تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عجیب ترین اتفاقات تاریخی که بدون هیچ سرنخی رخ دادند

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گیز مودو؛ دنیا مکانی بزرگ، ناشناخته و منطقی است که هر روز چیز‌های عجیبی به وجود می‌آیند یا از بین می‌روند. اما از دست دادن درپوش قلم یا تخم مرغ نگین دار و گران قیمت که دارایی افراد میلیاردر است، خیلی متفاوت هستند. در طول تاریخ، موارد عجیب و غریب مختلفی از این دست وجود داشته که به سادگی و بدون هیچ سرنخی از بین رفته اند.

برای بعضی از این چیز‌های عجیب، پیدا کردن علت این از بین رفتن دَه‌ها سال طول کشیده، ولی نتیجه‌ای نداشته است. برخی از این اشیا تا سال ۲۰۱۹ ناپدید شدند و با پیشرفت تکنولوژی، پیدا نکردن سرنخ این ناپدید شدن عجیب است. از الماس گمشده گرفته تا گنجینه‌های گمشده، نگاهی داریم به باورنکردنی‌ترین و عجیب‌ترین چیز‌هایی که مردم در طول قرن‌ها از دست داده اند.

بیشتر بخوانید

تخم مرغ‌های Fabergé

عجیب ترین اتفاقات تاریخی که بدون هیچ سرنخی رخ دادند /// منتشر نشه

تخم مرغ‌های تزئینی و مختلف برند Fabergé در سراسر اروپا به لطف مهارت شرکت Fabergé روسیه در دسترس هستند. این سازنده جواهرات به دلیل تخم مرغ‌های ساخته شده از طلا که اغلب به عنوان هدیه به خانواده‌های سلطنتی داده می‌شود، بسیار مشهور است. مشهورترین تخم مرغ‌های این شرکت مجموعه سلطنتی است که توسط تزار‌های روسی الکساندر سوم و نیکلاس دوم ساخته شده. ۵۲ عدد از این مدل تخم مرغ‌ها ساخته شدند، اما اکنون فقط ۴۶ مورد از آن‌ها وجود دارد.

بسیاری از این تخم مرغ‌ها به موزه‌های سراسر جهان امانت داده شده اند، اما برخی از آن‌ها از دهه ۱۸۰۰ تاکنون هیچ جایی دیده نشده اند. تعدادی از این تخم مرغ‌ها در اوج جنگ جهانی دوم مشاهده شده اند، اما در حال حاضر حداقل ۸ عدد از مجموعه‌های مختلف هنوز هم گمشده اند.

دی. بی کوپر

عجیب ترین اتفاقات تاریخی که بدون هیچ سرنخی رخ دادند /// منتشر نشه

کوپر، یک دزد نجیب زاده بود که در سال ۱۹۷۱ هواپیمایی را بین پورتلند و سیاتل ربود. او مسافران را گروگان گرفت و ادعا کرد که بمبی را همراهش دارد و برای زنده ماندن مسافران یک کیف پر از پول و یک چتر نجات درخواست کرد. وقتی به درخواست هایش پاسخ مثبت داده شد، او اجازه داد هواپیما به زمین بنشیند، مسافران حرکت کردند و او دوباره با خدمه به آسمان برگشت. در نیمه راه، D.B. کوپر با پول از هواپیما ناپدید و دیگر هرگز دیده نشد.

داستان D.B. کوپر مدت‌ها است مورخان و محققان را به دلایل عجیب به خود جلب کرده. هیچ کس در هواپیما او را تنها نگذاشت و حتی او را نکشت. همچنین هنوز هیچ مدرکی از مرگ کوپر وجود ندارد. با توجه به تازه بودن این ماجرا، احتمالاً کوپر هنوز می‌تواند زنده باشد و در مکانی بزرگ که هیچ کس نام آن را نمی‌داند زندگی کند.

الماس آنتورپ

عجیب ترین اتفاقات تاریخی که بدون هیچ سرنخی رخ دادند /// منتشر نشه

دزدی دریایی آنتورپ اقدامی جسورانه بود که در سال ۲۰۰۳ انجام شد. در این سرقت، سارقان به یک مکان در مرکز الماس آنتورپ حمله کرده و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار جواهرات دزدیدند و این فقط یک سرقت کوچک نبود. برای این سرقت بیش از ۱۸ ماه کامل برنامه ریزی شده بود. بیش از یک سال لئوناردو نوتارباتولو به عنوان یک کارگزار الماس معتبر خود را در این مرکز قبل از اینکه او و تیمش اقدام کنند، جا زده بود. هر کدام از آن‌ها دارای نام رمز و مشاغل خاصی در Heist بودند، اما فقط Notarbatolo گرفتار شد.

