تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صبحانه شکلات بخورید تا چربی بیشتری بسوزانید!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد مصرف شکلات در وعده صبحانه با کمک به چربی سوزی بدن فواید غیرمنتظره‌ای دارد.

به گزارش دیلی میل، همه ما بیشتر اوقات میل به مصرف شکلات داریم اما نه در وعده صبحانه. اکنون نتایج یک مطالعه جدید که توسط محققان در بوستون واقع در ماساچوست انجام شد، نشان می دهد که مصرف شکلات در وعده صبحانه به چربی سوزی بدن کمک می کند.

این محققان می‌ گویند: با تعویض مصرف تخم‌مرغ در وعده صبحانه با مقداری شکلات، شاهد سوزاندن چربی بیشتر و کاهش سطح قند خون در طول روز خواهید بود.

در واقع این محققان با بررسی ۱۹ زن که در دوران پس از یائسگی خود بسر می برند متوجه شدند که مصرف شکلات بعد از بیدارشدن از خواب موجب ارتقای سلامتی می‌ شود.

آنها در این مطالعه ۱۹ زن را که هر روز یک ساعت بعد از بیدارشدن از خواب ۱۰۰ گرم شکلات مصرف می‌کردند، مورد بررسی قرار گرفتند. محققان همچنین مصرف مقدار شکلات یک ساعت قبل از خواب را نیز ارزیابی کردند. سپس افزایش وزن و دیگر موارد را در افرادی که شکلات مصرف نمی‌کردند با این افراد مورد مقایسه قرار دادند.

نتایج این تحقیق نشان داد، مصرف شکلات در زمان‌ های یاد شده موجب افزایش وزن در این زنان نشد و مصرف شکلات در هر زمانی بر اشتهای فرد، تعادل میکروبیوم و کیفیت خواب آنان تاثیرگذار بود به همین دلیل، به نظر می‌ رسد یک ظرف حاوی غلات شکلاتی در وعده صبحانه، گزینه خوبی برای سوخت‌ و ساز بدن باشد.

محققان متوجه شدند خوردن شکلات در وعده صبحانه موجب چربی‌ سوزی خواهد شد و سطح گلوکز خون را کاهش می دهد در نتیجه اقدامی اساسی برای افرادی است که در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار دارند.

نتایج این مطالعه در عین حال نشان داد که مصرف شکلات قبل از خواب شبانه نیز منجر به تغییر در استراحت و متابولیسم بدن در روز بعد خواهد شد.

محققان می گویند: نتایج این مطالعه نه فقط مصرف مواد، بلکه زمان مصرف را که بر متابولیسم فیزیولوژیکی موثر بر تنظیم وزن تاثیر دارند، نیز برجسته کرده است.

آنها خاطرنشان کردند که وزن شرکت‌ کنندگان این مطالعه با دریافت کالری تغییر نکرد و نتایج نشان می‌ دهد که شکلات میزان مصرف انرژی را کاهش می‌ دهد. بطوریکه در این مطالعه مشاهده شد که با مصرف شکلات، میزان گرسنگی، اشتها و میل به مصرف شیرینی کاهش یافت.

مشروح این مطالعه در مجله The FASEB Journal منتشر شده است




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صبحانه شکلات بخورید تا چربی بیشتری بسوزانید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..