تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشکل امنیت اوکراین در پروژه نورد استریم ۲

خبرگزاری رویترز:

باوجود توافق آلمان-آمریکا درباره پروژه خط لوله گازی نورد استریم ۲، وزیر امور خارجه اوکراین گفت این توافق، مسئله امنیت اوکراین را حل و فصل نمی‌کند.

مشکل امنیت اوکراین در پروژه نورد استریم ۲به گزارش سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال توافق آمریکا و آلمان بر سر خط لوله گازی نورد استریم ۲، وزیر امور خارجه اوکراین گفت: توافق آلمان-آمریکا درباره پروژه نورد استریم ۲ مسئله امنیت اوکراین را حل و فصل نمی‌کند. پروژه گازی نورد استریم ۲ که بیش از نود درصد آن تکمیل شده است قرار است در آینده ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی را از روسیه به آلمان منتقل کند. آمریکا به بهانه وابستگی اروپا به گاز روسیه شدیدا با این پروژه گازی مخالف است. اجرای پروژه خط لوله گازی «نورد استریم ۲» به ارزش بیش از ۹ میلیارد یورو و با طول بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر که در پی اعمال تحریم‌ها علیه روسیه متوقف شده بود، در اوایل ماه دسامبر ۲۰۲۰ از سر گرفته شده است. آمریکا صادر کننده گاز طبیعی به صورت LNG به اروپا است، اما گاز روسیه ارزان‌تر است. واشنگتن نگران است که مبادا روسیه از نورد استریم ۲ به عنوان اهرمی برای تضعیف کشور‌های اتحادیه اروپا استفاده کند.

دو کشور آمریکا و آلمان در بیانیه مشترکی اعلام کردند: اگر روسیه تلاش کند «از انرژی به عنوان سلاح علیه اوکراین استفاده کند یا اقدامات متجاوزانه دیگری علیه این کشور مرتکب شود» آلمان گام‌هایی به نوبه خویش اتخاذ خواهد کرد و نیز برای اقدام اتحادیه اروپا، از جمله از طریق تحریم تلاش خواهد کرد "تا توان صادراتی روسیه به اروپا در بخش‌های انرژی محدود شود. " این بیانیه می‌افزاید: «این تعهد با هدف اطمینان از این صورت می‌گیرد که روسیه از هیچ خط لوله‌ای از جمله نورد استریم ۲ برای دستیابی به اهداف سیاسی متجاوزانه از طریق به کار بردن انرژی به عنوان سلاح استفاده نخواهد کرد.» آلمان دست کم ۱۷۵ میلیون دلار به صندوقی یک میلیارد دلاری با هدف بهبود استقلال اوکراین در بخش انرژی کمک خواهد کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشکل امنیت اوکراین در پروژه نورد استریم ۲»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..