ویران کردن این سد باقی نمانده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اعلام آمادگی ارتش اتیوپی برای محافظت از سد النهضه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..