تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نجات ۱۵ هزار قطعه ماهی از مرگ در رودخانه‌های کردستان

۰۲:۳۰ - ۳۰ تير ۱۴۰۰

۷۸۲۸۳۹۹

۰۲:۳۰ - ۳۰ تير ۱۴۰۰

۷۸۲۸۳۹۹

دانلود PDF

ییس اداره حفاظت محیط زیست بیجار خبر داد؛

دانلود PDF

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، علی اصغر هدایت زاده رییس اداره حفاظت محیط زیست بیجار گفت: محیط بانان یگان حفاظت و کارشناسان این اداره در پی گشت و کنترل و پایش منابع آبی و رودخانه‌ها در سطح شهرستان، تعداد ۱۵ هزار قطعه ماهی از ماهیان بومی را که در گودال‌های کم آب محصور شده بودند به مسیر‌های پرآب یکی از رودخانه‌های موجود در منطقه حفاظت شده انتقال دادند.

او افزود: جریان آب به دلیل احداث سد و عدم رها سازی حقابه زیست محیطی و یا برداشت بی رویه و پمپاژ آب از ناحیه زارعان حریم رودخانه قطع شده و موجب به دام افتادن آبزیان به ویژه ماهیان در گودال‌ها و برکه‌های موجود شده و در حال از بین رفتن هستند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بیجار افزود: اتلاف ماهیان رودخانه‌ها متأثر از کم آبی و کاهش بارندگی و عدم تخصیص حقابه زیست محیطی است و به دلیل بحران کم آبی و بارندگی‌های ناچیز در سال‌های اخیر حقابه زیست محیطی این رودخانه‌ها را تحت تأثیر قرار داده و این دلیل اصلی مرگ و میر ماهیان این رودخانه‌ها شده است.

هدایت زاده گفت: آبزیان نقش بسیار مهمی در چرخه حیات انسان‌ها داشته و نابودی و تلف شدن آن‌ها ضمن صدمه به محیط زیست موجب تهدید حیات انسانی نیز می‌شود.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی وچندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد‌ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

انتهای پیام/ک




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نجات ۱۵ هزار قطعه ماهی از مرگ در رودخانه‌های کردستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..