تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیرزنی در ترکیه‌ که خود را مسن‌ترین فرد جهان می‌داند + تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی میل، زنی از شهر آماسیای ترکیه به نام «ارسلان» ادعا می‌کند که روز یکشنبه ۱۱۹ سالگی خود را در حالی جشن گرفته که او را به پیرترین فرد جهان تبدیل کرده است و طبق گواهینامه رانندگیش در ۲۷ ژوئن ۱۹۰۲ متولد شده و در حال حاضر فردی پیرتر از او در جهان وجود ندارد.

خانم ارسلان که وارد ۱۲۰ سالگی شده است، ۶ فرزند و ۱۲ نوه دارد و به نظر می‌رسد او طول عمر خود را از مادرش به ارث برده است. گفته می‌شود مادر این پیرزن نیز ۱۱۰ سال عمر کرده است و دختر ارسلان نیز زندگی طولانی مادرش را به خوردن غذا‌های ارگانیک مانند کره، عسل و پنیر مرتبط می‌داند.

ارسلان از سوی نزدیکانش محاصره شده است، جایی که او با دخترش، داماد و دو نوه اش زندگی می‌کند و خانواده شش ماه پیش وقتی به ویروس کرونا مبتلا شدند، ترسیده بودند.

با این حال اعضای خانواده با تقسیم فضای خانه با مادربزرگ خود، ویروس را به او منتقل نکردند و او برای احتیاط آزمایش داد و با منفی شدن نتیجه آن متوجه شد که ویروس کرونا را نگرفته است.

پیرزن ۱۱۹ ساله ترکیه‌ای

ارسلان از خانواده اش برای جشن تولدش تشکر کرد و گفت: خدا را شکر، من مریض نشدم حتی به ویروس کرونا مبتلا نشدم.

این پیرزن ۱۱۹ ساله بیشتر روز خود را در نماز و یادآوری زندگی طولانی خود می‌گذراند از جمله جنگ جهانی اول، بیماری همه گیر آنفلوانزا در اسپانیا، جنگ جهانی دوم و هم اکنون ویروس کرونا.

بیشتر بخوانید

مقامات محلی می‌خواهند او را برای روز تولد خود به رسمیت بشناسند تا بتواند عنوان پیرترین فرد زنده را ادعا کند و رکورد «کن تاناکای» ژاپنی را که شش ماه پس از خانم ارسلان متولد شد، در ۲ ژانویه ۱۹۰۳ پشت سر بگذارد.

خانم تاناکا در حال حاضر پیرترین فرد تأیید شده زنده با ۱۱۸ سال سن است، اما اگر سن این پیرزن ترکیه‌ای تأیید شود، خانم ارسلان در فهرست گروه انحصاری سالمندان جهان و افراد بالای ۱۱۰ سال قرار می‌گیرد.

پیرترین فرد ثبت شده در جهان تاکنون زن فرانسوی «ژان کالمنت» بود که از ۲۱ فوریه ۱۸۷۵ تا ۴ اوت ۱۹۹۷ - تا ۱۲۲ سال زندگی کرد.

پیرزن ۱۱۹ ساله ترکیه‌ای

پیرزن ۱۱۹ ساله ترکیه‌ای

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیرزنی در ترکیه‌ که خود را مسن‌ترین فرد جهان می‌داند + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..