تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موج گرمایی اخیر حدود ۱ میلیارد موجود دریایی را در سواحل کانادا از بین برده است

اگرچه امواج گرما در گذشته بر زیست دریایی تأثیرگذار بوده، اما دما در روزهای اخیر در شمال غربی اقیانوس آرام به بیش از ۳۸ درجه سانتی گراد رسیده است که این دما برای این منطقه بسیار نادر است موج گرمایی اخیر حدود ۱ میلیارد موجود دریایی را در سواحل کانادا از بین برده است فرادید| در حالی که منطقه اقیانوس آرام در چند هفته گذشته به رکوردی تازه از لحاظ گرما رسیده است، یک مطالعه جدید از کانادا نشان می‌دهد که تأثیر بسیار زیاد این امواج گرمایی بر زندگی دریایی سبب شده حدود ۱ میلیارد موجود دریایی در سواحل ونکوور در اثر گرما از بین بروند.

پروفسور کریستوفر هارلی از دانشگاه بریتیش کلمبیا میگوید این تعداد احتمالاً بسیار بیشتر خواهد بود. او می گوید: "من بیشتر از ۲۵ سال گذشته در شمال غربی اقیانوس آرام کار می‌کردم و چنین چیزی را در اینجا ندیده ام. این بسیار گسترده‌تر از هر چیزی است که من تا به حال دیده ام. "

به گزارش فرادید؛ هارلی با محاسبه تعداد موجودات دریایی (عمدتا صدف) ، در بخشی از منطقه که به گفته وی این بخش نماینده کل ساحل است، به تخمین‌های خود می‌رسد. او در اندازه گیری برخی از سواحل صخره‌ای و غیرصخره ای، به طور متفاوتی عمل کرده تا به برآورد کاملی برای کل اکوسیستم برسد.

هارلی از ساحلی در بریتیش کلمبیا ، جایی که او همچنان به بررسی تلفات آخرین موج گرما می‌ پردازد، به خبرگزاری علمی NPR گفته است: "این یک برآورد اولیه است که بر اساس داده‌ هایی مناسب ارائه شده است، اما من صادقانه نگرانم اینم که نکند عمق فاجعه را دست کم گرفته باشیم. "

هارلی می گوید: "من همچنین به دنبال همه‌ی این گورستان‌های مربوط به موجودات دریای هستم. من از مردم در مورد صدف‌ ها و خرچنگ‌ های مرده و یا شقایق‌ ها و ستاره‌ های دریایی از بین رفته بسیار شنیده ام و هنگامی که شما واقعاً فاکتورگیری از همه این گونه‌ های مختلف را شروع کنید، متوجه می‌شوید این یک فاجعه تمام عیار برای زیست دریایی بوده است ".

موج گرمایی اخیر حدود ۱ میلیارد موجود دریایی را در سواحل کانادا از بین برده است
اگرچه امواج گرما در گذشته بر زیست دریایی تأثیرگذار بوده، اما به گفته‌ی هارلی دما در روزهای اخیر در شمال غربی اقیانوس آرام به بیش از ۳۸ درجه سانتی گراد رسیده است که این دما برای این منطقه بسیار نادر است. اما با تغییر آب و هوا، هارلی تخمین دانشمندان دیگر را متذکر می‌شود است که طبق آن ممکن است هر ۵ تا ۱۰ سال یکبار امواج گرمایی مشابه اتفاق بیفتد.

وی گفت: "اگر چنین اتفاقی به طور مکرر اتفاق بیفتد، سیستم فرصت نخواهد داشت تا در بین اتلاف گونه‌ها، بازیابی شود. "

اتلاف گونه‌های دریایی می‌تواند اثرات جدی را در آن سوی ساحل داشته باشد

موج گرمایی اخیر حدود ۱ میلیارد موجود دریایی را در سواحل کانادا از بین برده است
مالین پینسکی، دانشیار زیست شناسی دریایی در دانشگاه راتگرز، می‌گوید که گرمای شدید منجر به "ساماندهی گسترده حیات اقیانوس ها" می‌شود.

به گفته‌ی او "گونه‌ها در هر دهه با سرعت ۶۰ کیلومتر به سمت قطب‌های زمین در حال جابجایی هستند و این امر به آهستگی و ذره ذره اتفاق نمی‌افتد. اغلب در این حوادث شدید اتفاق می‌افتد، جایی که جمعیت زیادی مانند صدف‌ها می‌توانند از بین بروند. "
زیست شناسان دریایی خاطرنشان می‌کنند که مسئله اصلی این است که تأثیر تغییرات آب و هوا بر روی اقیانوس‌ها همچنان دور از چشم و دور از ذهن تلقی می‌شود. پینسکی همچنین موافقت می‌کند که برآورد هارلی از مرگ ۱ میلیارد جاندار دریایی، خوشبینانه است و آمار تلفات فراتر از این عدد است.

پینکی می‌گوید: "ما فقط سطح را دیده‌ایم، عمق فاجعه، دیوانه‌وار است. ما می‌توانیم این صدف‌ها را در خط ساحلی ببینیم، اما تا حد زیادی اقیانوس‌ها از چشم دور هستند، بنابراین خودتان احتمال دهید که بعدا با چه میزانی از فاجعه‌ای که رخ داده، روبرو خواهیم شد. "

بسیاری از موجودات دریایی که به یک باره می‌میرند، نه تنها بر زندگی اقیانوس‌ها بلکه روی موجودات خشکی نیز تأثیر می‌گذارد - از پرندگان که از زندگی دریایی تغذیه می‌کنند تا انسان‌هایی که ماهیگیری می‌کنند و غذا‌های دریایی مصرف می‌کنند.

موج گرمایی اخیر حدود ۱ میلیارد موجود دریایی را در سواحل کانادا از بین برده است
به گفته‌ی هارلی: "بسیاری از اکوسیستم‌ها به صدف‌ها به آن‌ها بستگی دارند؛ بنابراین از دست دادن بستر صدف مانند از دست رفتن تمام ساختمان‌های آپارتمانی در یک هسته شهر است. "

هارلی هنوز هم مشغول تخمین و شمارش صدف‌ های مرده در ساحل دریا است. در روز‌های اخیر در Porteau Cove، درست در شمال ونکوور، او ۶۰۰ هزار صدف مرده را در بخش کوچکی از ساحل تخمین زده است- مسافتی که هارلی میگوید می‌توان در یک دقیقه میتوان آنرا پیمود.

هارلی می گوید: "همه ساحل‌ها به این بدی نخواهد بود، اما این مقدار هم بسیار فراتر از چیزی بود که من انتظار داشتم. "

منبع: NPR




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موج گرمایی اخیر حدود ۱ میلیارد موجود دریایی را در سواحل کانادا از بین برده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..