تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قفل دیجیتال چیست؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

به گزارش روزیاتو، همه ما اعتقاد داریم در عصری زندگی میکنیم که تکنولوژی با سرعت بالا در مسیر پیشرفت قرار گرفته است و این پیشرفت را در زندگی خود به طور ملموس احساس میکنیم. در حوزه های مختلف میتوان تاثیر تکنولوژی در آسایش مردم را مشاهده نمود که یکی از این حوزه ها، صنعت قفل است. چندین سال است که ورود قفل دیجیتال به این حوزه، توانسته است یکی از اصلیترین دغدغه های انسان ها یعنی تامین امنیت را برطرف نماید. با روزیاتو همراه باشید تا در پایان این مقاله دریابید که قفل دیجیتال چیست، چه ویژگی هایی دارد و اصلیترین کاربردهای آن چیست؟

قفل دیجیتال چیست؟

اصلیترین پرسشی که در ذهن مخاطب ایجاد میشود این است که قفل دیجیتال چیست؟ پاسخ این پرسش آسان است. به قفل هایی که برای بازگشایی نیاز به کلید ندارند و به وسیله روش های دیگری عمل بازگشایی صورت میگیرد، قفل دیجیتال گفته میشود. قفل های دیجیتال به عناوین دیگری شناخته میشوند که اصلیترین آنها قفل هوشمند و یا قفل الکترونیکی هستند و هرگاه این کلمات را شنیدید، تعحب نکنید؛ منظور همان قفل دیجیتال است.

سوال دیگری که پیش می آید در مورد نحوه بازگشایی قفل دیجیتال است. تا پیش از این همواره قفل های منازل، محل کار و … را با کلید باز میکردیم اما این موضوع که قفل دیجیتال از این روش برای بازگشایی استفاده نمیکند، شاید برای افراد سوال ایجاد نماید. قفل دیجیتال از روش های بسیار مطمئن تری مانند اثر انگشت، تشخیص چهره، رمز عبور، کارت الکترونیکی و تلفن همراه برای بازگشایی درب استفاده میکند و دیگر نیازی به حمل کردن کلید نیست.

ویژگی های قفل دیجیتال چیست؟

تا به اینجای کار شاید قفل دیجیتال برایتان جالب بوده باشد اما پس از آشنایی با ویژگی های آن، شگفت زده خواهید شد.

امنیت بسیار بالا

به طور کلی هدف اصلی ما برای استفاده از قفل برای درب محیط های مسکونی، اداری و تجاری خود، بالا بردن امنیت است اما قفل های قدیمی این خواسته ما را نمیتوانند به خوبی تامین کنند و بی دلیل نیست که بسیاری از افراد برای افزایش سطح امنیت خانه و محل کار خود از درب های آکاردئونی و چندین قفل به طور همزمان استفاده میکنند.

تولید کنندگان قفل با آگاهی نسبت به این موضوع تصمیم به تولید قفل دیجیتال نمودند تا دیگر نیازی به انجام این قبیل کارها نباشد. استفاده از مشخصات منحصر بفرد انسان ها مانند اثر انگشت و چهره آنان سبب میشود که اشخاصی به غیر از افراد مجاز نتوانند به خانه های شما دسترسی پیدا کنند. البته امنیت قفل دیجیتال تنها متکی به روش بازگشایی آن نیست و به کارگیری از سیستم های امنیتی پیشرفته که اجازه هک کردن را به افراد خرابکار نمیدهد، تمام راه های نفوذ را بسته است.

روش های بازگشایی متنوع

حتما تا به حال این اتفاق برای شما پیش آمده است که کلیدهای خود را جا گذاشته باشید و ساعتها منتظر بمانید تا فردی از خانواده بیاید و درب را باز نماید. حال تصور نمایید که اگر به غیر از کلید، روش جایگزین دیگری نیز وجود داشت، دیگر شاهد این اتفاق نبودید و به راحتی میتوانستید درب را باز کنید.

روش های بازگشایی متنوع یکی از ویژگی های مهم قفل دیجیتال است. قفل های دیجیتال معمولا از طریق چند روش باز میشوند و به طور مثال اگر کارت الکترونیکی را همراه خود نداشته باشید، میتوانید از رمز عبور استفاده کنید و یا اگر رمز عبور را فراموش کرده اید، میتوانید از اثر انگشت برای بازگشایی بهره ببرید.

