تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۶۴ درصد آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی کردستان در روز‌های تعطیل

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سعدی نقشبندی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: امسال یک هزار و ۶۵۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان درگیر حریق شده است که طبق بررسی‌های به عمل آمده غالب آتش سوزی‌های در جنگل‌ها و مراتع استان در خارج از ساعات کاری اداری ،روز‌های پایانی هفته و ایام تعطیلات بیشتر بوده است.

او افزود: از آنجایی که بعدازظهر‌ها وزش باد شدت می‌یابد مردم باید توجه کنند که در این زمان به هیچ عنوان آتش روشن نکنند، چون با کوچکترین بی احتیاطی، به علت وزش باد سطح وسیعی از جنگل و یا مرتع در آتش خواهد سوخت و غیر قابل کنترل خواهد بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان بیان کرد: طبیعت گرد‌ها برای پخت و پز و تهیه غذا از لوازم گاز سوز قابل حمل استفاده کنند و در صورتی که مجبور به روشن کردن آتش هستند حتماً از درختان اطراف فاصله گرفته، گیاهان علوفه‌ای خشک شده را از محل استقرار آتش دور کرده و در پایان استفاده از آتش، با اطمینان از خاموش شدن آن به وسیله آب و یا خاک، محل را ترک کنند.

نقشبندی با بیان اینکه پیشگیری و مدیریت اطفای حریق در عرصه‌های منابع طبیعی نیاز به مشارکت همگانی دارد، تاکید کرد: مردم، همیاران و دوستداران طبیعت با مشاهده کمترین دود یا آتش سوزی بلافاصله با ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی از طریق شماره تلفن شبانه روزی ۱۵۰۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ک




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۶۴ درصد آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی کردستان در روز‌های تعطیل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..