تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نمایش تابلو القاب و احادیث امام محمد باقر(ع) در موزه فاطمی

به گزارش ایکنا از قم به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، به مناسبت شهادت امام محمد باقر(ع) تابلو القاب و احادیث امام باقر(ع) در موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) به نمایش در آمد.

این تابلو نفیس اثر استاد خطاطی علی سبتی نجفی است که به خط نسخ عربی، دیوانی و ثلث در ابعاد ۴۵ در ۶۰ سانتی متر نوشته شده و قطعه سازی آن هنر استاد محسن کشفی است.

در این اثر هنری ۴ حدیث از امام محمد باقر(ع) که ترجمه این احادیث به ترتیب عبارت از «ایمان، همان دوست داشتن و دشمن داشتن است»، «هيچ عملى جز با شناخت و هيچ شناختى جز با عمل پذيرفته نمی‌شود»، «ولایت ما به دست نمی‌آید جز با عمل، ورع و پارسایی» و این حدیث که «همانا زبان کلید هر خیر و شری است» نوشته شده است.

همچنین سخنی از ابن عماد حنبلى که از فقهای مشهور عامه بوده است درباره شخصیت امام باقر(ع) در این تابلو نوشته شده که گفته است «ایشان از فقهاى مدینه بودند که به خاطر شکافتن علم و شناختن اصول و توسعه در علم ایشان را باقر نامیده‌اند».

در این تابلو ۶ لقب از القاب حضرت باقر(ع) که عبارت از «الشاکر الله؛ شکر گذار خدا»، «الهادی؛ راهنما و هدایت کننده»، «الامین؛ امانت دار»، « الباقر؛ شکافنده علم» و «الشبیه؛ همانند رسول خدا» هستند نیز به خط زیبای ثلث نوشته شده است.

گفتنی است این اثر در تالار عترت موزه فاطمی واقع در طبقه اول این موزه در گنجینه اسلام و شیعیان به نمایش در آمده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از طرح بازدید گروهی از موزه فاطمی با شماره ۰۲۵۳۷۱۷۵۲۴۱ تماس بگیرند و همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از تالار مجازی موزه آستان مقدس فاطمی به نشانی @haramqom_museum در فضای مجازی مراجعه کنند.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نمایش تابلو القاب و احادیث امام محمد باقر(ع) در موزه فاطمی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..