تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قبولی ۷۸ درصد شرکت‌کنندگان در آزمون‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در زنجان

ساعت: 09:16 منتشر شده در مورخ: 1400/04/24 شناسه خبر: 1751731

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد؛

انصاری با اشاره به عملکرد آموزش و آزمون مهارتی ۳ ماهه اول سال جاری گفت: ۱۴۴۷ نفر طی این مدت در آزمون‌های مهارتی شرکت کردند که ۱۱۴۰ نفر یعنی بیش از ۷۸ درصد در آزمون‌ها قبول شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به آموزش‌های مهارتی بخش دولتی در ۳ ماهه اول سال جاری اظهار داشت: ۵۱۲۸ نفر- دوره و ۵۳۰ هزار و ۷۷ نفر- ساعت طی این مدت تحت آموزش‌های مهارتی در بخش دولتی قرار گرفتند.

وی با اشاره به آموزش‌های مهارتی بخش غیردولتی طی این مدت خاطرنشان کرد: ۹۷۴ نفر- دوره و ۲۲۸ هزار و ۶۹۴ نفر- ساعت نیز تحت آموزش‌های مهارتی بخش غیردولتی قرار گرفته‌اند.

انصاری با بیان اینکه ۱۷۵ آموزشگاه آزاد در سطح استان فعالیت می‌کنند، افزود: ۱۳۷ آموزشگاه برادران، ۷ آموزشگاه خواهران و ۳۱ آموزشگاه مختلط (برادران و خواهران) هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در خصوص تعداد مراکز و کارگاه‌های دولتی با بیان اینکه ۱۲ مرکز آموزش دولتی در سطح استان فعال هستند، گفت: ۱۱۹ کارگاه ثابت شهری، ۱۴ کارگاه صنایع و صنوف، ۴۹ کارگاه جوار روستا و عشایر، ۴ کارگاه جوار و بین کارگاهی، ۱۰ کارگاه جوار پادگان، ۱۶ کارگاه جوار زندان و ۴ کارگاه جوار دانشگاه نیز در کنار مراکز آموزش دولتی فعالیت می‌کنند.

وی از تعویق برگزاری آزمون‌های هماهنگ مرحله چهارم اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد و اظهار داشت: به منظور ارائه خدمات سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای به ذی‌نفعان در راستای فاصله‌گذاری اجتماعی در عرصه مهارت‌آموزی و با توجه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها به دلیل استفاده بهینه و صرفه‌جویی در مصرف برق و همچنین با توجه به تاکیدات سازمان در خصوص اجرای فرآیند سنجش مهارت و برگزاری آزمون‌ها با درنظر گرفتن ضوابط و مقررات و رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، آزمون هماهنگ مرحله چهارم از روز پنج‌شنبه هفته جاری به یک‌شنبه (۲۷ تیر) موکول شد.

انصاری خاطرنشان کرد: آزمون هماهنگ مرحله چهارم با ۴۷۸ شرکت‌کننده در ۷ شهرستان در تیم‌های سیار شهری، روستایی، پادگان و زندان برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان از انعقاد تفاهمنامه همکاری در زمینه توسعه آموزش‌های مهارتی اقشار آسیب‌پذیر جامعه با هیات‌امنای بازار زنجان خبر داد.

وی گفت: این تفاهمنامه در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های اسناد بالادستی، قوانین موجود و سند راهبردی مهارت و فناوری سازمان و به منظور بسترسازی برای توسعه منابع انسانی، استفاده و به‌کارگیری بهینه از توانایی‌های متقابل به منظور کارآفرینی، کاهش آسیب‌‌های اجتماعی و حمایت از افراد در معرض آسیب و افزایش توان مهارتی آنان از طریق ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و افزایش نشاط اجتماعی منعقد شد.

انصاری اظهار داشت: اهمیت و نقش موثر مهارت و کارآفرینی در ایجاد اشتغال برای جوانان و وجود ظرفیت‌ها، نشاط و انگیزه‌های موجود در نیروی جوان کشور، همکاری تنگاتنگ متولیان حوزه‌های مهارت‌آموزی و اشتغال با تشکل‌های جوانان و کارآفرینان را امری اجتناب‌ناپذیر کرده است.

این مسئول افزود: در راستای شناسایی و شکوفایی استعدادها در قشر عظیم و پرتوان جوانان و هدایت آن‌ها به سمت اشتغال کارآفرینانه و مهارت‌محور، اجرای این تفاهمنامه بسیار لازم و ضروری است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قبولی ۷۸ درصد شرکت‌کنندگان در آزمون‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در زنجان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..