تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موحد واقعی کیست

موحد واقعی، آن كسى نيست كه فقط در فكرش موحد باشد، يعنى بتواند براى توحيد دليل بياورد، براى توحيد كتاب بنويسد، در باب توحيد سخنرانى كند، در راه توحيد مباحثه كند، هركسى با او مباحثه كند جوابش را بدهد، البته اين يك مرحله توحيد است، لازم هم هست.

توحيد زمانی براى انسان توحيد واقعى است كه تا آن اعماق روحش نفوذ كرده باشد، يعنى غير از خدا چيزى را نبيند و چيزى را نخواهد و از چيزى نترسد. اگر انسان به حدى رسيد كه غير از رضاى خدا هيچ چيزى را نخواست و هرچه را كه خواست به آن دليل خواست كه رضاى خدا در اوست، موحد واقعى است.

موحد واقعی فردی است که اگر سر سفره هم نشست فكر مى‏كند كه الآن رضاى خدا در اين است كه من غذا بخورم يا نه؟ اگر حساب كرد رضاى خدا در اين است كه من اين غذا را بخورم چون غذا حلال است، من هم گرسنه هستم و به غذا احتياج دارم، بايد غذا بخورم تا نيرو بگيرم تا بتوانم وظايف خودم را در راه رضاى خدا انجام بدهم پس مى‏‌خورم  و اگر از هيچ چيزى غير خدا هم نترسيد و باك نكرد و اگر در راه خدا از هيچ چيزى مضايقه نكرد، به چنين فردى مى‌ گويند موحد عملى.

ابراهيم از هرچه داشت همه را گذاشت و از سرزمين اصلى خودش مهاجرت كرد و گفت: «إِنِّي ذاهِبٌ إِلى‏ رَبِّي سَيَهْدِينِ»‏: من به سوى پروردگارم مى‌‏روم، يعنى به دنبال عقيده و ايده‏‌ام مى ‌روم. از همه اينها بالاتر اين بود كه از فرزندش در راه خدا گذشت، حاضر شد در راه خدا فرزند خودش را قربانى كند.

منبع: مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى(حج)، جلد ‏25، صفحه: 109-111، با ویرایش جزئی.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موحد واقعی کیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..