الماس‌هایی که توسط چهار مرد دیگر در این دزدی به سرقت رفته بودند، هرگز پیدا نشدند و تا به امروز مفقود هستند. همه چیز مانند یک فصل از Ocean's Eleven است در حالی که روند سرقت در حال حاضر به خوبی شناخته شده، اما محل الماس های دزدیده شده همچنان یک رمز و راز است.

مغز کندی

عجیب ترین اتفاقات تاریخی که بدون هیچ سرنخی رخ دادند /// منتشر نشه

پس از کالبد شکافی رئیس جمهور سابق آمریکا جان اف کندی، مغز او گم شد. طبق گفته‌های عامه پسند، این سرقت سه سال پس از ترور کندی مورد توجه قرار گرفت. این موضوع منجر به بحث و نظریه‌های زیادی در مورد توطئه شده و برخی اظهار داشتند که دولت مغز او را برای جلوگیری از حقیقتی که آیا به پشت سر او شلیک شده یا نه، برداشته است.

ماجرای این مغز تا سال ۲۰۱۸ کاملاً در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. آن زمان بود که گزارش هایی مبنی بر اینکه مغز توسط رابرت کندی، برادر JFK دزدیده شده، منتشر شد. به نظر نمی‌رسد محل دقیق اختفای مغز توسط منابع رسمی تأیید شود، بنابراین ناپدید شدن آن همچنان یک رمز و راز جذاب است.

دزدی قلعه درسدن

عجیب ترین اتفاقات تاریخی که بدون هیچ سرنخی رخ دادند /// منتشر نشه

این دزدی جدیدترین ماجرای مرموز این فهرست است که در نوامبر ۲۰۱۹ رخ داد. در طول یک شب، مصنوعات تخمینی با ارزش بیش از ۱ میلیارد یورو از طاق سبز درون قلعه درسدن در آلمان دزدیده شد. اشیا به سرقت رفته شامل یک الماس سفید ۴۹ عیار، یک ستاره از عقاب سفید لهستانی، یک کلاه با سنگ الماس، انواع اشیای پیچیده و یک مجموعه پوسته و مروارید که دارای الماس است، بودند.

این یک سرقت بزرگ بود. محققان بر این باورند که حداکثر هفت مظنون در این ماجرا حضور داشته اند، اما از هیچ یک از آن‌ها نامی برده نشده و از آن زمان نیز هیچ مدرکی درباره این موارد به دست نیامده است. در حالی که کارشناسان امنیتی ادعا می‌کردند که این اموال مسروقه در سال ۲۰۲۰ در دارک وب فروخته شد. البته این ادعا‌ها بعدا رد شدند و از آن زمان هیچ چیز جدیدی بیان نشده است.

هارولد هولت

عجیب ترین اتفاقات تاریخی که بدون هیچ سرنخی رخ دادند /// منتشر نشه

هر روز یک کشور رهبر خود را از دست نمی‌دهد، اما در سال ۱۹۶۷ این دقیقاً همان اتفاقی است که برای هارولد هولت، نخست وزیر وقت استرالیا رخ داد. هولت یک شناگر با استعداد بود و از استراحت در ساحل و شنا لذت می‌برد. صبح روز ۱۷ دسامبر، او دقیقاً همان کاری که هرروز انجام میداد را تکرار کرد. طبق گفته شاهدان عینی، هولت برای شنا به دریا رفت و توسط چیزی بلعیده شد. آنچه تصور می‌شود یک حیوان خطرناک است او را به وسط دریا کشید و دیگر هرگز هولت دیده نشد.

با وجود یک عملیات گسترده، جسد هولت هرگز پیدا نشده است. همین موضوع منجر به ایجاد نظریه‌هایی درباره توطئه شد. برخی معتقد بودند که وی توسط زیردریایی‌ها دزدیده و به آنجا منتقل شده است، در حالی که برخی دیگر معتقدند او فرار کرده و زندگی دیگری را دور از وظایف نخست وزیری اش انجام می‌دهد. توضیح ساده‌تر این است که ناپدید شدن او یک حادثه وحشتناک بود که استرالیایی‌ها هرگز فراموش نخواهند کرد.

گزارش از مائده زمان فشمی

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عجیب ترین اتفاقات تاریخی که بدون هیچ سرنخی رخ دادند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..