تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف فسیل ۱۵۰ میلیون ساله کروکودیل در شیلی

رویترز

دانشمندان معتقدند با مطالعه دقیق بر روی این فسیل می توان چگونگی سیر تکاملی کروکودیل‌ها را کشف کرد.

کشف فسیل ۱۵۰ میلیون ساله کروکودیل در شیلیبه گزارش سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه خبری رویترز، دانشمندان در شیلی موفق به کشف فسیل یک کروکودیل متعلق به ۱۵۰ میلیون سال پیش شدند. روز جمعه ۲۳ ژوییه موزه تاریخ طبیعی شیلی اعلام کرد اسکلت فسیل شده یک کروکودیل متعلق به ۱۵۰ میلیون سال پیش در کوه‌های جنوب شیلی کشف شده است. فسیل کشف شده را پدر بزرگ کروکودیل‌های عصر حاضر می‌نامند و دانشمندان در صدد هستند تا با مطالعه دقیق بر روی این فسیل کشف کنند که چگونه کروکودیل‌ها سیر تکاملی خود را طی کرده اند. دانشمندان معتقدند این فسیل به آن‌ها کمک می‌کند تا بفهمند که این خزنده چه سیری را طی کرده است تا از یک موجود که در خشکی زندگی می‌کرده است تبدیل به یک موجود آبزی شود. این کشف همچنین نشان می‌دهد که آمریکای جنوبی مهد تکامل کروکودیل‌ها بوده است.

چندی پیش نیز دانشمندان دیرینه شناس موزه تاریخ طبیعی دانشگاه سان مارکوس پرو، کشف هفت گونه از کروکودیل‌ها را از آن جهت مهم توصیف کردند که تاکنون محققان نمی‌دانستند بعضی از گونه‌های کرودکودیل از نرم تنان تغذیه می‌کرده اند. گفته می‌شود زیستگاه این گونه از کروکودیل‌ها منطقه لورتو Loreto در شمال شرق پرو و در بستر رودخانه آمازون بوده است. در سال ۲۰۱۱ هم گروهی از دانشمندان دیرینه شناس در همین منطقه بقایای فسیلی نوعی کروکودیل غول پیکر را که قدمت آن به ۲۰ میلیون سال می‌رسید کشف کردند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف فسیل ۱۵۰ میلیون ساله کروکودیل در شیلی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..