تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خواهر شهید سید حسین علم الهدی دارفانی را وداع گفت

خواهر شهید سید حسین علم الهدی دارفانی را وداع گفتمیلاد کریمی، دبیر ستاد فرهنگی زیارتگاه شهدای هویزه در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان گفت: حاجیه سیده خدیجه علم الهدی، صبیه مرحوم آیت الله سید مرتضی علم الهدی و خواهر سردار شهید سید محمد حسین علم الهدی دارفانی را وداع گفت و به برادر شهیدش پیوست.

وی درباره فعالیت‌های این یادگار دفاع مقدس گفت: مرحوم حاجیه خانم علم الهدی در همه سال‌های مبارزات انقلاب اسلامی،  دفاع مقدس و بعد از آن دوشادوش مادر، نقش بسزایی در بسیج بانوان و شکل گیری حرکت‌های مؤثر فرهنگی و کمک رسانی و پشتیبانی پشت جبهه داشت.

کریمی افزود: راه اندازی «کاروان‌های زینب (س)» و مجموعه «چایخانه» یا «انبار شهید علم الهدی» که مرکز پشتیبانی از جبهه‌های جنوب بود و رهبر فرزانه انقلاب آن را «کاری بزرگ» و «ا
ز جلوه های سازندگی در صحنه عظیم جهاد فی سبیل الله» برشمردند، از اقدامات شاخص و درخشان این بانوی خستگی ناپذیر و مادرشان بود.

دبیر ستاد فرهنگی زیارتگاه شهدای هویزه خاطرنشان کرد: حاجیه خانم علم الهدی در دیدار تاریخی 5 دی 1359 عشایر خوزستان با حضرت امام خمینی(ره) که به ابتکار برادر شهیدشان برگزار شد نیز حضور داشتند. ایشان همچنین  با وجود ارتباطات گسترده با همسران و خانواده.های مسئولان طراز اول نظام جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس و بعد از آن بسیار گمنام و بی ادعا بودند.

مسئول امور پژوهشی زیارتگاه شهدای هویزه اظهار کرد: این بانوی پرتلاش پس از پایان دفاع مقدس نیز همواره راوی سیره و سبک زندگی پدر و مادر عالی مقام و برادر شهیدش بود و مصاحبه های زیادی از وی به یادگار مانده است.

وی با بیان اینکه، وی از گنجینه‌های تاریخ شفاهی مشارکت زنان در دفاع مقدس به شمار می‌آمد، درباره فعالیت‌های حاجیه خانم علم الهدی در سال های اخیر گفت: ایشان کاروان زینب(س) را با همکاری سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس از سر گرفته بود و دغدغه فراوانی در این زمینه داشت. کاروان‌های زینب(س) مقارن با شهادت شهید علم الهدی و یارانش به پیشنهاد مادر شهید علم الهدی در اهواز شکل گرفت و طی آن مادر و خواهر شهید علم الهدی با همراهی سایر خانواده‌های شهدا و دیگر بانوان مقاوم شهر در منزل شهدا حاضر شده و ضمن ابراز همدردی به اجرای برنامه های متنوع و مؤثر فرهنگی و قرائت زیارت ائمه(ع) و ادعیه  می‌پرداختند.

کریمی ادامه داد: این برنامه با عزیمت مادر و خواهر شهید علم الهدی به تهران همچنان در این شهر ادامه یافت و با استقبال و تشویق مسئولان وقت مملکتی نظیر حضرت آیت الله خامنه ای، مرحوم هاشمی رفسنجانی و ... گسترش یافت و پس از ارتحال مادر شهید علم الهدی نیز توسط مرحوم خواهرشان دنبال شد.

دبیر ستاد فرهنگی زیارتگاه شهدای هویزه گفت: خانم علم الهدی چهارشنبه 23 تیر  به دلیل ابتلا به ویروس کرونا دارفانی را وداع گفت و به دلیل وضعیت خاص کرونایی کشور، مراسم تشییع و تدفین ایشان در تهران و بدون حضور جمعیت برگزار می‌شود. مراسم ترحیم متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خواهر شهید سید حسین علم الهدی دارفانی را وداع گفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..