تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عرفه، روزی برای طلب عفو و بخشش گناهان از خداوند متعال است

ساعت: 15:20 منتشر شده در مورخ: 1400/04/29 شناسه خبر: 1753126

استاد حوزه علمیه گفت: پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند هیچ روزی به اندازه عرفه، بندگان را از آتش جهنم آزاد نمی‌کن و گناهان خاصی در بین گناهان است که فقط در روز عرفه، پاک می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: عرفات در منابع شیعی و فقهی به عنوان عیدالله الاکبر یا عید اعظم نامگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امیرالمومنین(ع) در مورد عرفات می‌فرمایند: «عرفات، خارج از مرز حرم است و خداوند می‌خواهد میهمانش را بیرون دروازه حرم نگه دارد تا تضرع کند و لایق ورود به حرم شود.»

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) افزود: از ایشان نقل است که عرفات به این عنوان، عرفات نامگذاری شد که خداوند متعال زمانی که حضرت ابراهیم(ع) را توسط جبرئیل به عرفات آورد در مقابلش فرمود که به گناهانت اغرار و اعتراف کن لذا از این جهت به عنوان عرفه یا اعتراف به گناهان، نامگذاری شده است.

استاد حوزه علمیه گفت: پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند هیچ روزی به اندازه عرفه، بندگان را از آتش جهنم آزاد نمی‌کن و گناهان خاصی در بین گناهان است که فقط در روز عرفه، پاک می‌شوند.

وی اظهار کرد: خداوند متعال به عزت و جلالش قسم یاد کرده و فرموده که گناهکاران را به نیکوکاران امتم خواهم بخشید.

وی خاطرنشان کرد: از رسول مکرم اسلام نیز نقل شده که از ایشان سوال کردند که بزرگترین گناهان کدام گناه است؟ ایشان در پاسخ فرمودند آن است که فردی، عرفات را درک کند و گمان کند که بخشیده نشده و این بالاترین گناه است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری تصریح کرد: بر این اساس یعنی انسان حق ندارد گمان عدم عفو گناهانش را داشته باشد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به قرار گرفتن در روز عرفه گفت: امیدواریم در این روز که روز بزرگی است، تمام گناهان بخشیده شوند همانطور که در روایت آمده که گناهان اگر به اندازه شن‌های بیابان و ستارگان آسمان هم باشد، خداوند متعال در این روز می‌بخشد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری خاطرنشان کرد: قرائت دعای شریف عرفه که از امام حسین(ع) نقل شده، غسل، توبه، استغفار و خواستن حاجت‌ها از خداوند متعال از جمله اَعمال این روز است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عرفه، روزی برای طلب عفو و بخشش گناهان از خداوند متعال است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..