طراحی زیبا

اگر از طراحی زیبای قفل دیجیتال به سادگی عبور کنیم، در حق آن جفا کرده ایم. تولید کنندگان قفل های سنتی در زمینه طراحی هیچ خلاقیتی به کار نمیبرند و سالهای سال است که این قفل ها از لحاظ ظاهری تغییر خاصی نکرده اند. در نقطه مقابل تولید کنندگان قفل های دیجیتال با شناخت نسبت به این موضوع، نقطه ضعف قفل های سنتی را به نقطه قوت قفل های خود تبدیل نمودند و با طراحی های خاص و منحصربفرد آنها، از این نظر نیز برتری خود را نسبت به قفل های سنتی نشان دادند.

قابلیت کنترل از راه دور

یکی از مهمترین ویژگی های قفل دیجیتال، قابلیت کنترل از راه دور آن میباشد. قفل های دیجیتال دارای قابلیت اتصال به تلفن همراه هستند و از این طریق میتوانند رفت و آمد به خانه خود را کنترل نمایند. این قابلیت به شما کمک میکند که توسط تلفن همراه خود از هرجایی که هستید، درب را برای افراد مورد اعتماد خود باز نمایید و یا آنکه از قفل بودن آن در هر زمان اطمینان پیدا کنید. این ویژگی منحصربفرد بسیاری از مشکلات در این زمینه را حل نموده است.

برای آشنایی بیشتر با ویژگی های قفل دیجیتال، اینجا را کلیک نمایید.

کاربردهای قفل دیجیتال چیست؟

روش های بازگشایی مختلف و امنیت بالای قفل های دیجیتال سبب شده است تا کاربردهای بسیاری داشته باشد. البته دور نیست زمانی که استفاده از قفل های دیجیتال به یک الزام برای تمام منازل، ادارات و اماکن تجاری تبدیل میشود. در حال حاضر مهمترین کاربردهای قفل دیجیتال برای استفاده در منازل، ادارات، شهربازی ها، بانک ها، فرودگاه ها، اتاق های سرور و … میباشد.

همچنین دو نوع قفل دیجیتال که امروزه کاربرد بالایی دارند، قفل های باشگاهی و قفل های هتلی هستند. این دو نوع قفل دیجیتال به طور اختصاصی برای استفاده در باشگاه های ورزشی و هتل ها تولید شده اند و معمولا از طریق کارت باز میشوند. باشگاه های ورزشی و هتل ها، دو مکانی هستند که امنیت در آنها حرف اول را میزند و باید از بهترین انواع قفل استفاده نمایند. به همین جهت، تولید کنندگان قفل دیجیتال به طور ویژه قفل های خود را با این کاربری ها تولید نمودند.

خرید قفل دیجیتال

در میان شما که این مطلب را مطالعه نمودید، شاید افرادی باشند که ویژگی های قفل دیجیتال آنها را مجاب کرده است تا برای تامین امنیت منازل یا دیگر اماکن خود، از این قفل استفاده نمایند. با کمی جست و جو متوجه خواهید شد که برندهای داخلی و خارجی بسیاری در این زمینه فعال هستند اما کدام یک گزینه مناسبی برای خرید قفل دیجیتال محسوب میشوند.

برندهای خارجی محصولات بسیار باکیفیتی دارند که میتوانند رضایت شما را جلب نمایند اما به دو دلیل خرید آنها پیشنهاد نمیشود. دلیل اول مربوط به قیمت قفل های دیجیتال خارجی است. این قفل ها به دلیل قیمت بسیار بالای ارز هزینه بسیار سنگینی را بر روی دست شما میگذارند به طوری که شاید با همان مقدار پول بتوان چند قفل دیجیتال با کیفیت ایرانی خرید.

دلیل دوم نیز این است که به جهت آنکه این قفل ها وارداتی بوده و نمایندگی رسمی در کشور ندارند، محصول را در واقع بدون خدمات پس از فروش خریداری میکنید و در صورت به وجود آمدن مشکلی، نمیتوانید به نمایندگی رسمی آن برای برطرف کردن مشکل خود مراجعه نمایید.

با توجه به این دو دلیل پیشنهاد میشود که از قفل های دیجیتال ایرانی که چیزی از نمونه های خارجی خود کم ندارند، استفاده نمایید. با توجه به شواهد و قرائن، بهترین تولید کننده ایرانی قفل دیجیتال، گروه تولیدی تنسر لاک است. تنسر لاک با تولید نمونه های مختلف قفل دیجیتال در طراحی ها و امکانات گوناگون، توانسته است به بازارهای جهانی راه پیدا کند و به اولین صادر کننده قفل های دیجیتال بیومتریک در ایران تبدیل شود.

برای آشنایی با محصولات تنسر لاک، میتوانید به وب سایت رسمی آنان به نشانی https://tanserlock.com مراجعه نمایید.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

ثبت امتیاز

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قفل دیجیتال چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..