تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رونمایی از جدیدترین جنگنده سبک روسیه در نمایشگاه ماکس-۲۰۲۱

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری «نووستی»، روز سه‌شنبه در جریان بازدید "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه از نمایشگاه هوا-فضای "ماکس-2021" که در حومه مسکو آغاز به کار کرده، جدیدترین مدل جنگنده تاکتیکی سبک یک موتوره سوخو، برای نخستین بار رونمایی شد. این هواپیما "چک‌میت" (Checkmate) نامگذاری شده و تاکنون در روسیه نمونه مشابهی نداشته است.

"یوری بوریسوف" معاون نخست وزیر روسیه یادآور شده که روسیه مشتریان خوبی برای جنگنده جدید "چک‌میت"، از جمله نیروهای هوایی کشورهای خارجی خواهد داشت و وزارت دفاع روسیه به این هواپیما علاقه منداست.

نخستین پرواز این جنگنده برای سال 2023 برنامه ریزی شده و انتظار می‌رود که گروه آزمایشی آن در سال 2026 ساخته شود. این جنگنده جدید سیستم رادار و تجهیزات الکترونیکی مدرن و امکانات تهاجمی و تجسسی گسترده‌ای داشته و می‌تواند به انواع موشک‌های هدایت شونده و بمب‌های هوایی مجهز شود.

"دنیس مانتوروف" وزیر صنعت و تجارت روسیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که جنگنده سبک روسی "چک‌میت" چهار سال دیگر آماده استفاده خواهد بود.

مانتوروف با اشاره به اینکه روسیه مدتهاست که چنین هواپیمایی تولید نکرده بود، افزود: «روسیه باید به کشورهای بپیوندد که در حال حاضر فناوریهای مشابهی در بازارهای بین المللی دارند.»

به گفته وی، این جنگنده جدید تک موتوره طراحی شده از سوی دفتر هواپیمایی سوخو، از مدل سوخو-35 ارزان‌تر تمام می‌شود و به خاطر صرفه‌جویی اقتصادی، با جنگنده سوخو-57 ادغام خواهد شد.

"سرگئی چمیزوف" رئیس سازمان فناوری‌های دولتی پیشرفته روسیه «راس تک.» نیز یادآور شد که ارزش جنگنده جدید "چک‌میت" حدود 25 الی 30 میلیون دلار است که بسیار ارزان‌تر از نمونه‌های مشابه خارجی خواهد بود که بین 60 الی 90 میلیون دلار قیمت دارند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رونمایی از جدیدترین جنگنده سبک روسیه در نمایشگاه ماکس-۲۰۲۱»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..