تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / مجلس، مانع رفع تحریم ها قبل از عید / دستوری درباره بازداشتی‌های خوزستان / واکنش آمریکا به رویدادهای خوزستان / تشکیل پرونده برای مسئولان دولت روحانی؟ / اتفاق استثنایی در تاریخ ۱۱۰ ساله صنعت نفت ایران / ادع

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تشکیل پرونده برای مسئولان دولت روحانی؟
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده‌ای از ترک فعل مسئولان دولتی تشکیل خواهیم داد و آنان باید مسئولیت ناکارآمدی‌شان را بپذیرند. حجت‌الاسلام حسن شجاعی، ما عملکرد مسئولان دولت تدبیر و امید را بعد از پایان کارشان زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم تا با کسانی که تخلف و ترک فعل داشتند، برخورد جدی شود. شجاعی اظهار داشت: از برنامه‌های اصلی ما این است که پرونده‌ای از ترک فعل‌های مسئولان دولتی را تشکیل خواهیم داد و عملکرد آنان را زیر ذره‌بین قرار خواهیم داد تا با آنان برخورد شود.

واکنش آمریکا به رویدادهای خوزستان
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی اظهاراتی مداخله‌جویانه، گفت که واشنگتن اعتراض‌ها در استان خوزستان ایران به دقت پیگیری می‌کند. وی افزود: «ما در حال درصد گزارش‌ها در خصوص اعتراض‌های استان خوزستان در ایران هستیم. ما از تجمعات و اعتراض‌های ایرانی‌ها حمایت می‌کنیم». پرایس در ادامه ادعاهای خود گفت که واشنگتن از حق ایرانی‌ها برای تجمع مسالمت‌آمیز و ابراز نظراتشان حمایت می‌کند.

ادعای یک نماینده درباره سیل سال ۹۸
مجتبی یوسفی نماینده اهواز در مجلس گفت: خوزستان به اندازه تمدن بشریت جلگه بوده؛ جلگه بین‌النهرین و هور، که از ایران تا عراق و بخشی از سوریه ادامه داشته است. این سوء مدیریت در حوزه منابع آب است و مردم این را می بینند. در سال ۹۸ شاهد سیل خود ساخته وزارت نیرو با عدم مدیریت منابع و رهاسازی منابع آب بودیم چرا که می خواستند بگویند خوزستان منابع آب مازاد دارد و آن را انتقال بدهند.

اظهارنظر روحانی درباره اعتراضات در خوزستان 
حسن روحانی رئیس جمهور با بیان اینکه حق مردم خوزستان است که اعتراض کنند و این وسط ممکن است فرد نااهلی از سلاح استفاده کند، گفت: دستور دادم معاون اول شخصا به خوزستان برود. او با بیان اینکه حساب مردم خوزستان از افراد معدودی که ممکن است شعارهایی بدهند، جداست گفت: دستور دادم معاون اول شخصا به خوزستان برود. او گفت: از مردم خوزستان خواهش می‌کنم که مشکل را از طریق قانونی پیگیری کنند و نگذارند دشمن سوءاستفاده کند.

شناسایی ۲۰ هزار بیمار جدید مبتلا به کرونا و مرگ ۲۲۶ تن دیگر
بنابر اعلام وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت منتهی به نیمروز ۳۱ تیر ۱۴۰۰، بیست هزار و ۳۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده شد که دو هزار و ۲۸۷ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران به سه میلیون و ۶۲۳ هزار و ۸۴۰ نفر رسید. همچنین ۲۲۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۸ هزار و ۶۳ نفر رسید.

دستوری درباره بازداشتی‌های خوزستان
دبیر شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: به نیروهای امنیتی دستور داده شد بازداشتی‌های حوادث اخیر خوزستان که عمل مجرمانه‌ای نداشته‌اند به سرعت آزاد شوند. وی افزود: اعتراض حق طبیعی و قابل پذیرش در جمهوری اسلامی است. شمخانی تصریح کرد: مردم اجازه نمی‌دهند مشکلات داخلی بستر سوء استفاده معاندین شود.

اتفاق استثنایی در تاریخ ۱۱۰ ساله صنعت نفت ایران
بهره برداری از خط لوله انتقال هزار کیلومتری نفت خام گوره تا جاسک و نخستین بارگیری محموله صادراتی نفت ایران از دریای عمان با دستور رئیس جمهور و به صورت تصویری آغاز شد. این خط امکان انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز را دارد. به این ترتیب برای اولین بار در تاریخ ۱۱۰ ساله صنعت نفت ایران، صادرات نفت از طریق دریای عمان آغاز شد.

مجلس، مانع رفع تحریم ها قبل از عید
رئیس جمهور در آیین افتتاح طرح ملی عظیم انتقال نفت خام از گوره به جاسک و پایانه صادراتی منطقه مکران با بیان اینکه درمورد تحریم اگر قانون مجلس جلوی ما را نگرفته بود، قبل از عید نوروز تحریم را برداشته بودیم، گفت: دولت به همه وظایف خود در زمینه تحریم عمل کرده است و در گزارش اخیر وزیر امور خارجه کاملا روشن است که به چه توفیقاتی دست یافتیم.

صداوسیما: خوزستان دیشب شرایط آرامی را سپری کرد
خبرگزاری صدا وسیما نوشت: شب گذشته خوزستان شرایط آرامی را سپری کرد و تنها در شهر‌های مسجد سلیمان، سوسنگرد، ایذه، الهایی، برومی، تجمعاتی پراکنده، مسالمت آمیز و بدون شعار‌های هنجار شکنانه صورت گرفت.

مراجعه ۷۰ درصد گروه های هدف به مراکز واکسیناسیون
مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه تاکنون حدود ۷۰ درصد افراد در گروه های سنی تعیین شده برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون کشور مراجعه کرده اند گفت: ارتباط بیشتر با مردم و آگاه سازی آنان می تواند ۳۰ درصدباقیمانده را نیز برای دریافت واکسن ترغیب کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / مجلس، مانع رفع تحریم ها قبل از عید / دستوری درباره بازداشتی‌های خوزستان / واکنش آمریکا به رویدادهای خوزستان / تشکیل پرونده برای مسئولان دولت روحانی؟ / اتفاق استثنایی در تاریخ ۱۱۰ ساله صنعت نفت ایران / ادع»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..