تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اپل موزیک اندروید با پشتیبانی از محتوای Lossless و صدای فراگیر به‌روز شد

چندی پیش اپل اعلام کرد که سرویس استریم موسیقی‌اش با به‌روزرسانی می‌تواند از محتوای با کیفیت بسیار چشمگیر (Lossless و Hi-Res)، قابلیت دالبی‌ اتموس و صدای فراگیر پشتیبانی کند. اکنون این قابلیت‌ها به نسخه اپل موزیک در  اندروید نیز اضافه شده است و کاربران این سیستم‌عامل با تجهیزات سازگار می‌تواند از قابلیت‌های جدید بهره‌مند شوند.

قابلیت‌های جدید هزینه اضافه‌ای برای مشترکان در بر نخواهد داشت و به‌زودی در تمامی آهنگ‌های جدید ارائه خواهد شد. پشتیبانی از محتوای Lossless نسخه‌هایی با بیت‌ریت بسیار بالا از موزیک‌هایی در اختیار کاربران قرار می‌دهد که اکنون در سرویس استریم موسیقی اپل موجود است. نسخه‌های Lossless تقریبا تمام جزئیات ضبط موسیقی اصلی را حفظ می‌کنند که می‌تواند تجربه غوطه‌وری و به‌طورکلی بهتری به شنوندگان ارائه بدهد. ویژگی صدای فراگیر مبتنی بر دالبی اتموس نیز موسیقی‌ها را به‌صورت سه‌بعدی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

مقاله‌ی مرتبط:

طبق یادداشت‌های منتشرشده برای به‌روزرسانی نسخه ۳٫۶ اپل موزیک در اندروید و مانند برخی  از دستگاه‌های اپل، محتوای Lossless فقط با بلندگو یا هدفون‌ خاص قابل پخش است. اپل می‌گوید ویژگی صدای فراگیر (Spatial Audio) مبتنی بر فناوری دالبی اتموس فقط در دستگاه‌های سازگار کار خواهد کرد؛ اما غول دنیای فناوری به هیچ یک از مدل‌های خاص هدفون اشاره نکرده است.

به‌طور کلی، نه‌تنها ایرپادها بلکه هیچ کدام از هدفون‌های کاملا بی‌سیم مبتنی بر بلوتوث از محتوای Lossless پشتیبانی نمی‌کنند؛ زیرا یک آهنگ معمولی اپل موزیک در فرمت AAC با سرعت بیت ۲۵۶ کیلوبیت بر ثانیه رمزگذاری می‌شود که کیفیت استودیو محسوب نمی‌شود؛ اما برای اکثر کاربران هدفون‌های معمولی به‌ اندازه کافی خوب است. با استفاده از اپل موزیک Lossless، کاربران می‌توانند آهنگ‌های رمزگذاری‌شده ALAC را با بیت‌ریت از ۱۶ بیت در ۴۴٫۱ کیلوهرتز گوش بدهند که به‌عنوان کیفیت CD نیز شناخته می‌شود.

کیفیت یک فایل صوتی از نوع CD در حدود ۱۴۱۱ کیلوبیت بر ثانیه و بسیار بالاتر از یک فایل معمولی AAC در اپل موزیک است. وقتی صحبت از قابلیت Lossless می‌شود که به تجهیزات حتی بهتری مانند DAC خارجی نیاز دارد، این اعداد و ارقام می‌تواند بسیار بیشتر شود. هرچه نرخ بیت بالاتر باشد، موسیقی از جزئیات بیشتری برخوردار است؛ زیرا صدا فشرده‌سازی کمتری تجربه کرده. فناوری‌های بلوتوث در ایده‌آل‌ترین سناریوها، تنها به سرعت تا ۲۰۰۰ کیلوبیت بر ثانیه می‌رسند. در دنیای واقعی، هنگامی که به دلیل تداخل و فاصله نیاز به کاهش سیگنال دارید، پهنای باند حتی کمتر می‌شود؛ به همین دلیل است که Lossless با هیچ هدفون بلوتوثی کار نخواهد کرد و این مورد محدود به اپل موزیک یا هدفون‌های اپل نخواهد بود.

اپل می‌گوید کاربران می‌توانند Lossless را با استفاده از هر هدفونی در برنامه تنظیمات فعال کنند؛ اما قابلیت مذکور با بلوتوث کار نخواهد کرد. برای اینکه آهنگ‌های Lossless را تجربه کنند، کاربران به یک هدفون سیم‌دار باکیفیت نیاز دارند؛ به عبارت دیگر، هیچ یک از ایرپادها و هدفون‌های بی‌سیم از این قابلیت چه در اپل موزیک iOS و چه در نسخه اندروید برخوردار نخواهند شد.

نسخه ۳٫۶ برنامه اپل موزیک در اندروید همچنین به‌روزرسانی‌های جزئی برای قابلیت جست‌وجوی بخش Library و ویژگی جدید کراس‌فید خودکار به‌منظور برابر کردن حجم صدا در دو سمت یک پخش‌کننده خارجی است. شایعات قبلی حاکی از آن بودند که قابلیت دالبی اتموس احتمالا برای کاربران اندروید در دسترس نباشد؛ اما به نظر می‌رسد اپل تمام قابلیت‌های جدید را برای نسخه اندروید نیز در نظر گرفته است. البته هنوز مشخص نیست  چه دستگاه‌هایی از قابلیت مذکور پشتیبانی می‌کنند.

در حال حاضر اپل موزیک بیش از ۷۵ میلیون قطعه آهنگ ارائه می‌دهد و تاکنون تنها هزاران موسیقی از قابلیت صدای فراگیر و دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند؛ اما گفته می‌شود به‌زودی هر آهنگ جدیدی که منتشر می‌شود، از دالبی اتموس پشتیبانی خواهد کرد. طبق گفته اپل، ابتدا حدود ۲۰ میلیون آهنگ با کیفیت Lossless در دسترس خواهد بود و تا پایان سال ۲۰۲۱، تمامی ۷۵ میلیون قطعه موسیقی اپل موزیک از این کیفیت پشتیبانی خواهند کرد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اپل موزیک اندروید با پشتیبانی از محتوای Lossless و صدای فراگیر به‌روز شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..