تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تنظیمات مخفی برای عملکرد بهتر Chrome در اندروید

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تک مگ؛ مرورگری که شرکت گوگل معرفی کرده و همه آن را با نام گوگل کروم می‌شناسند، در همه گوشی‌های اندرویدی به صورت پیش فرض نصب شده است. استفاده از این مرورگر آسان است و لذت جستجویی خوب را به کاربر می‌دهد. گوگل کروم تنظیماتی دارد که اگر آن‌ها را بدانید و استفاده کنید، تجربه بهتری از کار کردن با این مرورگر خواهید داشت.

بیشتر بخوانید

در ادامه چهار تنظیم مخفی گوگل کروم را می‌خوانید:

پانل فلش

آیا تا به حال پیدا کرده اید که به یک صفحه وب نگاه کنید و بخواهید بدون دور شدن از صفحه‌ای که در واقع مشاهده می‌کنید، پیوندی را باز کنید؟ شاید شما بخواهید سریع به آن نگاه کنید تا ببینید چه چیز‌هایی در آنجا وجود دارد  یا چیزی را که می‌خواهید قبل از بازگشت به مکانی که ثانیه قبل بودید، اسکن کنید. معمولاً، شما باید مراحل دشواری را برای باز کردن پیوند به عنوان یک برگه جدید، رفتن به آن برگه، مشاهده صفحه اخیراً باز شده، سپس بستن آن و بازگشت به برگه اصلی طی کنید. با یک پالت فلش، نیازی به انجام همه کار‌ها نیست. این یک نگاه هوشمندانه است که هر پیوندی را در بالای صفحه مشاهده می‌کنید را می‌توانید با بالا یا پایین کشیدن صفحه پیمایش کنید.

تنظیمات مخفی برای مرور بهتر Chrome در اندروید

افزودن این گزینه به برنامه Chrome Android در تلفن خود:

کلمه chrome: flags را در نوار عنوان برنامه تایپ کنید.

کلمه ephemeral را در کادر جستجو در بالای صفحه نمایش داده شده تایپ کنید.

برگه «An prehemeral Preview Tab using the» را پیدا کرده، روی کادر زیر آن کلیک کنید و تنظیمات را به "Enabled" تغییر دهید.

دکمه راه اندازی مجدد را در پایین صفحه فشار دهید.

از این به بعد، می‌توانید هر صفحه وب را باز کنید، هر پیوند داخل آن را فشار دهید و نگه دارید و سپس در پنجره جستجوی گزینه پیش نمایش صفحه جستجو کنید تا لذت چند وظیفه‌ای را در مرورگر تجربه کنید.

حالت تاریک

اندروید از زمان انتشار اندروید ۱۰ در سال ۲۰۱۹ گزینه Dark Theme در کل سیستم را داشته، اما مشکلی وجود دارد. حتی وقتی تلفن کاملاً کم نور است، صفحات مرورگر وب هنوز روشن هستند. کروم راهی دارد که می‌توان کل صفحات وب را تاریک کرد. این ویژگی به طور پیش فرض فعال یا در دسترس نیست. با فعال شدن این قابلیت، هر صفحه‌ای که در وب باز می‌کنید با فعال شدن حالت تاریک تلفن شما به طور خودکار تغییر می‌کند.

تنظیمات حالت تاریک

با فرض اینکه Android 10 یا بالاتر روی تلفن خود دارید، Chrome را باز کرده و chrome: type را در نوار آدرس مرورگر تایپ کنید.

در کادر جستجو در بالای صفحه نمایش داده شده، dark را تایپ کنید.

جمله‌ای با عنوان «جعبه تأیید خاموش شدن وب سایت در تنظیم مضامین» مراجعه می‌کنید؟ روی کادر زیر آن کلیک کنید و آن را از «پیش فرض» به «فعال» تغییر دهید.

دکمه راه اندازی مجدد را در پایین صفحه فشار دهید.

تنظیمات مخفی برای مرور بهتر Chrome در اندروید

پس از راه اندازی مجدد Chrome، باید تنظیمات جدیدی را که قبلاً کشف کردیم فعال کرده و به پایان برسانید:

روی نماد منوی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست Chrome ضربه بزنید و تنظیمات را انتخاب کنید.

