تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۳۱ تیر ۱۳۷۷: جزئیات دیدار وردی نژاد، محسن رضایی، لاریجانی و شمخانی درمورد مشکلات سیاسی کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۳۱ تیر ۱۳۷۷: جزئیات دیدار وردی نژاد، محسن رضایی، لاریجانی و شمخانی درمورد مشکلات سیاسی کشورخاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

تا ساعت ده و نیم صبح، كارها را انجام دادم. آقاى [فریدون] وردى‌نژاد، [مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی - ایرنا-] آمد. از مشكلات در خبرگزارى و روزنامه ايران گفت كه نه خط راست و نه چپ و نه رهبرى از كارش رضايت ندارند؛ چون هر يك تقاضاى خاص خودشان را دارند. همكارانش، اكنون قدر سعه‌صدر زمان مسئوليت من را مى‌دانند. گفت، رهبرى با استعفاى او از سپاه موافقت‌كرده‌اند، اما سپاه هنوز موافقت را اعلام نكرده است. از سفر مصر گزارش داد و گفت، در آنجا براى مصريان روشن‌كرده كه تغييرات مثبت جارى ايران، از آثار دولت‌ آقاي هاشمى است. گزارشى از پيشرفت كار حزب استقلال، [= اعتدال و توسعه] و جدى شدن آقاى [حسن] روحانى داد.

آقاى عباس صفريان، سفيرمان در سنگال آمد. او هم از عدم توجه وزارت امورخارجه به آفريقا شاكى بود و گفت، مى‌خواهند چهار نمايندگى را در آفريقا تعطيل‌كنند؛ بوركينافاسو، نامیبيا و گابُن و توضيحاتى راجع به شروع جنگ داخلى در گينه بيسائو و كشيده شدن پاى سنگال به آنجا داد.

اخوى محمد، [رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران] آمد. نگران حكم محاكمه كرباسچى‌اند و گفت، احتمال حبس تعليقى و جريمه و انفصال زياد است. محسن آمد و گزارش مذاكرات جلسه‌اى را داد كه با آقايان [محسن] رضايى، [علی] لاريجانى، [علی] شمخانى و [فریدون] وردى‌نژاد و...، براى چاره‌جويى مشكلات سياسى كشور و رهبرى دارند و گفت، پيشنهاد اين بوده كه از من بخواهند، وارد عمل شوم و هماهنگى بين جريان‌ها ايجادكنم.

آقاى [عبدالواحد] موسوى‎لارى، از مجلس [برای پُست وزارت کشور] رأى اعتماد گرفت.[1] خط راست، مخالفت جدى نكرده است. رأى اعتماد مجلس به آقاى لارى، با استقبال رسانه‌هاى خارجي مواجه شده است. تفسير مى‌كنند، جناح حاكم مجلس براى نجات از اتهام و تبليغات كارشكنى در مقابل دولت، كوتاه آمده، ولى سياست تبليغاتى حاميان دولت و خارجى‌ها همين است كه عدم موفقيت دولت آقاى خاتمى را معلول كارشكنى محافظه‌كاران ببينند. هر دوی آنها هم معمولاً اين بهانه را در اختيارشان مى‌گذارند.

 امروز صبح فائزه آمد و شماره ديگري از شماره‌هاى آزمايشى روزنامه زن را براى مشورت آورد و گفت، افرادى در مجمع حزب‌الله مجلس، اصرار دارند كه در موافقت با وزارت آقاى موسوى لارى صحبت كند، ولى او نپذيرفته و به آقاى [حسین] مرعشى، [نماینده کرمان]، گفته است كه آنها را قانع كند كه اصرار نكنند. عصر به خانه آمدم. عفت و آقاى [محمدشریف] مهدوى [شاهرودی]، از آفريقاى جنوبى تلفن كردند و خبر رسيدن و سلامتى را دادند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۳۱ تیر ۱۳۷۷: جزئیات دیدار وردی نژاد، محسن رضایی، لاریجانی و شمخانی درمورد مشکلات سیاسی کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..