تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمارگیری از معادن در استان زنجان/ ارزش افزوده ۱۶۸ میلیارد تومانی بخش معدن

ساعت: 15:44 منتشر شده در مورخ: 1400/04/21 شناسه خبر: 1750979

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان:

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری استان زنجان همزمان با سراسر کشور از ۱۲ تیر تا ۱۰ مهر به صورت مراجعه حضوری و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایرج امینی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری کشور در سال‌های 1364 و 1365 با عنوان «معادن تحت پوشش بخش عمومی» به اجرا درآمد.

وی خاطرنشان کرد: از سال 1366 تا 1399 (به جز سال‌های 1370 و 1384) تمام معادن در حال بهره‌برداری کشور با عنوان «طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری کشور» به صورت مراجعه حضوری و در سال 1399 همزمان به صورت مراجعه حضوری و اینترنتی مورد آمارگیری قرار گرفتند.

امینی افزود: طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری استان زنجان همزمان با سراسر کشور از 12 تیر تا 10 مهر به صورت مراجعه حضوری و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه معدن از عمده‌ترین بخش‌های تامین‌کننده مواد اولیه صنایع و ساختمان محسوب می‌شود، گفت: همچنین ذخایر غنی مواد معدنی به عنوان یک ظرفیت نهفته می‌تواند نقش اساسی در توسعه صنعتی کشور ایفا کرده و راهگشای بسیاری از فعالیت‌های صنعتی کشور باشد.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری اقتصادی از معادن کشور دارای سابقه‌ای بس طولانی است، اظهار داشت: نقش و اهمیت بخش معدن در اقتصاد کشور در سال‌های اخیر و به دلایل گوناگون، فزونی یافته است.

امینی تصریح کرد: بهره‌برداری صحیح و علمی از ذخایر انبوه و متنوع معدنی کشور، مستلزم برنامه‌ریزی‌های دقیق بوده و این هدف جز با در اختیار داشتن آمار و اطلاعات دقیق و به‌هنگام از فعالیت‌های این بخش، میسر نمی‌باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مرکز آمار ایران در سال‌های اخیر طرح‌های متعددی را در جهت فراهم آوردن آمار و اطلاعات معادن کشور، تهیه و به اجرا درآورده است و طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری کشور که در سال 1400 نیز به اجرا درمی‌آید، سی و هشتمین طرح از طرح‌های یادشده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه این استان دارای 364 معدن دارای پروانه بهره‌برداری است، گفت: 329 معدن سایر مواد معدنی و شن‌وماسه و 35 معدن شن‌وماسه رودخانه‌ای است.

وی با بیان اینکه 157 معدن (43 درصد) از معادن فوق در سال 1398 فعال بوده‌اند، اظهار داشت: 136 معدن سایر مواد معدنی و شن‌وماسه و 21 معدن شن‌وماسه رودخانه‌ای در سال 1398 فعال بوده‌اند.

امینی خاطرنشان کرد: ارزش افزوده بخش معدن استان زنجان در سال 1397 (آخرین اطلاعات موجود به قیمت جاری) برابر با 168 میلیارد تومان (572/680/1 میلیون ریال) بوده که حدود یک درصد از ارزش افزوده استان و 0.58 درصد از ارزش افزوده بخش معدن کشور بدون احتساب نفت و گاز را تشکیل می‌دهد.

وی یادآور شد: از نظر میزان استخراج از معادن استان بر حسب نوع ماده معدنی، استخراج سنگ سیلیس، سنگ سرب و روی و واریزه کوهی آهکی در رتبه اول تا سوم رده‌بندی می‌شوند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: با توجه به اینکه رشته‌فعالیت استخراج نفت خام، گاز طبیعی و خدمات پشتیبانی معادن در این بخش قرار دارد، بیشترین سهم این فعالیت با 65.39 درصد مربوط به استان خوزستان بوده و استان زنجان با 0.03 درصد سهم از کشور در رتبه 23 قرار دارد.

وی افزود: بدون رشته‌فعالیت استخراج نفت خام، گاز طبیعی و خدمات پشتیبانی معادن نیز بیشترین سهم با 48.81 درصد مربوط به استان کرمان بوده و استان زنجان با 0.58 درصد سهم از کشور در رتبه 23 قرار دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمارگیری از معادن در استان زنجان/ ارزش افزوده ۱۶۸ میلیارد تومانی بخش معدن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..