در منوی اصلی تنظیمات Chrome، روی «موضوع» کلیک کنید.

در گزینه «پیش فرض سیستم»، باید کادر تأیید جدیدی را بنویسید که «وب سایت‌های تاریک» باشد.

از آن فهرست خارج شوید و به قسمت اصلی مرورگر برگردید.

از این پس، هر زمان که تم تیره را برای تلفن خود فعال می‌کنید، صفحه‌هایی که در داخل Chrome مشاهده می‌کنید به طور خودکار تاریک خواهند شد.

اگر تصمیم گرفتید این ویژگی را غیرفعال کرده و تنظیمات را خاموش کنید، حتما ابتدا به منوی اصلی تنظیمات Chrome برگردید و علامت کادر کنار «Dark Websites» را بردارید.

چند صفحه در یک نما

گوگل روش نمایش برگه‌ها را در کروم امتحان کرده است. اما برای اکثر افراد، به طور پیش فرض، به نظر می‌رسد برگه‌ها معمولاً در نمای تمام صفحه استاندارد که Chrome مدت هاست از آن استفاده می‌کند، ظاهر می‌شوند. رابط کاربری جدیدتری وجود دارد که نمای تمام صفحه را از بین می‌برد و در عوض شبکه‌ای از تصاویر کوچک را در اختیار شما قرار می‌دهد، جایی که می‌توانید همه برگه‌های باز خود را همزمان ببینید.

برای فعال کردن این ویژگی مراحل زیر را طی کنید:

تنظیمات مخفی برای مرور بهتر Chrome در اندروید

کروم را باز کرده و در کادر جستجو در بالای صفحه، لغت tab را تایپ کنید.

روی کادر زیر «Tab Grid Layout» کلیک کنید و آن را به «Enabled» تغییر دهید.

دکمه راه اندازی مجدد را در پایین صفحه فشار دهید.

تنظیمات مخفی برای مرور بهتر Chrome در اندروید

به دلایلی این تغییر ویژه نیاز به دو فرآیند راه اندازی مجدد دارد، بنابراین پس از راه اندازی مجدد Chrome، باید با کشیدن انگشت از پایین صفحه برای دسترسی به رابط نمای کلی اندروید، آن را دوباره ببندید.

یک سیستم بومی برای ذخیره مقالات

ممکن است بخواهید درباره موضوع مهمی در اینترنت جستجو کنید و در همین رابطه چندین صفحه را باز نگه دارید و بخواهید برخی از آن مقالات و نتایج را برای خودتان ذخیره کنید که بعدا بخوانید، Chrome در حال حاضر سیستم داخلی دارد تا این کار را از داخل مرورگر انجام دهید. برای اینکار روی گزینه «بعداً بخوانید» کلیک کنید، سپس بخش جدید «لیست خواندن» را در زیر نشانک‌های مرورگر خود جستجو کنید.

برای فعال کردن تنظیمات Reading List بعداً در Chrome:

کروم را باز کرده و در کادر جستجو در بالای صفحه نمایش داده شده، Read را تایپ کنید.

روی کادر باز شده «بعداً بخوانید» کلیک کنید و آن را به «فعال شده» تغییر دهید.

دکمه راه اندازی مجدد را در پایین صفحه فشار دهید.

تنظیمات مخفی برای مرور بهتر Chrome در اندروید

با این کار دفعه بعدی که می‌خواهید چیزی برای خواندن بعدی ذخیره کنید، پیوند داستان را فشار داده و نگه دارید، سپس از منوی ظاهر شده «بعداً بخوان» را انتخاب کنید.

تنظیمات مخفی برای مرور بهتر Chrome در اندروید

می‌توانید تنظیمات Reading List را در Chrome روی دسکتاپ نیز فعال کنید، صرف نظر از نوع رایانه یا سیستم عاملی که استفاده می‌کنید، همه موارد ذخیره شده بین دستگاه‌های شما همگام سازی می‌شوند و در هر کجا که بخواهید در دسترس خواهند بود.

گزارش از مائده زمان فشمی

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تنظیمات مخفی برای عملکرد بهتر Chrome در اندروید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..