تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با احداث باغ گردو، میلیونر شوید!

با احداث باغ گردو میتوان به درآمدهای بسیار بالای میلیونی رسید. البته انتخاب و خرید بهترین نهال گردو وآگاهی از نحوه ی کاشت و نگهداری و رسیدگی از درختان، پیش‌نیاز این مهم است. نهال گردو را میتوانید دربیشتر نقاط کشور کاشته و تا سالیان‌سال از محصول‌دهی بسیارعالی آن بهره ببرید. ازطرفی به‌علت مقاومت بسیار بالای این درخت، نیاز به رسیدگی کمتری دارد. از این‌رو، در هزینه‌های نگهداری و رسیدگی آن نیز صرفه‌جویی خواهدشد. جالب است بدانید ممکن است یک رقم گردو برای باغ شما بسیار مناسب بوده و عملکرد عالی داشته باشد. اما همان رقم در باغ دیگری عملکرد مناسبی نداشته باشد. اما دلیل آن چیست؟ و چگونه میتوانیم ریسک‌های خرید نهال گردو را کاهش دهیم؟ در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه‌ی انتخاب و خرید بهترین نهال گردو و نحوه ی کاشت و نگهداری آن در باغ آشنا نماییم.

بهترین نهال گردو برای کاشت در باغ چیست؟

همانطور که دانستیم، شاید یک نهال گردو بسیارعالی باعملکرد بسیاربالا باشد؛ اما درباغ شما باردهی مناسبی نداشته باشد. در این بخش قصد داریم فاکتورهایی که‌در انتخاب و خرید نهال گردو تاثیرگذار است را با یکدیگر بررسی کنیم.

ارتفاع از سطح دریا 

به جرئت میتوان گفت، مهم‌ترین فاکتوری که در انتخاب بهترین نهال گردو تاثیرگذار است "ارتفاع از سطح دریا" میباشد. هرمنطقه دارای یک ارتفاع مشخص ازسطح دریا است. وهر ارتفاع از سطح دریا دارای شرایط آب وهوایی و اقلیمی و میزان رطوبت خاصی است که زمینه را برای رشد یک رقم گردو فراهم مینماید. برای مثال مناطق مرتفع، مانند کوهها دارای آب و هوای سردتری هستند. باتوجه به‌این موضوع باید درختان گردویی را برای کاشت در این باغ‌ها انتخاب کنیم، که توانایی تحمل میزان سرمای منطقه را داشته باشد، ودر اثر سرما از بین نرود. خوشبختانه ارتفاع از سطح دریای اکثر ارقام گردو توسط محققین بدست آمده و در سایت پالیزگردو وجود دارد. شما میتوانید پس از کسب اطلاع از ارتفاع ازسطح دریای منطقه‌ی خود، و مقایسه‌ی آن با ارتفاع ازسطح دریای نهال‌های گردو؛ بهترین نهال گردو را برای باغ خود انتخاب کنید.

عملکرد درخت گردو 

پس از گذر از مرحله ی قبلی، فاکتور بعدی که در انتخاب نهال گردو برای‌ما حائز اهمیت است، حداکثر باردهی درخت درهکتار است. شاید یک رقم با ارتفاع از سطح دریای منطقه‌ی ما سازگاری داشته باشد، اما به طورکلی عملکرد درخت در بهترین شرایط نیز ضعیف باشد. به همین دلیل نهالستان‌های بزرگ بهترین ارقام گردو با باردهی بسیار عالی را اعلام نموده اند و توصیه میکنند؛ رقم نهال گردو خود را از بین این موارد انتخاب کنید.

بهترین رقم گردو نهال گردو تویسرکان در ارتفاع ۰ تا ۳۰۰۰ متر از سطح دریا بهترین عملکرد را دارد. نهال گردو پالیز کانادایی (ژنوتیپ کانادایی) یکی از بهترین ارقام برای کاشت در ارتفاع ۰ تا ۳۰۰۰ متر از سطح دریا میباشد. نهال گردو چندلر بهتر است در ارتفاع ۰ تا ۱۲۰۰ متر از سطح دریا کاشته شود. نهال گردو فرنور برای کاشت در ارتفاع ۰ تا ۳۰۰۰ متر از سطح دریا مناسب است. نهال گردو اسرائیلی برای کاشت در ارتفاع ۰ تا ۲۰۰۰ متر از سطح دریا مناسب است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با احداث باغ گردو، میلیونر شوید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..