تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حل مشکلات موجود جامعه نیازمند رییس جمهور انقلابی و جهادی است/نماز جمعه از ارکان اصلی نظام اسلامی است

ساعت: 18:19 منتشر شده در مورخ: 1400/05/01 شناسه خبر: 1753628

در خطبه های نمازجمعه شهرستان‌های آذربایجان‌غربی عنوان شد؛

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

حل مشکلات موجود جامعه نیازمند رییس جمهور انقلابی و جهادی است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهارداشت: رئیس جمهور آینده باید مطالبات رهبری را الویت کار خود قرار داده و در کنار مسئولان هر استان ظرفیت‌ها و پتانسیل های هر منطقه را شناسایی کند.

وی ادامه داد: مسوولان باید با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها، تقویت پتانسیل‌ها نسبت به رفع مشکلات هر استان اقدام کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به لزوم حضور مسوولان در نماز جمعه، گفت: انتظار می‌رود مسئولان در صف اول نماز جمعه حضوری پررنگ داشته باشند، زیرا حضور آنان در صف نخست نماز جمعه می‌تواند اقشار مختلف مردم را به حضور در این آیین باشکوه تشویق کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به فرارسیدن عید غدیر، ، بیان کرد: فضای عمومی شهر و جامعه باید حال و هوای غدیر به خود بگیرد و همه مردم و سازمان‌ها و نهادها پای کار باشند و این مناسبت را به نحو شایسته و مطلوب گرامی بدارند چرا که اگر واقعه غدیر نبود چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند.

نماز جمعه از ارکان اصلی نظام اسلامی است 

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میاندوآب در سخنانی با اشاره به دهه امامت و ولایت، اظهار کرد:همه باید در این ایام که دهه ولایت و امامت است، هرچه داریم در طبق اخلاص گذاشته و در راستای گرامیداشت این ایام قدم برداریم.

وی با اشاره به اهمیت نماز جمعه اشاره کرد و افزود: نماز جمعه تجلی اسلام اجتماعی، پشتوانه استمرار حاکمیت، تقویت کننده جبهه حق و عدالت، تبلور پیوند جمهوریت و اسلامیت و سیر و سلوک به سوی خدا و معنویت در جامعه است.

حسن زاده با بیان اینکه نماز جمعه، اقتدار اسلام را به نمایش می گذارد، تصریح کرد: اسلام به سه اجتماع نماز جماعت، نماز جمعه و حج اهمیت فراوانی داده است.

امام جمعه‌ میاندوآب با اشاره به اینکه نماز جمعه تجلی عبادت و توحید است‌، اظهار کرد: نماز جمعه محور تبیین توحید، امامت و ولایت است.

وی با اشاره به اینکه نفش مساجد و نمازهای جمعه در دوران دفاع مقدس و اعزام د پشتیبانی از جبهه ها، افزود: باید به نمازهای جمعه بها بدهیم و آنها را پررونق برگزار کنیم.

حسن زاده تصریح کرد: نماز جمعه فراتر از اشخاص بوده و قابل پذیرش نیست که عده ای به این بهانه که مثلا از فلانی خوشش نمی آید، در نماز جمعه شرکت نکند.

امام جمعه میاندوآب افزود: نماز جمعه از ارکان اصلی نظام اسلامی و محور تبیین معارف اسلامی و رویدادی سیاسی و اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه نماز جمعه باید باخاصیت و دشمن شکن باشد، تصریح کرد: نماز جمعه ای که در مکه و مدینه اقامه می شود نماز جمعه بی خاصیت است و آنها در واقع خائنان حرم هستند نه خادمان حرم.

حسن زاده با بیان اینکه نماز جمعه باید با اقتدار باشد، گفت: نماز جمعه باید با خاصیت و با اقتدار بوده و در مقابل کسانی که به نظام و انقلاب دهن کجی می کند بایستد و مدیریت های کم کار از نماز جمعه در هراس باشند.

امام جمعه میاندوآب هم چنین با تاکید بر رعایت حق الناس، گفت: یکی از شروط باتقوا بودن، رعایت حق الناس است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حل مشکلات موجود جامعه نیازمند رییس جمهور انقلابی و جهادی است/نماز جمعه از ارکان اصلی نظام اسلامی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..