تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ماجرای تزریق خارج از نوبت واکسن کرونا در شیراز چیست؟ / آیا بازهم پای واکسن خواری در میان است؟

تزریق عمومی واکسن کرونا مهمترین راهکار مقابله با همه گیری این ویروس محسوب می شود. در ایران نیز تا کنون بیش از 13 میلیون و 250 هزار دُز واکسن کرونا وارد کشور شده است. همچنین تا امروز بیش از 9 میلیون و 600 هزار دُز واکسن کرونا به ایرانیان تزریق شده است. تزریق عمومی واکسن کرونا براساس برنامه ریزی تعیین شده توسط وزارت بهداشت انجام می شود، اما برخی تخلفات مبنی بر تزریق خارج از نوبت واکسن کرونا در شهرهای مختلف ایران هم رخ داده که اصلاحا نام واکسن خواری بر آنها گذاشته شده است.

به گزارش رکنا و به نقل از عصر ایران، برخی اسناد حاکی از آن است که دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تعدادی از مسوولان استان فارس و برخی اعضای خانواده‌های آنان و در یک مورد، خدمتکار همسر یکی از مسوولان را به صورت خارج از نوبت در برابر ویروس کرونا واکسینه کرده است!

همچنین طبق لیستی به دست آمده است که براساس آن ۷۶ تن از خبرنگاران رسانه های اصولگرا و اصلاح طلب نیز خارج از نوبت و در اردیبهشت ۱۴۰۰ واکسن اسپوتنیک روسی و سینوفارم چینی دریافت کرده اند؛ حال آن که نوبت خبرنگاران و سایر گروه های در معرض خطر، هنوز فرا نرسیده است و قرار بود در مرداد واکسینه شوند. که معلوم نیست طبق برنامه واکسن دریافت کنند یا خیر؟ ضمن آن که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اعلام کرده است در راستای شفافیت، اسامی خبرنگارانی که در موعد قانونی واکسن دریافت می کنند، اعلام عمومی خواهد شد.

از این رو، جا دارد وزارت بهداشت در این باره تحقیق و نتیجه را به اطلاع عموم مردم برساند.

از دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز انتظار می رود در این باره توضیح دهد و اگر فهرست و اطلاعات موجود، نادرست است اعلام کند و اگر چنین اقدامی مرتکب شده، هم به مراجع قانونی و هم به افکار عمومی توضیح دهد؛ در حالی که روزانه شهروندان این کشور و از جمله اهالی استان فارس به خاطر کرونا فوت می‌کنند، به چه حقی برخی مسوولان و خبرنگاران را خارج از نوبت واکسینه کرده است؟

همچنین اقدام برخی خبرنگاران در پذیرش واکسیناسیون غیرقانونی و پیش از موعد را تقبیح می کنیم و آن را منافی اصول حرفه ای  می دانیم.

منتظر توضیحات وزارت بهداشت و ‌دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستیم.

در تصویر زیر بریده‌ای از لیست واکسیناسیون غیرقانونی مشاهده می شود.

واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ماجرای تزریق خارج از نوبت واکسن کرونا در شیراز چیست؟ / آیا بازهم پای واکسن خواری در میان است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..